A legdurvább Lamborghini Németországból jön

2017.07.12. 06:03

A Novitec talán a legismertebb német tuningcég, amely külföldi gyártmányokkal foglalkozik. Egyebek közt Lamborghinikkel is: a Novitec Torado tuningprogramban szerepel mostantól az Aventador SV Roadster kompresszoros változata is.

A gyári Superveloce 750 lóerős, amiről soha nem gondoltuk volna, hogy bárkinek kevés lehet, de úgy néz ki, a Novitec-nél számítanak néhány ilyen ügyfélre. A 6,5 literes V12-eshez illesztett kompresszor 220 többlet-lóerőt hoz, azaz a végeredmény 970 lóerő. Sajnos az nem derült ki, hogy ez mennyit javít az autó dinamikáján, de belegondolni is félelmetes, hogy ezt a teljesítményt valaki valóban kihasználná közúton.

A teljesítménynövelés persze nem minden: a Novitec hagyományos német módi szerint tuningol. Még keményebb, KW rugóstagok kerülnek az autó alá, és elöl 20, hátul pedig 21 hüvelykes Vossen felniket szerelnek az autóra, amelyre tényleg alig kétujjnyi profilmagasságú gumiabroncsok férnek el. Azt persze nem egyszerű megítélni, hogy ezeket az átalakításokat mennyiben indokolja a megnövelt teljesítmény és mennyiben a tuningmesterek esztétikai érzéke, de valószínű, hogy innentől minden apró úthiba pontosan feltérképezhető a vezetőülésből. Ugyanez a kérdés merülhet fel a komplikált karbonszálas légterelők láttán.

Mindenesetre az biztos, hogy a közel ezer lovas Lamborghini roadsterből biztosan nem születik sok: az alapjául szolgáló Lamborghiniből eleve csupán ötszáz példány készült, és sokan már elvből sem tuningoltatnak egy ilyen ritkaságot. Ám néhány darabot biztosan elkészítenek, hisz mindig akad, aki a legtöbbnél kevesebbel nem elégszik meg.