Erősebb dízelek az Audi A4-esben

2005.12.01. 09:55

A típushoz kínált mindkét V6-os dízelmotor nagyobb telejsítményű lett.

A 2,5 literes 163 lóerős hathengeres TDI-t az A6-osból ismert 2,7 literes, 180 lóerős V6-os váltja fel, amelyhez már az alapfelszerelés részeként jár a részecskeszűrő. Az új motorral az A4-es hatsebességes kézi váltós, elsőkerék-hajtású változata 8,4 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és elérheti a 230 km/h-s sebességet, miközben az átlagfogyasztása 6,7 liter gázolaj 100 kilométerre. A 2,7 literes TDI motorral felszerelt A4-es Németországban 32400 eurós alapáron rendelhető meg, az első példányok pedig már 2006 januárjában új gazdáikhoz kerülhetnek.

Az A4-es háromliteres csúcsdízelét szintén erősebbre cserélték. A 233 lóerős változatot eddig csak az A8-as Audihoz és az A4 Cabrióhoz kínálták. A 29 plusz lóerő természetesen jót tett a menetteljesítményeknek: az A4 3.0 TDI Quattro akár 6,8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 245 km/h. Közben az autó átlagfogyasztása a gyári adat szerint továbbra is 7,6 liter gázolaj 100 kilométeren. A típusváltozat alapára Németországban 37 600 euró lesz.

A gyengébb dízelmotoros modellek esetében is találkozhatunk néhány újítással, bár magukon a motorokon ez esetben nem változtattak. A 2 literes, 140 lóerős TDI motor például már négykerék-hajtással is kombinálható, és alapáron jár hozzá a részecskeszűrő. A 115 lóerős, 1,9 literes turbódízelhez némi felár ellenében ugyan, de szintén megrendelhető a koromszemcséket kiszűrő szerkezet.