Nem lesz több karbon-BMW?

2017.11.27. 15:11

Két BMW-t is gyártanak karbonszálas műanyag önhordó karosszériával, de az i3 és az i8 gyártása ettől túl drága lett. Úgy néz ki, a BMW-nél épp ezért nem folytatják a különös kalandot: a cég most kiszáll az SGL nevű céggel együtt létrehozott vegyes vállalatból, amelyben korábban 49%-ot birtokolt.

i8chassis

A megállapodás szerint az SGL veszi át a részvényeket, így a közösen alapított Automotive Carbon Fibers teljes egészében az SGL tulajdonába kerül. Ettől még tovább készülnek a karbonszálas karosszériák és egyéb alkatrészek az i3, az i8, a 7-es sorozat és egyes M-es BMW-k számára, de a BMW már korábban jelezte, hogy visszafogja a szénszálas anyagok használatát, mivel a technológia még mindig túl drága, így érezhetően csökkenti a nyereséget azokon a modelleken, amelyekben ilyen alapanyagból gyártott elemeket alkalmaznak.

A BMW a továbbiakban, ahol csak lehet, visszatér az acél és alumínium alkalmazására, bár nyilván továbbra is kínálnak majd karbonszálas kiegészítőket a sportosabb modelljeikhez. Ám valószínű, hogy az i3 és az i8 utódai – már ha lesznek ilyenek – már nem karbon-karosszériát kapnak. Az i3-asnál különösen indokolt lenne az áttérés, hisz az amúgy is drága villanyautó gyorsabb terjedésének egyik jelentős akadálya a szénszálas karosszéria jelentős felára.

Az SGL és a BMW a most bejelentett üzlet ellenére egész biztosan szoros marad, hisz a BMW megtartja az SGL-ben meglevő 18%-os részesedését, és továbbra is számít a cégre beszállítóként.