Nissan Micra átfésülve

2005.06.17. 12:50

A japánok népszerű kisautóját alaposan meg kell vizsgálni, hogy feltűnjenek a változások. A Micra áttervezésénél nem a forma megújítása volt az elsődleges cél, hiszen a vicces békaarcot még mindig szeretik a vásárlók, hanem a kisautó néhány hibájának kiküszöbölése és egy-két költségcsökkentő apróság bevezetése. Így a tervezők csak a hűtőrácson igazítottak egy kicsit - a krómozott díszlécek most hosszabbak, a mögöttük megbúvó irányjelző pedig fehér burkolatot kapott - és a lökhárítót alakították át.

Az ütközéseket elnyelő elem egy picit gömbölydedebb lett, és a rajta vágott nyílások formája változott alig észrevehetően, de ami igazán hasznos lehet, hogy a lökhárító anyaga vastagabb lett, és legkiállóbb részre elhelyeztek egy keskeny koptatóbetétet. Ennek a szükségességét egy európai tanulmányúton fedezték fel a Nissan Nagy-Britanniában dolgozó tervezői: a borzalmas parkolási kultúrájáról hírhedté vált Párizsban többször is szemtanúi voltak, ahogy valaki parkolás közben egyszerűen odébblökdöste a szomszédos járműveket. Ezeken a változtatásokon kívül csak a sportos modellek új hátsó lökhárítójáról és az új színekről ismerhető fel a megújult Micra.

A belső változtatásokat sem könnyű észrevenni, de ezek hosszabb távon igen hasznosak lehetnek. A mérnökök javítottak a Micra hangszigetelésén: még az ablaküvegek is vastagabbak lettek, hogy kevesebb szélzaj jusson az utastérbe. A motorválaszték két új taggal bővült: a régi ezres 65 lóerős négyhengerest egy ugyanekkora teljesítményű 1,2 literes váltja fel, az új csúcsmodellbe, a 160SR-be pedig 1,6 literes, 110 lóerős négyhengeres kerül.