Orosz sportkocsi a gyári Toyoták ellen

2017.11.21. 17:06

Azzal, hogy az Audi és a Porsche otthagyta az FIA Endurance bajnokság, és a Le Mans-i 24 órás csúcskategóriáját, egyszereplős lett a mezőny: az egyetlen gyári alakulat a Toyota. Így nyitva az út a magáncsapatok előtt: ha a japán technika nem bírná végig a hosszú versenyeket, akár egy-egy győzelem is leeshet. Csak egy gyors autó kell, és ilyet most egy orosz vállalkozás is kínál.

A BR Engineering ugyan Oroszországban működik, de új LMP1-es prototípusuknak nincs sok orosz alkatrésze. A váz és a futómű a Dallara munkája, a hatfokozatú szekvenciális váltó az Xtrac-től érkezik, a kuplungot és a differenciálművet a Tilton, a fékeket a Brembo, a kormányművet a Kauyaba, a magnézium felniket az OZ szállítja, hogy csak a fontosabbakat említsük a beszállítók közül. Motorból kétféle választható: az AER P60 ikerturbós V6-os, amely durván 720 lóerős, vagy a Gibson V8-as szívómotorja kb. 700 lóerővel. Ami viszont saját fejlesztésnek tűnik, az az első fényszórók LED-csíkozása, amely kiadja a B és R betűket.

A versenykészen 930 kilogrammos gépet privát csapatoknak kínálják. Egyelőre két lehetséges vásárlóról tudunk, a DragonSpeed és az orosz SMP Racing jövőre már biztosan ilyen autókkal megy az FIA Endurance sorozatban. Az SMP autóit ráadásul a legjobb orosz pilóták hajtják majd: két egykori F1-es pilóta, Szergej Szirjotkin és Vitalíj Petrov, az Indycar-t megjárt Mihail Alesin, illetve két Le Mans-i tapasztalatokkal rendelkező versenyző, Kiril Lagyigin és Viktor Sajtar biztosan helyet kap a csapat autóiban.

Valószínűleg más csapatok is akadnak majd, amelyek az LMP1 kategóriában próbálkoznak a 2018-as szezonban, abban a reményben, hogy a Toyota mellett lesz esélyük pontokat gyűjteni, de az évad legnagyobb esélyese így is a japán gyári csapat, hisz a kisebb csapatok nagyrészt hasonló módon, készen vásárolható elemekből építenek versenyautót.