Japán és német autók a vásárlóelégedettség élén

2017.02.24. 14:28

A J. D. Power vevőelégedettséget vizsgáló szervezet idén is kiadta a listáját, amely azt vizsgálja, hogy melyik gyártó modelljeivel elégedettek leginkább az amerikai vásárlók. Idén a Lexus végzett az első, a Porsche a második, a Toyota pedig a harmadik helyen.

A szervezet 28. éve készíti el a listáját, a módszertan egyszerű: az elmúlt 12 hónapot vizsgálják, hároméves korú autóknál. A sorrend végül az alapján alakul ki, hogy 100 járműre hány meghibásodás jutott: vizsgálják az autó mechanikus elemeit, elektronikus rendszerét, kényelmi kiegészítőit, de még a légkondicionálót is. Idén 224 típusról készült felmérés 35186 tulajdonos megkérdezése alapján.

Az első és második helyen álló Lexus és Porsche tulajdonosai egyaránt 110 problémát regisztráltak 100 autónál, míg a harmadik Toyota vevői 123 meghibásodásról számoltak be. Az első tíz között olyan típusok szerepelnek még mint a Buick, Mercedes, Hyundai, BMW, Chevrolet, Honda és a Jaguar. Az iparági átlag 156 meghibásodást mutat 100 autóra vetítve, az utolsó helyen a Fiat áll, 298 meghibásodással. Utóbbi kiugróan magas érték, az utolsó előtti Jeep (szintén FCA konszern) csak 209 problémával szerepel.

Nem csak márkákat, de önálló típusokat is értékelt a szervezet: a legjobb kisautó a Chevrolet Sonic (ez a nálunk ismert Aveo rokona), a legjobb kompakt a Toyota Prius, a legjobb hobbiterepjáró a Toyota FJ Cruiser, a legjobb prémium kompakt a Lexus ES, míg a legjob közepes méretű szedán a Toyota Camry lett. A Toyota összesen tíz kategóriában került az élre.

2014 Toyota Camry L 3826276

A tavalyi eredményekhez viszonyítva az elégedetlenségi átlag 4 pontot romlott, 152-ről 156-ra. A J. D. Power szakemberei szerint ez azért van így, mert egyre több és bonyolultabb elektronikus eszköz kerül az autókba. Az összes probléma 22 százaléka ezekre vezethető vissza,közülük is a bluetoothos telefon-kapcsolat modulok és a hangvezérlés produkált hibát a leggyakrabban.