Gyári fotókon az új Suzuki S-Cross

2016.07.25. 16:48 Módosítva: 2016.07.25. 16:48

Harmadik éve árulják a magyar gyártású Suzuki SX-4 S-Crosst, most a gyártó megejti a félidőben szokásos frissítést. Nemcsak a külső változik, de új motorok is érkeznek.

Az S-Cross gyors modellfrissítését már az év elején sejteni lehetett, akkor ugyanis egy francia kereskedőnek szánt belső anyag szivárgott ki. Akkor még közel sem volt biztos, hogy ez a forma marad a végleges, de a Suzuki olasz weblapján nemrég megjelent gyári fényképek nem mutatnak nagy változást. Eltűnik a kicsit bamba és jellegtelen orr, a helyére egy markáns, függőleges lamellákkal díszített hűtőrács kerül, és a kor divatja szerint ebbe közvetlen folynak bele az újrarajzolt fényszórók. Változott a gépháztető is, erre két domború vonal került, így már nem olyan sivár a lemezfelület, mint az elődmodellen. 

A mechanika is változik, eltűnik a palettáról az 1,6-os szívómotor, mostantól ezer köbcentis háromhengeres (112 LE) és 1,4-es (140 LE)  Boosterjet fantázianevű turbós benzinessel, valamint a Fiattól származó, 1,6-os, 120 lóerős turbódízellel vehetjük meg a típust. Váltóból a benzinesekhez továbbra is az öt- és hatfokozatú kézi, valamint hatsebességes automata közül választhatunk, de a dízelhez akár hatsebességes, dupla kuplungos automata is kérhető. A beltérben jelentős változás nem történik, de megjelenik a szintén esztergomi gyártású Vitarából ismert multimédiás fejegység. 

A modell hivatalos bemutatóját a Párizsi Autószalonon tartják szeptember 29-én, ám nem kizárt, hogy a magyar közönség a hazai gyártásnak köszönhetően hamarabb láthatja a felújított S-Crosst. A hazai piacon az év első felében több mint négyszer annyi Vitarát adtak el (3300-at), mint S-Crosst, bár ez nemcsak az S-Cross külsején múlhatott, hanem azon is, hogy drágább a Vitaránál.

Szebb lett az S-Cross?