Németország is betiltaná a hagyományos autókat?

2016.06.15. 15:32

Egyelőre Rainer Baake gazdasági miniszterhelyettes utalt rá, hogy radikális lépéseket kell tenni, hogy 2050-re 80-95%-os mértékben csökkenthessék az ország a szén-dioxid-kibocsátását, ahogy a tervekben szerepel. Döntés egyelőre nincs, de a kormányzati szánték állítólag megvan.

Baake szerint a probléma az, hogy a szén-dioxid-kibocsátás az EU szabályozása ellenére nem csökkent érdemben 1990 óta, pedig a Merkel-kormányzat egyik fontos célja, hogy 2020-ra 40%-kal mérsékeljék a kibocsátást. „Egyelőre nem tudjuk, hogy hogyan csökkentsük a teherautók kibocsátását, azt viszont igen, hogy a személyautók esetében mi a teendő.” A feladat persze nem kicsi: valahogy rá kell venni a németeket, hogy átszokjanak a villanyautó-használatra. A kormányzatnak ugyan van egy támogatási programja, de ezzel is csupán 500 ezer villanyautó eladását tudják támogatni a következő négy évben.

A probléma az, hogy januári adatok szerint Németországban összesen 130 ezer hibrid és 25 ezer elektromos autó van forgalomban, 30 millió benzines és 14,5 millió dízelmotoros mellett.