Megújul a Mitsubishi Pajero

2006.09.08. 15:21

Úgy fest, a japánok nem készítettek teljesen új terepjárót, csupán az 1999 óta piacon levő változatot frissítették fel igen alaposan. A régi alapokról az autó változatlan arányai mellett az övvonal feletti rész változatlansága árulkodik. Ez a rész tartó funkciót lát el, így sokat nem változtathattak rajta az autó teljes áttervezése nélkül, de úgy tűnik, erre a Mitsubishinél egyelőre nincs pénz.


Galéria - kattintson a képre

Az olcsóbban cserélhető részeket azonban újakra cserélték. A hűtőmaszk természetesen vadonatúj, bár szögletes formájával nem igazán előremutató, inkább az 1980-as és 90-es évek Pajeróit idézi. Ez persze nem baj, hiszen azokban az években élte a fénykorát a típus, és egy kis nosztalgia akár segítheti is az eladások fellendítését. Az orr-rész mellett az autó leegyszerűsített oldala tűnhet még fel: az ötajtóson a sárvédők feletti óriási domborításokból gyakorlatilag nem maradt semmi, és a háromajtóson is csak hátul tűnik fel ez a karakteres stíluselem. Emellett a belső teret is teljesen átdolgozták. A terepjáró két, a korábbi változatból már ismert motorral érkezik, egy 3,2 literes, négyhengeres turbódízellel és egy 3,8 literes, benzines V6-ossal. Ezeken, és a többi műszaki megoldáson alapjaikban nem változtattak, legfeljebb egy kis áthangolás történt itt-ott, de ez nem is baj, hiszen a Pajero eddig is kiváló terepjáró képességével hódított.

A megújult Pajero világpremierjét szeptember végén, a Párizsi Autószalonon tartják, és ugyanekkor az európai forgalmazás is kezdetét veszi. Japánban és Ausztráliában egy hónappal később mutatkozik be a típus, és a tervek szerint később az Egyesült Államok és Kanada kivételével az egész világon elérhetővé válik. A szériamodell mellett látható lesz Párizsban a Pajero Evolution új változata is, amely már az új Pajero orrával vág neki a következő Dakar-ralinak.