Újjászületik a régi Golf GTI?

2016.03.01. 17:28

Egyre érdemesebb odafigyelni a városban is elsősorban csak két személy számára ajánlható miniautókra, amióta az összes nagy gyártó beszállt ebbe a kategóriába. A Volkswagen Up! évek óta létezik, már a Totalcar is több változatát próbálta, kapható belőle villanyváltozat is, de sajnos a modell mégsem vált a magyar utcakép részéve.

Pedig a szerény megjelenés és a minimalista anyaghasználat segít emberközeli szinten tartani az új autók árát. Kár, hogy ez a rendesen felszerelt példány esetén 3 millió forint körüli ár nem nálunk számít emberközelinek.

Az Up! most alapos ráncfelvarrás után folytatja karrierjét. Új, hangsúlyosabb lökhárítókat kapott, az oldalsó visszapillantó tükrökbe szerelik az irányjelzőket, megváltoztak az első és hátsó lámpák is, a fényszórókba például ledes nappali menetfény került. Többféle egyedi kivitelt kínálnak belőle, például ott van a 300 wattos BeatsAudio hangrendszerrel és telefondokkolóval szerelt kivitel, vagy a tizenháromféle fényezés, a háromféle tetőszín és a további tíz, választható műszerfalborítás.

Na jó, nem húzom tovább. A lényeg nem ez, és én sem ezért szeretnék beleülni majd egy új Up!-ba, hanem mert mostantól nemcsak korrekt és takarékos motorokkal adják a legkisebb VW-t, hanem a más modellekben már egy éve létező 1,0 TSI-vel is. Ez a kis, háromhengeres, benzines turbómotor egyszerre lehet nagyon takarékos egy alig egy tonna tömegű autóban, és hozhat vissza valamit abból az apáink által jól ismert gokartélményből, amelyet a Golf I GTI nyújtott, több mint negyven évvel ezelőtt.

A kilencven lóerős motor legnagyobb forgatónyomatéka 160 newtonméter, így tíz másodperc alatt gyorsítja az Up!-ot százig, a végsebesség pedig 185 kilométert óránként. Ez, ebben a kevesebb mint négyméteres autóban valódi tűzijátékot ígér, miközben átlagfogyasztása, az ígéretek szerint, mindössze 4,4 liter/100 kilométer. Így egy tankkal közel 800 kilométert képes megtenni.

Elkészült a tökéletes miniautó? Meglátjuk, de én úgy vagyok vele, hogy hihetetlen fogyasztási adatok ide, rém egyszerű beltéri műanyagok és hiányzó hátsó lábtér oda, most nagyon megkívántam a kis turbós Volkswagent.