Új Kia Opirus

2006.08.04. 13:46

Megérkeztek az első adatok és képek a Párizsban bemutatkozó, 2007-es modellévre átdolgozott koreai luxusautóról, a Kia Opirusról.

Az alapvető formavilág nem változott, de az arányokon módosítottak cseppet, így valamivel egységesebb és könnyedebb lett az autó megjelenése. Kicsit meredekebben lejt a motorháztető, szélesebb a hűtőrács, megemelték a csomagtérajtót, a hátsó túlnyúlás pedig 20 mm-rel lett hosszabb. Változtak az első és hátsó lámpatestek, és két krómozott kipufogóvéget kapott az autó fara. Az immár 17 colos sokküllős felnik, és a szélesebb első és hátsó nyomtáv miatt a kerekek jobban kitöltik a kerékjáratokat, ezáltal robusztusabb az autó kiállása.
Az utastérben áttervezett műszerfal, új műszerekkel, középkonzol, integrált audiorendszer, és átalakított klímavezérlő panel fogadja az utasokat. Az első ülések hűthetőek és fűthetőek, a pedálokat elektronika mozgatja, és egy négy irányban állítható deréktámasz került a sofőrülésbe. A vásárlók három eltérő belső szín közül választhatnak, a kéttónusú bézs vagy szürke, avagy mord fekete kárpitokat és műanyagokat pedig fa- vagy alumínium betétekkel lehet színesíteni. A külső fények listája is kibővült, az eredeti három helyett a 2007-es Opirus nyolc színben lesz kapható.

A korábbi 3,5 literes motort egy 3,8 literes V6-os váltja. A teljes egészében alumíniumból faragott blokk 266 lóerőt termel 6000-es, és 353 Nm-t 4500-as percenkénti fordulaton. Az elődjénél 122 kg-mal könnyebb Opirus így 9,2 helyett 7,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, végsebessége 230 km/h. Az elődmodell ötfokozatú automatája igény szerint kézzel is kapcsolható, a fogyasztás 4,4%-kal, 100 km-enként 10,9 literre csökkent. Az üzemanyagtartály térfogata 70 liter, a csomagtérbe 450 liternyi poggyász fér.
Az utasok biztonsága érdekében megerősítették a karosszéria első részét, a küszöböket és a B-oszlopokat, valamint az utascella alatti kereszttartókat. Az oldalvédelmet nagyobb méretű, ülésbe épített oldallégzsákok biztosítják. Elöl 15, hátul 30 mm-rel nőtt a nyomtáv, a felnikre 235/55 R17-es gumikat húznak. Változatlan az első futómű, míg hátul megfordították, és szélesebbre cserélték az alsó lengőkart. Megváltozott a rugók és lengéscsillapítók elhelyezése, az új futóművel 34 kg-os tömegcsökkentést sikerült elérni. A lengéscsillapítókat továbbra is elektronika felügyeli, az átprogramozott vezérlőprogramnak köszönhetően az új Opirus még simább haladásra képes.