Ormótlan óriássá változott a Chevrolet Traverse

2017.01.10. 17:14

Észak-Amerikában újra dübörög az autóipar, és a legnagyobb kereslet még mindig a terepjárós fazonú, tágas és magas építésű járművek iránt mutatkozik. A Chevrolet most erre az igényre válaszol a Traverse következő generációjával, amely látványosan megnőtt a kifutó névrokonhoz képest.

A Traverse persze eddig sem volt épp apró, de az új változatba mintha betoldottak volna még egy arasznyit a hátsó ajtók mögé. Az új modell így közel 5,2 méter hosszú, a tengelytávja pedig 3,07 méter – egy valódi óriás, amelyben elfér három, tényleg teljes értékű üléssor. Ezt már Amerikában is a full size – teljes méretű – címke illeti meg, bár önhordó karosszériás modellről van szó, keresztben álló motorokkal.

Talán ez is az oka, hogy viszonylag kis motorokat építenek a Traverse-be. Az alapkivitelekbe a kétliteres Ecotec turbómotor 255 lóerős változatát építik, de az erősebb változatokba is 3,6 literes, 305 lóerős V6-os szívómotor kerül. Mindkettőhöz kilencfokozatú automata váltó jár stop-start rendszerrel, ennek ellenére nem igazán lehet kiemelkedő menetdinamikára számítani, hisz az autó össztömege bőven két tonna felett van üresen is.

A potenciális vásárlók persze nem is száguldást várnak, a Traverse inkább a komfortról és a felszereltségről szól, és ezen a téren biztató a kép. A típushoz fejlett MyLink szórakoztató és információs rendszert kínálnak, 7 vagy 8 hüvelykes kijelzővel, Apple Carplay és Android Auto támogatással, OnStar 4G LTE kapcsolódási lehetőséggel, WiFi hotspottal és autószerte több USB töltőcsatlakozóval.

Az új Traverse, bár már most kiállították Detroitban, csak ősztől lesz kapható Észak-Amerikában. A Chevrolet márka vezetője, Alan Batey szerint a típus elég sokoldalú, stílusos és tágas ahhoz, hogy szeressék a vásárlók.

Eljegyzési ünnepség, céges tréning?

Nézzen bele a Travelo rendezvény mellékletébe, válogasson partnereink közül!

Csoportos Hajóutak

Ahány kikötő, annyi felfedezés, tengeri hajóutak sok látnivalóval és pihenéssel.