2018.03.07. 06:07

Sok mindenre számítottam a Genfi Autószalonra készülve, de arra, amit a Porsche 911 GT3 RS-hez sétálva láttam, végképp nem. A német sportkocsigyártó ugyanis egy ideje reszelgeti már a Mission E elektromos sportkocsit, de még csak a Teslának való beszólogatásig jutottak, szériamodell bemutatásáig nem. Erre most itt egy újabb tanulmány hasonló alapokon: a megemelt Mission E Cross Turismo.

 

Az autó vonalvezetése jellegzetesen porschés, bár részleteiben az alap-Mission E-vel sem teljesen azonos. Elég csak ránézni szemből: a mátrix-LED-es fényszórók ugyan megegyeznek, de a Cross Turismo orrán további két lámpatest is helyet kapott. Az első lökhárítót is átdolgozták, másabbak a légbeömlői és az alsó toldaton is módosítottak – utóbbi így illeszkedik a selyemfényű műanyaggal végighúzott küszöbhöz és kerékívhez. A hasmagasságon jól láthatóan emeltek, a húszcolos matt kék felnikre pedig durvább mintázatú, enyhén terepes gumikat tettek.

Nem kicsi autóról van szó, hossza öt centi híján öt méter, szélessége 1,99, magassága 1,42 méter. A terepes Mission E-t egyelőre csak körbekordonozva mutogatják, beülni nem lehet, de kényelmes, belül is tágas négyülésest ígér a Porsche, amely a szabadidősportok kedvelőinek variálható belteret kínál, így akár szörfdeszkát vagy biciklit is be lehet szuszakolni.

Míg a Mission E műszaki adatairól eddig még leginkább csak a találgatások mennek, a Cross Turismónál nem titkolózik a Porsche – részben nyilván azért, mert még annál is sokkal inkább rétegmodellről van szó, amilyet nem nagyon kínál más a piacon.

A 600 lóerős rendszerteljesítményt két villanymotor adja. Ezzel 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, de a kétszáz is megvan neki 12 alatt. Azt mondják, folyamatosan gyorsulgatva sem esik vissza a teljesítmény, tartósan is bírja a nagy terhelést. Az összkerékhajtást nyomatékvektorozással mindig az adott körülményekhez igazítja a rendszer. Az adaptív légrugós futómű akár további öt centit is tud emelkedni, az összkerékkormányzás pedig az ügyesebb manőverezhetőséget segíti.

Egy töltéssel összességében 500 kilométeres hatótávot ígérnek – nyilván nem folyamatosan taposva, padlózgatva ad ki ennyit az akkucsomag. A Porsche 800 voltos rendszerének segítségével – gyorstöltővel – tizenöt perc alatt érhető el a kapacitás nyolcvan százaléka, ami így is 400 kilométer. Valószínűtlen, hogy a Cross Turismo sorozatgyártásban megelőzné a Mission E sportkocsit. Egyelőre nem tudni, mikorra juthatnak el a teljesen elektromos Porschék a szériaállapotig.

Rengeteg további friss tartalom a genfi szalonról:

Keresztben a sikoltó családdal
435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
Toporgó jövő
Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.