Áll a bál a Nissannál

2017.10.03. 12:57

A 2014 októbere óta eladott összes Nissant visszahívják Japánban, sőt, ideiglenesen a forgalmazás is szünetel. Az autók végső ellenőrzését ugyanis nem a szabályoknak megfelelően végezték. Összesen 1,21 millió autót érint az ügy, amely Japánban rendesen megtépázhatja a gyártó hírnevét.

nissanfac

A Nissan elnöke, Hiroto Saikawa nyilvánosan bocsánatot kért az érintettektől, és ígéretet tett rá, hogy kideríti, ki a hibás a végső ellenőrzési eljárás hiányosságaiért. Egyelőre azt sem tudni, hogy csupán tévedésből kezdték elhagyni az ellenőrzési eljárás egyes részeit, vagy valaki így próbálta gyorsítani, egyszerűsíteni az autók előállítását. Az elnök mindenesetre azt mondta, meglepte, hogy ilyen széles körű a probléma. Természetesen belső vizsgálat indul, bár ez várhatóan eltart majd néhány hónapig.

A visszahívás során újra ellenőriznek minden autót. Jelenleg a Nissan-forgalmazás is áll a szigetországban, a gyártó szerint legalább addig, amíg a raktárakban és kereskedésekben álló mintegy 34 ezer autót újra át nem vizsgálnak a szabvány eljárásnak megfelelően. Japánban tehát hangos a botrány a Nissan körül, és bár ez a külföldi eladásokat aligha érinti, mégis sokat árthat a cégnek, különösen úgy, hogy tavaly a Mitsubishinél tört ki botrány a fogyasztási adatok meghamisítása miatt – annál a Mitsubishinél, amely jelenleg szintén a Nissan irányítása alatt áll.

Az ilyesfajta botrányok viszonylag nagy befolyással vannak az eladásokra Japánban, méghozzá nem is csupán rövid távon. A Mitsubishi 2000-es botrányának hatását – akkor az derült ki, hogy egyszerűen eltitkolták a vásárlói reklamációkat – vagy egy évtizeden át lehetett látni a cég forgalmának alakulásán.