Dízel-hibrideken dolgozik a PSA

2006.01.06. 16:02

A hónap végén mutatják be az első dízel-elektromos prototípusokat a sajtónak. A két autó - egy Citroën C4-es és egy 307-es - Jacques Chirac francia elnök felhívására született, aki korábban határozottan kiállt a dízel-elektromos hajtás fejlesztése mellett, mondván, hogy egy ilyen takarékos, és viszonylag tiszta megoldás jelentősen csökkenthetné Franciaország kőolaj-felhasználását.

A jelenlegi sorozatgyártású, hibrid hajtáslánccal felszerelt típusok kivétel nélkül benzin- és villanymotort használnak, ezért a fogyasztásuk nagyjából egy szokványos dízelmotoros autó szintjén áll, viszont a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátású személyautók közé tartoznak. A dízel-elektromos megoldás ugyanakkor jóval alacsonyabb - egy kompakt modellnél 100 kilométerenként 3-4 literes - fogyasztást ígér, miközben a dízelmotor nitrogén-oxid-kibocsátása miatt jobban szennyezi a környezetet, mint benzines társai. A benzines hibridek ma már igazán sikeresnek mondhatók Észak-Amerikában és Japánban, viszont Európában éppen az alacsony fogyasztású, és persze jóval olcsóbb dízelmotoros modellek miatt szinte eladhatatlanok.

A PSA csoport azt ígéri, hogy legkésőbb 2010-re elkészül sorozatgyártásra is alkalmas dízel-elektromos hibrid hajtásláncával, illetve az ezzel felszerelt első szériagyártású személyautókkal.