2019.10.30. 09:51

A Fiat Chrysler vezetése láthatóan nem adta fel, hogy partnert találjon, de ezúttal a Renault helyett a másik nagy francia autógyártóval, a PSA-csoporttal kezdtek tárgyalni egy lehetséges fúzióról.

fcapsabrands

Állítólag az FCA elnöke, John Elkann hasonló konstrukciót ajánlott, mint nyáron a Renault-nak. A Peugeot-t irányító Carlos Tavares lehetne az új autógyártó vezérigazgatója, Elkann pedig itt is az elnöki székbe ülne. Azt egyelőre nem tudni, hogy hogyan alakulnának a tulajdoni viszonyok az új cégen belül, de a végeredmény a jelenlegi tőzsdei árfolyamokkal számolva egy 47 milliárd dollár értékű nagyvállalat lenne, hasonló súlyú a piacon, mint a Honda.

Az elemzők szerint a Fiat Chrysler és a Peugeot csoport fúziójának valamivel több értelme lenne, mint a korábban meghiúsult FCA-Renault házasságnak, mivel a Peugeot csoport jelenleg semmilyen formában nincs jelen az Egyesült Államokban, ahol viszont a Chrysler egész jó piaci pozícióban van. Európában persze viszonylag nagy az átfedés, de az FCA az utóbbi években nem nagyon költött a Fiat márka fejlesztésére, így ezen a téren még jól is jönne a Peugeot segítsége. Az egy másik kérdés, hogy érdemes-e megtartani az összes márkanevet Európában - végső soron egyetlen gyártóhoz tartozna az Alfa Romeo, a Citroen, a DS, a Fiat, a Jeep, a Lancia, a Maserati, a Peugeot és az Opel/Vauxhall, amelyek közt valószínűleg akadna nélkülözhető, talán nem is egy. A közös fejlesztések és beszerzések lehetőségére ugyanakkor mindkét cégnek szüksége lenne, hogy képesek legyenek állni a versenyt az olyan óriásvállalatokkal, mint a Toyota, a Volkswagen vagy épp a Renault-Nissan.

A következő napokban-hetekben várhatóan több részletre is fény derül, és az év végéig talán az is kiderül, hogy lesz-e az FCA és a Peugeot fúziójából valami.