Nagyot nő a Skoda Fabia

2021.02.25. 12:09

A műszaki alapok változása alapján sejthető volt, hogy a Fabia is távolabb kerül a városi kisautó-ideáltól, és közelebb a családi autókhoz, de a konkrét méreteket látva ez már nem csak megérzés.

A Skoda közölt néhány adatot a készülő típusról, néhány álcázott prototípus-fotóval együtt, így már egészen pontos fogalmat alkothatunk arról, hogy mi várható. Az autó hossza 3,997-ről 4,107 méterre, a szélessége 1,732-ról 1,78 méterre, a tengelytávja pedig 2,47-ről 2,564 méterre nő. Egyedül a magasság csökken 7 mm-t, az új érték 1,46 méter. Mindebből esősorban a közel tíz centis tengelytáv-növekedés ígérkezik jelentősnek: ez érezhető lábtérbővülést hoz majd a hátsó üléssorban. Ezen felül azonban a csomagtér mérete is nagyobb lesz: az új modell hátuljában már 380 literes tér áll rendelkezésre.

A nagyobb karosszéria állítólag nem lesz nehezebb, mint az elődé volt – ilyen szempontból is jelentős előrelépés az új MQB A0 platform az eddig használt PQ26-hoz képest – viszont az új forma légellenállása kedvezőbbnek ígérkezik: az új generáció karosszériájának formatényezője a korábbi 0,32 helyett 0,28 lesz.

A motorválasztékot is részletesen ismertették, bár ebben sem találni egy olyan blokkot sem, amelyet ne ismernénk már valamelyik másik VW csoportos modellből. Az ezres háromhengeresnek négy változatát is kínálják: szívómotorként 65 és 80 lóerővel, turbómotorként 95 és 110 lóerővel építik be. A csúcsváltoztaba a négyhengeres, 1,5 literes TSI motor kerül 150 lóerővel. A három leggyengébb változathoz ötfokozatú manuális váltó jár, hatfokozatú kézi váltót csak a 110 lovas változathoz kínálnak majd, a csúcsváltozat pedig csak hétfokozatú DSG váltóval lesz elérhető.

Az új Fabia bemutatására még az idén sor kerül, és úgy tudjuk, jövőre jön belőle a kombi változat is.