Elektromos raliautó a Mitsubishitől

2005.08.24. 16:37

A Lancer Evolution MIEV már a hét végén versenybe száll Japánban, bár a Mitsubishi elsősorban tesztelési céllal építette a járművet. A villanyautó külsőre megtévesztésig hasonlít egy Lancer Evo IX-esre , és teljesítményét tekintve méltó is az alapmodellhez.


Galéria - kattintson a képre

A kerékagyakba négy, egyenként 50 kW teljesítményű állandó mágnesű szinkronmotor került, azaz az összteljesítmény meghaladja a 270 lóerőt. Sajnos a gyorsulásra vonatkozó adatokat a Mitsubishi egyelőre nem közölte, a 180 km/h-s végsebesség-adatból pedig hiba volna kiindulni, hiszen váltó híján ezt a villanymotorok legnagyobb – ez esetben percenként 1500-as – fordulatszáma határolja be, egy csak sejthetjük, hogy az elektromos Lancer mire is képes.

Az igazi újítás azonban nem ez, hanem a legújabb technikákkal készített akkumulátor-csomag: a 24 darab 14,8 V feszültségű és 95 Ah kapacitású Li-ion akkumulátorral az 1590 kg tömegű autó akár 250 km megtételére is képes, de persze nem versenytempóban. A Lancer Evolution MIEV néhány nap múlva megmutathatja, hogy hol tart a Mitsubishi mérnökeinek villanyautó-készítő tudománya, hiszen a Shikoku EV Rally nevű versenyen indulnak vele a gyáriak.

A verseny azonban csak ürügy, hiszen az autóval megtett minden méter újabb értékes eredményeket szolgáltat, hozzásegítve a japán gyártót, hogy betartsa ígéretét, és 2010-re piacképessé tegye autókba szánt akkumulátorait és kerékagy-motorjait.