Dízel nélkül érkezett Európába az új Honda CR-V

2018.02.28. 14:51

Közel másfél évvel az észak-amerikai bemutató után végre elkészült a Honda CR-V európai változata is. A japán SUV először tavaly szeptemberben, a Hybrid Prototype koncepció formájában érkezett meg kontinensünkre, most viszont itt a sorozatgyártású változat is.

 

Az új CR-V-nek a korábbiakhoz képest jobbak az arányai, szemből egészen robusztus, erőteljes benyomást kelt. Egy kicsivel valóban nagyobb lett elődjénél, bár pontos méreteket még nem közöltek. Annyit azért elárultak, hogy a hétüléses kivitel harmadik sorában kategóriaelső lesz a lábtér. Úgy tudni, nemcsak belül lett tágasabb az autó, de minimálisan nőtt minden külső dimenziója. Az összkerekes változatok hasmagassága 20,8 centiméterre emelkedett.

Az utastérben is számos változást láthatunk. Bekerült például két hétcolos kijelző: az egyik a műszeregység szerepét tölti be, míg a másik a központi kijelzőét. Ahogyan a kiadott képeken látszik, egészen biztosan lesz bőrös-fabetétes kiadás is, nyilván felszereltségtől függően.

A motorpalettáról eltűnnek a dízelek, ahogyan azt már a tanulmány leleplezésekor is ígérték. A belépőszintet az 1,5 literes turbós benzines jelenti majd, amelyet a Civicből ismerhetünk. Ehhez kézi- vagy CVT-váltót választhatunk. Ezen kívül egy kétliteres benzinesből és két villanymotorból álló hibrid hajtásrendszer is szerepel majd a kínálatban. Az egyik villanymotor a hajtásban vesz részt, a másik generátorként működik. Az i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) rendszer automatikusan vált a benzines, elektromos és kombinált hajtás között.

Az új CR-V forgalmazását várhatóan idén ősszel kezdik meg, a hibridek kicsivel később érkeznek a kereskedésekbe. Hivatalos árlista egyelőre nincs.