2017.09.05. 06:08

A Death Valley meglehetősen népszerű az autógyártók között: nyáron a világ egyik legforróbb pontja a kaliforniai sivatagi völgy, ráadásul közel a civilizációhoz, így ideális forróságtűrési tesztekhez. Itt nappal akár 50 fok feletti hőmérséklet is előfordul, így itt kiderül, ha valamelyik alkatrész nem tűri megfelelően a magas hőmérsékletet, illetve itt tesztelhetik a motor hűtését és a klímaberendezés hatékonyságát is.

Olvasónk itt készítette a két képet, amelyeken valószínűleg a Genesis G70 egyik prototípusa látható. A hátsókerék-hajtású, középkategóriás szedán állítólag már csak napokra van a bemutatótól, és a Hyundai nemrég megalapított luxusmárkájának talán legfontosabb modellje lesz, hisz az Audi A4/A5, a BMW 3-as és 4-es sorozat, illetve a Mercedes C osztály közvetlen ellenfelének szánják. Hagyományosan ez a szegmens adja a prémium-gyártók eladásainak legnagyobb részét, így a Genesis számára különösen fontos, hogy a G70 jól sikerüljön.

A típus egyébként a hírek szerint a Kia Stingerben alkalmazott hátsókerék-hajtású műszaki alapokra épül, bár annál rövidebb, keskenyebb és könnyebb modell lesz. A motorválaszték viszont hasonlónak ígérkezik: várhatóan kétliteres, 260 lóerős turbós négyhengeressel, illetve 3,3 literes, 370lóerős V6-ossal érkezik. Azt egyelőre nem tudni, hogy lesz-e dízelmotoros változat – erre elsősorban Európában lenne szükség – hisz a Genesis vezetése azt nyilatkozta tavaly, hogy legalább 2019-ig várnak az európai piacra való belépéssel. Ám egész biztos, hogy a G70 még az évtized végén is a kínálat része lesz, azaz valószínűleg találkozunk vele mi is, ha nem is azonnal.