2017.09.12. 10:57

A BMW jól átvert mindenkit: az i5 néven emlegetett ötajtós furcsaságra számítottunk, erre bemutattak egy olyan autót, amelynek tényleg lehet esélye a Tesla ellen.

Nem gyorsul olyan őrült módon, de 4 másodperc százra még mindig több, mint amit a legtöbben gyakran kihasználnak, 200 km/h felett van a végsebessége, 600 kilométert megy el egy töltéssel, nagyjából akkora, mint egy 3-as sorozatú szedán, és ami még lényegesebb, igazán jól néz ki, szemben mondjuk az i3-assal, amelyre a legjobb indulattal is nehéz mást mondani, mint hogy érdekes. Furcsaság azért itt is akad, például ahogy a jellegzetes vese-hűtőrácsot rápakolták az autó orrára. Az X7-eséhez hasonló nyolcszög-forma itt is visszaköszön, csakhogy itt nincs benne rács, csak egy vékony kékes fényű LED-csík. Nem igazán passzol az autó egyébként elegáns vonalaihoz, de ennyit nyilván fel kellett áldozni a márkaidentitás oltárán.

Ez a BMW egyelőre igencsak a tanulmány-fázisnál tart – az a gyanúnk, annyira, hogy a műszaki megoldásai is csak papíron léteznek – de a BMW nem is ígéri, hogy hamar kapható lesz. Az i5, akár ilyen lesz, akár nem, 2021-re érkezik, addig pedig akkor is ki tudnak fejleszteni egy új modellt, ha épp csak tegnap kezdődött volna a tervezés.

Ígéretekben persze itt sincs hiány, bár a BMW a konkurenseknél szerényebb: 2025-re 25 legalább részben elektromos hajtású modellt ígérnek, és ebből 12 lesz teljesen elektromos. Ugyanerre az évre ígérik az első teljesen önvezető autót, és azt, hogy a kínálatban gyakorivá válnak a 3-as és 4-es szintű, részben önvezető modellek.