Versenygépet vizionál a Renault

2017.04.06. 15:19

A Renault épp negyven éve, 1977-ben szált be először a Formula 1-be, ennek örömére készített az idén egy olyan tanulmányt, amely tíz évvel ugrik előre az időben.

Az autóról egyelőre csak egy sötét képet mutattak, amiből nem sok derül ki, csak annyi látszik, hogy valamiféle összecsukható bukókeret a sofőr sisakja fölé is jutott. Ennek a bevezetése egy ideje már téma, de még nem sikerült megegyezni arról, hogy milyen legyen – egyáltalán, legyen-e, mindenesetre úgy látszik, a Renault látomásába belefér ez is. Nem csodálkoznánk egyébként, ha a francia verseny-tanulmány hozna néhány megoldást a tisztán elektromos Formula E-ből is, hisz a cég abban a sorozatban is részt vesz már a kezdetektől.

A Renault negyven éve forradalmat hozott az F1-be: első autójuk, az RS01 törte meg a szívómotorok negyed évszázados egyeduralmát. Ez volt az első turbófeltöltős motorral hajtott F1-es. A franciák azonban nem voltak túl szerencsések nagyszerű találmányukkal. Többször esélyesek voltak a bajnoki címre, és a sárga-fekete autók villámgyorsak voltak, de a Renault 1985 végén bajnoki cím nélkül vonult vissza. A legközelebb 1983-ban kerültek a bajnoksághoz, amikor Alain Prost két ponttal kapott ki a Brabham BMW-s Piquet-től.

Motorszállítóként azonban tarolt a Renault a 90-es években: a Williams és a Benetton autóiban öt bajnokságot zsákoltak a cég V10-esei. A gyári autók pedig 2005-ben és 2006-ban értek a csúcsra, Fernando Alonso két bajnoki címével.

A történet egyik hőse, Alain Prost – aki egy Williamsben mégis sikerre vitte a Renault motort azzal, hogy bajnok lett 1993-ban – ott is lesz Sanghajban április 19-én, amikor leleplezik az R.S.2027-et április 19-én. Legkésőbb akkor többet is megtudhatunk arról, hogy a francia gyártó szerint milyen is lesz a Formula 1 tíz év múlva.