Brabus SV12 S: a legerősebb Mercedes CL

2006.09.27. 09:02

Jóformán még be sem mutatkozott a Mercedes új kupéja, a Brabus máris elkészült a korlátok nélküli csúcsváltozattal. A gyorsaság persze érthető. A német tuningcég szakemberei szinte csak elővettek néhány kipróbált alkatrészt a raktárból és beszerelték az új CL-be, gyorsan terveztek rá néhány új műanyag elemet, és el is készültek az SV12 S-sel.


Galéria - kattintson a képre

A Brabus megszokott fekete színében pompázó óriás a puszta számok tekintetében túltesz számos szupersportkocsin is. A motorja ugyanaz a 6,3 literes, 730 lóerős biturbó V12-es, amelyet a CLS-alapú Rocket rekordautóban is használtak. A motor elvben 1320 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes, de olyan váltó nem akadt a raktárban, amely elviselt volna ekkora terhelést, így kénytelenek voltak elektronikusan 1100 Nm-ben maximálni a forgatónyomatékot. Az SV 12 S persze így is az Autobahn királya lesz. 4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, 200-ra 11,9 másodperc alatt gyorsulhat, a végsebessége pedig hivatalosan 340 km/h.


Galéria - kattintson a képre

A motorhoz a Brabus legerősebb váltója, egy ötsebességes adaptív automata csatlakozik, a bődületes teljesítmény aszfaltra juttatásában pedig önzáró differenciálmű gondoskodik. Természetes, hogy ekkora maximális sebesség mellett már a gyári fékrendszer és futómű sem elegendő. Az SV 12 S-t elöl 380 mm-es féktárcsák és 12 dugattyús féknyergek, hátul 355-ös tárcsák és hatdugattyús féknyergek lassítják, a futóművet pedig áthangolták, és 25 mm-rel lejjebb ültették. A vásárlók aszerint, hogy mennyire fontos számukra a kényelem, többféle kerék közül választhatnak: 18, 19, 20 és 21 hüvelykes keréktárcsákat is kínál a Brabus. A legsportosabb garnitúra elöl 255/30-as, hátul 285/30-as gumiabroncsokból, és 21 hüvelykes felnikből áll.

A Brabus persze nemigen élne meg, ha csak ilyen kompromisszummentes szörnyetegeket készítene, ezért elkészítették a CL 500 átalakított változatát is, amelybe 6,1 literes, 462 lóerős, 615 Nm-es csúcsnyomatékú motor kerül.