Már senki sem menti meg a Holdent

2016.02.28. 08:36

Az ausztrál autóipar egy ideje haláltusáját vívja: két évvel ezelőtt a GM és a Ford után a Toyota is bejelentette a helyi gyártás leállítását. Igaz, tavaly év végén felcsillant egy kis reménysugár, egy belga üzletember ugyanis bejelentkezett a General Motors által istápolt Holdenért. Úgy tűnt, ő lehet a megmentő, de végül meghátrált.

A Guido Dumarey által vezetett Punch Corporation terve az volt, hogy átveszi a General Motorstól a Holdent, és korszerűsíti a hátsókerékhajtású Zeta platformot. Ezekre az alapokra luxusautók és sportos modellek és épülhettek volna. Első lépésként egy sebességváltókat készítő üzemre le is csaptak, de nagyjából ezen a ponton meg is rekedt a történet.

A tárgyalások során azonban mindkét félnek be kellett látnia: az elképzelések nem életképesek, a megmentésre tett hangzatos ígéreteket nem lehet betartani. Bár részleteket a tárgyalásokkal kapcsolatban nem hoztak nyilvánosságra, annyi azonban egészen biztos, hogy a döntésben a magas gyártási költségek mellett az is közrejátszott, hogy a beszállítói hálózat sem működne teljesen zökkenőmentesen. Utóbbira ráadásul az is hatással van, hogy a Toyota és a Ford is elhagyja az országot.

Jelen állás szerint tehát a legvalószínűbb az, hogy a Zeta-padlólemezre épülő Holdenek gyártását 2017 végén leállítják. Ezzel a márkát elkaszálják, és jó eséllyel az ausztrál autógyártás is megszűnik létezni.

Wellness hétvégék belföldön

Kényeztető wellness csomagok, stresszűző programok és szórakozás. Töltődjön és szépüljön itthon!

Eljegyzési ünnepség, céges tréning?

Nézzen bele a Travelo rendezvény mellékletébe, válogasson partnereink közül!