Itt egy igazán letisztult Toyota

2016.03.07. 14:09

Bár a kezdetekkor nagyrészt az autók is fából készültek, ma már a fabetét is műanyag – ennek fényében igazán különös, hogy a Toyota épp egy nagyrészt fából gyártott tanulmányautót készített.

A ladikforma kétülésest persze nem gyártásra szánják: a Setsuna elnevezésű gépet a milánói Design Weekre készítették, így sokkal inkább egyfajta formatervezési és kivitelezési bravúr, mint közlekedési eszköz. A gyártáshoz többféle fát használtak: a vázszerkezet nyírfából, a burkolatot nagyrészt cédrusból készült. A szerkezet összeállításánál kizárólag a hagyományos japán csapolási technikákat alkalmazták, azaz sem szög, sem csavar nincs a szerkezetben. Fém is csak annyi, amennyire feltétlen szükség van: a mechanikán túl csupán egy vékony fémcsík – látszólag szálcsiszolt alumínium vagy rozsdamentes acél, ránézésre nehéz megállapítani – került az autóra, amely a vízszintes övvonalat jelöli ki.

A Toyotától, amely a legnagyobb tömeggyártó, kifejezetten meglepő a magyarázat, amelyet a faautóhoz fűztek. „A Setsuna tanulmánnyal azt az elképzelést próbáltuk formába önteni, amelyben egy család az autójával együtt tölti az idejét és gyarapítja tapasztalatait, szeretettel gondozza azt, majd átadja a következő generációnak – így az autó a család számára különleges értéket képviselne.” - írják a gyáriak, olyasfajta képet festve, amely gyökeresen tér el a jelenlegi fogyasztási szokásoktól. Szép lenne, de nem pont erre halad a világ.

Hogy milyen technika rejtőzik a 3,03 méter hosszú, 1,48 méter széles és 0,97 méter magas csónaktestben, azt nem tudni pontosan, a Toyota csak annyit árult el, hogy valamiféle elektromos hajtást használtak az építésnél.

Wellness hétvégék belföldön

Kényeztető wellness csomagok, stresszűző programok és szórakozás. Töltődjön és szépüljön itthon!

Csoportos Hajóutak

Ahány kikötő, annyi felfedezés, tengeri hajóutak sok látnivalóval és pihenéssel.