Ritka a jobbkormányos Ferrari F50, ez itt pedig épp olyan

2022.02.15. 17:23

Hálátlan feladat az F40-es után jönni a sorban, de a Ferrari 50. évfordulójára készített szupersportautó a lágy formája ellenére legalább akkora durranás, mint az elődje. Az olaszok állítása szerint nincs másik olyan autó, amiben ennyire közel volna a vezető ahhoz, amit egy Forma-1-es versenyautó ad. 1995-től két éven át készültek az F50-esek Maranellóban, összesen 349 darabot gyártottak, ami közül ez az 1997-es autó a 298-as számú.

Nincs benne lebillenő digitális műszeregység, hatalmas kijelző középen és nem táncol a menetszéllel a szárnya, mert az F50-es még nem olyan szupersportautó, mint a mostani csúcsgépek. Ez még egészen purista holmi, ahol a karbon monocoque mögött ott a 4,7 literes, V12-es szívómotor, a kabinban pedig két kagylóülés között a nyitott kulisszás kézi váltó. 65 fokos hengerszögű, száraz karteres olajozású 12 hengerese 8000-nél adja le több mint 510 lóerős teljesítményét, mellé 471 Nm nyomatéka van.

Eredetileg minden F50-es balkormányosnak készült, de a világ különböző tájain élő szerencsések közül nem mind volt kibékülve, ezért a Pininfarinánál végül 8 autót alakítottak át jobbkormányosra. A váltó előtti fém plakettről az is kiderült, hogy az átalakítást 2000 decemberében Jack Yeo számára végezték.

2010 szeptemberében érkezett 20 ezer mérföldes karbantartásra Dick Lovett műhelyébe, ahol a Ferrari szakértő a kötelező szervizes munkákon túl újra összeszerelte a motor felső részét, valamint a műszerfal hibás egységeit gyárilag megfelelő alkatrészekre cserélte. Végül több mint 31 ezer angol fontos számlával távozott a műhelyből a piros F50-es.

Mostanra nem sokkal több, mindössze 21 294 mérföld (34 283 km) van a klasszikus Rosso Corsa színű autóban, aminek 18-as magnézium ötvözetből készült Speedline felnijein még a korabeli Michelin Pilot Sport gumik vannak. Eredeti tartozékaival, bélyegzett szervizkönyvével ez az F50-es egy igazán szép ritkaság, amihez hasonlóra közel 3,5 millió euróért csaptak le. A Ferrarik csúcsa korszaktól függetlenül drága.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!