VW Beetle: az első átalakulás

2005.05.24. 12:32

Hét év után az Új Bogarat is elérte a modellfrissítési hullám. A Volkswagen tervezői persze nem nyúlhattak bele nagyon a jellegzetes formába, a cégvezetés mindössze néhány kozmetikai módosítást engedélyezett.

A legfeltűnőbbek talán az új sárvédők: a lemezekbe egy-egy határozott él került, megtörve az autó korábbi gömbölydedségét. Átalakult az első lökhárító is: az indexlámpák keskenyebbek és szögletesebbek lettek és a hűtőnyílás formája is megváltozott. Az eddig használt lefelé húzott szélű beömlő helyett hármas osztású, méhsejtrácsozatú nyílások gondoskodnak a hűtőlevegőről, közülük a középső épp olyan formájú, mint a többi VW-modell egyenhűtőrácsa. Egy picit átdolgozták a lámpatesteket is, bár ez nem tűnt volna fel ha nem írják le, és nyilván akad még néhány módosítás, amelyet csak a típus legnagyobb rajongói tartanak majd számon.

A motorválasztékban is lesznek változások, bár egyelőre csak az Észak-Amerikában forgalmazott kivitelről vannak adataink: ebbe a Jetta 2,5 literes, öthengeres, 150 lóerős benzinmotorja is bekerülhet, amellyel a Bogár egész sportos kisautóvá válhat: alig több mint 8 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h sebességre. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy jelenlegi héttagú motorválasztékon az új öthengeres érkezésével párhuzamosan milyen változtatásokat hajtanak végre, de szinte biztos, hogy az 1,8 literes, 150 lóerős turbómotor és a 2,3 literes VR5-ös elbúcsúzik, mivel ezek a motorok a VW-nél kifutóban vannak.

A Beetle ma már messze nem olyan népszerű Észak-Amerikában, mint a megjelenésekor volt. Az idén körülbelül 40 ezer példányt szeretnének eladni belőle, azaz fele annyit, mint a típus legjobb évében, 1999-ben, de ennek a mennyiségnek a nagyobb részét még a régi változat teszi ki, mivel a felújított modellt csak szeptembertől kezdik forgalmazni.