Megérkeztek az első adatok és képek a Párizsban bemutatkozó, 2007-es modellévre átdolgozott koreai luxusautóról, a Kia Opirusról.
Az alapvető formavilág nem változott, de az arányokon módosítottak
cseppet, így valamivel egységesebb és könnyedebb lett az autó
megjelenése. Kicsit meredekebben lejt a motorháztető, szélesebb a
hűtőrács, megemelték a csomagtérajtót, a hátsó túlnyúlás pedig 20
mm-rel lett hosszabb. Változtak az első és hátsó lámpatestek, és két
krómozott kipufogóvéget kapott az autó fara. Az immár 17 colos
sokküllős felnik, és a szélesebb első és hátsó nyomtáv miatt a kerekek
jobban kitöltik a kerékjáratokat, ezáltal robusztusabb az autó
kiállása.
Az utastérben áttervezett műszerfal, új műszerekkel, középkonzol,
integrált audiorendszer, és átalakított klímavezérlő panel fogadja az
utasokat. Az első ülések hűthetőek és fűthetőek, a pedálokat
elektronika mozgatja, és egy négy irányban állítható deréktámasz került
a sofőrülésbe. A vásárlók három eltérő belső szín közül választhatnak,
a kéttónusú bézs vagy szürke, avagy mord fekete kárpitokat és
műanyagokat pedig fa- vagy alumínium betétekkel lehet színesíteni. A
külső fények listája is kibővült, az eredeti három helyett a 2007-es
Opirus nyolc színben lesz kapható.
A korábbi 3,5 literes motort egy 3,8 literes V6-os váltja. A
teljes egészében alumíniumból faragott blokk 266 lóerőt termel 6000-es,
és 353 Nm-t 4500-as percenkénti fordulaton. Az elődjénél 122 kg-mal
könnyebb Opirus így 9,2 helyett 7,5 másodperc alatt éri el a 100
km/h-t, végsebessége 230 km/h. Az elődmodell ötfokozatú automatája
igény szerint kézzel is kapcsolható, a fogyasztás 4,4%-kal, 100
km-enként 10,9 literre csökkent. Az üzemanyagtartály térfogata 70
liter, a csomagtérbe 450 liternyi poggyász fér.
Az utasok biztonsága érdekében megerősítették a karosszéria első
részét, a küszöböket és a B-oszlopokat, valamint az utascella alatti
kereszttartókat. Az oldalvédelmet nagyobb méretű, ülésbe épített
oldallégzsákok biztosítják. Elöl 15, hátul 30 mm-rel nőtt a nyomtáv, a
felnikre 235/55 R17-es gumikat húznak. Változatlan az első futómű, míg
hátul megfordították, és szélesebbre cserélték az alsó lengőkart.
Megváltozott a rugók és lengéscsillapítók elhelyezése, az új futóművel
34 kg-os tömegcsökkentést sikerült elérni. A lengéscsillapítókat
továbbra is elektronika felügyeli, az átprogramozott vezérlőprogramnak
köszönhetően az új Opirus még simább haladásra képes.