Ford F250 Super Chief: ijesztő jövőkép

2006.01.10. 17:16

Galéria - kattintson a képre

A Ford teherautó-tanulmány igazán környezetbarát is lehet, bár ormótlan külsejével nem épp ezt sugallja. A hosszúfülkés pick-up modell, ahogy a neve alapján sejthető, a Ford F-sorozatán alapul, amely még mindig a legnépszerűbb kisteherautó-család Észak-Amerikában. A Super Chief nevet állítólag egy régi, szögletesen ronda amerikai dízelmozdony után kapta, elsősorban azért, mert ez adta az ihletet a tervezőknek, amikor a tanulmány vonalait papírra vetették.


Galéria - kattintson a képre

A Ford azonban nem a szépsége kedvéért alkotta meg ezt a feltűnő monstrumot, hanem azért, hogy legyen hová beépíteni a háromféle üzemanyaggal működő V10-es teherautó-motort. A kompresszoros tízhengeresről sajnos ugyanúgy kevés konkrétumot tudunk, mint magáról az autóról, de annyi biztos, hogy hidrogénnel, E85 jelzésű alkohol-benzin keverékkel és benzinnel is működhet, így lehetőség nyílik a környezetkímélésre, még egy ekkora járművel is. Hidrogénnel állítólag 12%-kal kevesebbet fogyaszt, és 99%-kal kevesebb széndioxidot bocsát ki, mint benzinnel, bár ez utóbbi adat még mindig rosszabb egy százalékkal az ideálisnál, hiszen a hidrogénből elvileg egyáltalán nem keletkezhet széndioxid.


Galéria - kattintson a képre

A Super Chief persze csak egy tanulmány, azaz egyelőre aligha lesz nagy hatással az amerikaiak közlekedési szokásaira, de azért valamiféle képet mutat a Ford jövőképéről. Ebben pedig láthatóan továbbra is nagy szerepet kapnak a kizárólag Észak-Amerikára jellemző óriásjárművek, legfeljebb megpróbálják ezeket valahogy tisztábbá tenni. Már csak az a kérdés, hogy a vásárlók is így gondolják-e, vagy inkább elkezdenek átülni a távol-keleti konkurencia kínálta kisautókba?