2017.03.09. 10:10

A Volkswagen egy-két kilengéstől eltekintve sosem csinált csúnya autókat, bár meghatóan szépeket sem. Ebbe belejátszik, hogy a magyar VW flotta akkora, hogy a szemünk a legfrissebb modelleket is azonnal megszokja, nem tűnnek fel, mint mondjuk egy-egy viszonylag ritkán felbukkanó Alfa. És hogy mit tett a Volkswagen, hogy készítsen egy emlékezetes Passatot? Csinált belőle egy négyajtós kupét, és hogy valamelyest kiemelje a tömegből, és nem Passat CC-nek nevezi, mint eddig, hanem Arteonnak.

Fura ez a névadás, eddig a csak Kínának szánt nagy limuzin, a Phideon neve hangzott úgy, mint egy olasz opera vicces mellékszereplője, most meg itt van a főhős, dicső Arteon. Nem néz ki rosszul, bár nem annyira drámai a kupéság, mint mondjuk egy A7-es Audi esetében. Viszont maradt fejtér. Beültem hátra, és a 182 centimmel nem éreztem úgy, hogy egy nagyobb kátyúnál kifejelném a lemezt. A beltér minimálisan tér el a Passatétól, a középkonzolon több a zongoralakk, amúgy a már ismert technikára kell számítani.

Nem messze a Volkswagentől a Skoda standján nincs sok mozgás, csupán egy hardcore Octavia RS és egy ráncfelvarrott Citigo. Az RS245, mint ahogy a neve is sejteti egy 15 lóerővel feltekert sportos Octavia. A VW-konszern joker motorja, a kétliteres TFSI legerősebb változata bőven 300 lóerő felett tud a Golf R-ben, szóval van még tartalék. Elképzelhető, hogy még ebben a kaszniban is húzni fogják, de csak óvatosan, nehogy pár VW vásárló rákívánjon. Viszont érezték, hogy ezt a maszkot valamivel ellensúlyozni kell, így a stand két talán legszebb hostessét állították a kocsi mellé.

A Citigón a szokásos ciklus közepi változtatásokat csinálták meg, immáron van LED-es nappali menetfény és egy picit más a hűtőrács is. Ugyanennyire visszafogott a beltér variálása is, ettől sem fog senki szívszélhűdést kapni. Az igazán érdekes dolgok egy standdal odébb történtek, a Porschénál.