Ötszáz kilométer hatótáv kell a villanyautóknak?

2016.03.11. 17:48

Nem titok, hogy az elektromos autók terjedésének legnagyobb gátja a viszonylag rövid hatótáv. Még a legdrágább, legnagyobb akkumulátorral felszerelt modellek sem mennek el 480 kilométernél többet egy töltéssel, de ha nagyobb a tempó, még rövidebb távon elfogy a töltés. Dieter Zetsche, a Daimler vezére azt mondja, 500 km-es hatótáv felett gyorsabban nőhetne a villanyautók száma.

A vezérigazgató persze óvatosan fogalmazott. „Ez egy olyan szám, amit már érdemes lehet célba venni” - mondta, bár azt is hozzátette, hogy a hatótáv növelése önmagában aligha hoz megoldást. Van még több korlátozó tényező, például az akkumulátorok ára. Zetsche szerint ha a jelenlegi, nagyjából 48 ezer forintos (155 eurós) kilowattóránkénti árat sikerülne 30 ezer forint, azaz durván száz euró körüli értékre mérsékelni, akkor árban is versenyképesebbé válhatnának az elektromos járművek. A Mercedes vezére azonban azt mondja, egyelőre a konnektoros hibridek jelenthetik az optimális megoldást.

A legtöbb autógyártóhoz hasonlóan a Mercedes is fejleszt elektromos járműveket, de nem ez az egyetlen kutatási irányuk. A villanyautók mellett üzemanyagcellás, hidrogénnel működő hajtásláncokat is fejlesztenek – állítólag már jövőre elkezdik a GLE F-Cell változatának gyártását is. Elektromos hajtással a B osztályt szerelték fel, ám az Electric Drive modell egy töltéssel egyelőre nem megy el többet 200 kilométernél.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!