Porsche 911 R: a múlt legjobb része

2016.03.04. 06:09

A szívómotor, a manuális váltó, sőt, lassanként az autóvezetés – különösen a jóízű autóvezetés, amely nem csak szükséglet – a egyre inkább múltidőbe kerül. Egyesek azt mondják, autózni már nem menő, mások párás tekintettel sírják vissza a régi szép időket, de nagyjából mindenki elfogadta, hogy az egyszerű, veszélyes és felelőtlen autózás a múlté. A Porsche azonban az idén kiállított egy autót, amely épp e divatjamúlt hobbi tökéletes kelléke, a 911 R-t.

A típus nem más, mint a 911 GT3 RS puritánabb változata, hatfokozatú manuális váltóval, négyliteres, 500 lóerős hathengeres bokszer-szívómotorral, egy mérsékelten sikeres fogyókúra után. Az autó tömegéből 50 kilogrammot faragtak, így a maga 1370 kilójával a legkönnyebb utcai 911-esnek számít. Persze ez is megy, mint a veszedelem, 3,8 másodperc alatt érheti el a százat, a végsebessége pedig 323 km/h, az átlagfogyasztása viszont a GT3-nál és a GT3 RS-nél is magasabb, vegyes ciklusban 13,3 liter száz kilométeren.

Egyszerűnek persze csak a Porsche kínálaton belül mondható a 911 R, olcsónak pedig ott sem. Így az alapfelszereltség része a kerámia-tárcsás fékrendszer, és a mechanikus differenciálzár, a hátsó légterelő pedig a sebességtől függően emelkedik ki a motorháztetőből. Az elsősorban pályanapozásra, élményautózásra szánt R egy-egy példányáért közel 190 ezer eurót – több, mint 58 millió forintot – kérnek el, így nyilván nem készül majd nagy mennyiség, de ezek azok a változatok, amelyekkel a Porsche megtarthatja lojális rajongótáborát, hisz náluk még olyansmit is kapni, amit más gyártók egyre kevésbé kínálnak.

Wellness hétvégék belföldön

Kényeztető wellness csomagok, stresszűző programok és szórakozás. Töltődjön és szépüljön itthon!

Karácsonyi ajánlatok

Pihenjen, töltődjön fel. Töltse a Karácsonyt és a Szilvesztert valamelyik wellness szállodában.