Inkább furcsa, mint szép az Italdesign sportkocsi

2017.02.22. 11:16

A Speciali nevű középmotoros sportkocsi az Italdesign első saját márkás, kis sorozatú gyártásra szánt autója, de rögtön meg is kérdőjelezi a koncepció létjogosultságát. Talán túl nagyot akartak dobni, és ez lett belőle.

Az Italdesigntól nem láttunk sok mindent, amióta Giugiaróék elhagyták a céget, de most az az érzésünk, hogy talán nem is baj. Úgy tűnik, az eredeti ötletek is távoztak az alapítóval és fiával: a Speciali nagyrészt már ismerős ötletek különös egyvelege, ahol pedig nem emlékeztet valami másra, ott egyszerűen kaotikus.

A tető és az ablakok Koenigsegg vagy Lotus Evora nyúlásnak látszanak, szemből pedig egyből a Ferrari középmotoros modelljei jutottak az eszünkbe, a két nagy, kifelé szélesedő légbeömlőről. A sok LED-ből álló első fényszórók, és köztük a fura csőrszerű képződmény talán nevezhető eredetinek – bár a lámpák azért emlékeztetnek a Bugatti Chiron megoldására – viszont ezek sem passzolnak igazán egymáshoz. Az autó legeredetibb része talán a felfele húzott farrész a különálló diffúzor-rendszerrel és a Corvette Stingrayéhez hasonló élekkel a hátsó kerekek felett, de ez a rész sem igazán harmonikus.

Az összkép olyan, mintha valami pszichoaktív anyaggal kezelt német tuningmester vázlata lenne: az óriási felnikkel, a jelzés értékű gumikkal és a számtalan légterelővel minden, csak nem az a visszafogottan ízléses formavilág, ami a régebbi Italdesign tanulmányokat jellemezte.

Belül persze megbízható német technikát rejt a fura karosszéria: az Audi R8 főegységeit, amelyek itt is teszik a dolgukat. A 3,2 másodperces gyorsulási idő százra és a 330 km/h-s végsebesség megegyezik a 610 lóerős R8 V10 Plus kivitel adataival, így, bár a pontos teljesítményt nem közölték, feltételezhető, hogy az 5,2 literes motor ugyanaz a kivitel, amely a legerősebb Audiba is bekerül.

Az autó premierjét a Genfi Autószalonon tartják – ami egyben az Italdesign Automobili Speciali márka premierje is lesz – és utána a tervek szerint le is gyártanak öt példányt, valószínűleg nagyon kevesek számára megfizethető áron. És bár nem vagyunk kibékülve a formatervvel, abban nem igazán kételkedünk, hogy lesz öt olyan gazdag autógyűjtő, akinek nem lesznek hasonló kifogásai, viszont jó befektetést lát a különös sportautóban.