2017.08.30. 11:06

Valószínűleg a Renault szakemberei is ismerik a mondást: ami működik, azon ne változtass. Az új Dustert legalábbis ennek szellemében rajzolták meg. Hunyorítva olyan mint volt, de a részletek már nem stimmelnek sehol.

A hűtőmaszk és a lámpák például alacsonyabbak, a sárvédőívek hangsúlyosabbak, az ajtók oldaláról eltűnt a Sanderótól örökölt jellegzetes íves vonal, a hátsó oldalablakok pedig hosszabbak, alacsonyabbak, és mélyebbre süllyednek a karosszériába. Ám igazán csak hátulról látszik újnak az új Duster, a korábbiaknál sokkal jellegzetesebb, lekerekített sarkú négyzet forma hátsó lámpatestek miatt. Ha valami igazán hasonlít az elődre, az a tetővonal, de valójában ez sem stimmel egészen, hisz a szélvédő 10 centivel előrébb került, az övvonal pedig valamivel feljebb.

A Dacia tulajdonképp hasonlóan járt el a Dusterrel, mint a Suzuki a Swift előző generációjával, vagy a BMW a legutóbbi 5-ös sorozattal: az előd jól működött, így nem érezték szükségét drasztikus változtatásnak. A román márkánál azonban sikerült, ami a másik két gyártónak nem, jelezni, hogy bár olyan, mint az elődje, a Duster mégis új modell.

Műszaki adatokkal egyelőre nem traktálja a nyilvánosságot a Dacia, de meglepődnénk, ha nagyon elszakadnának a márkától megszokott megoldásoktól. A padlólemez nyilván ugyanaz, amelyet a Loganban és a Sanderóban is alkalmaznak, bár valószínű, hogy az öreg 1,6 literes benzinmotor helyett valami újabbat kapunk, például a többi Daciából már ismerős 1,2 literes turbós négyhengerest. Ezen felül biztosan lesz még 1,5 literes dCi dízelmotor is.

Biztosabbat szeptember 12-én tudhatunk meg a típusról, ekkor tartják ugyanis a hivatalos premiert a Frankfurti Autószalonon. Ott láthatjuk először az autó belső terét is, és ott derülhet ki legkorábban, hogy sikerült-e megtartani a kedvező árat.