Az autógyártók ráugranak a szaudi nőkre?

2017.10.05. 06:12

Napokkal azután, hogy bejelentették, a nők 2018 nyarától újra vezethetnek autót Szaud-Arábiában, már kezdődik is a kampány. Az autógyártók természetesen egyöntetűen üdvözlik a döntést, de nem feltétlenül azért, amiért maguk a szaudi nők, a nőjogi mozgalmak, vagy úgy általában, a legtöbb jóérzésű ember. Új piac nyílik itt, 9 millió lehetséges vásárlóval – jellemzően ennek a töredékéért is mindent bevetnek.

Természetesen nem vesz minden szaudi nő egyből autót magának, sőt, a többség nyilván továbbra sem fog vezetni. Arrafelé ez tényleg nagyon lázadó viselkedésnek számít, és még akkor is annak számít majd, ha meg lesz engedve. Ám nyilván lesz néhány százalék, akik élnek majd a lehetőséggel, és az is nagy piac, potenciálisan akár a többszöröse annak, mint ahány autót Magyarországon a legjobb évben eladtak. És itthon is van verseny.

Egyelőre elsősorban a Twitteren reagáltak a gyártók, általában finom utalásokkal. Egy tükörben látható női szempár, két, képzeletbeli kormányt markoló kéz, autót indító, lakkozott körmű ujj – azt alighanem pontosan érzik a gyártók helyi képviselői, hogy meddig mehetnek el. De az az érzésünk, a következő háromnegyed évben lesz még kampány – ennél nagyobb konc ritkán akad a világ autópiacain.