A Hyundai építheti az Apple autóját?

2021.01.08. 15:48

Az információ egyenesen a Hyundai-tól érkezett, a Financial Times-nak küldött közleményben jelezte, hogy a tárgyalások igen korai szakaszánál tart az Apple-lel.

A kép csak illusztráció!
A kép csak illusztráció!

A bejelentés minimum szokatlannak tekinthető, hisz az ilyen megbeszélések tényéről egyáltalán nem szokás kifelé kommunikálni, és ez az Apple esetében még inkább így van: az amerikai számítástechnikai nagyvállalat híres szigorú titoktartásáról. Ugyanakkor tőzsdespekulációnak nagyszerűen bevált: rövid időn belül 19%-ot ugrott a Hyundai részvények árfolyama, mintegy 8 milliárd dollárral emelve az autógyártó névleges értékét. Az azonban még meglepőbb, hogy a koreai gyártó később javította magát: eszerint az Apple több globális autógyártóval is tárgyalásokat folytat valamiféle jövőbeli együttműködésről.

Néhány hete röppent fel a pletyka, amely szerint az Apple másodszor is nekifutna a villanyautó-gyártási projektnek, amelyet egyszer állítólag már feladtak. 2014 és 2016 között Project Titan néven már hozzáfogtak az autófejlesztéshez, de abból a tervezetből – amelyről egyébként hivatalosan soha nem beszéltek – végül nem lett termék. Ennek fényében nyilván volna értelme egy olyan autógyártóval szövetkezni, amely maga is jelentős összeget fektetett már elektromos autók fejlesztésébe, és a Hyundai ilyen szempontból egyike a lehetséges partnereknek.

A koreai autógyártó nemrég jelentette be saját rugalmas villanyautó-platformját E-GMP néven, épp most alapít különálló villanyautó-márkát, és több villanyautó-fejlesztéssel próbálkozó kisebb cégbe is befektetett az utóbbi években, amilyen az Arrival vagy a Rimac. Ugyanakkor ezekhez hasonló lépéseket a konkurencia is tett már: ugyanennyi erővel a Volkswagen csoport és a General Motors is megfelelne az Apple autógyártó partnerének.

Az Apple autójával kapcsolatosan egyébként több lehetséges bemutatási dátum is napvilágot látott már. Korábban 2024-et emlegettek, a Financial Times azonban koreai forrásokra hivatkozva most 2027-ről ír, ami talán reálisabb elképzelés is egy olyan cég számára - bármekkora anyagi forrásokkal is rendelkezzen -, amelynek eddig nem volt túl sok köze az autógyártáshoz.