Honda Step Bus, a guruló cipősdoboz

2006.12.01. 13:57

Galéria - kattintson a képre

A japánok tanulmánya a legkevésbé autóra hasonlít, bár igazán praktikusnak látszik. Szögletes autót láttunk már eleget - ezzel önmagába senkit sem tudna meglepni a Honda -, de ilyen furcsa arányút még soha. A Step Bus viszonylag kis alapterületű, keskeny, viszont a szélességéhez képest elég hosszú és nagyon magas, amitől nagyon labilisnak látszik. A majdnem függőleges szélvédővel, az apró és viszonylag magasra került hűtőmaszkkal és az autó méretéhez képest pici kerekekkel olyan az összkép, mintha egy gyerekrajzot próbált volna életre kelteni a Honda tervezőgárdája.

A hivatalos közlemény szerint azért készítették ilyenre a járművet, hogy minél nagyobb teret alakíthassanak ki minél kisebb alapterületen. A szögletes forma nyilván ideális kiindulópont, de a jobb helykihasználást segíti a szokatlan hajtáslánc-elhelyezés is. A motor a hátsó tengely elé került, és a hátsó kerekeket hajtja, akárcsak a Mitsubishi i típusában. Így gyakorlatilag a hátsó ülések alá került, ami amúgy nagyrészt kihasználatlan térrész volna. Nem csoda,


Galéria - kattintson a képre

hogy a Step Bus akár öt felnőtt számára is kényelmes lehet. Azt sajnos nem tudjuk, hogy az utasokon kívül még mennyi csomag fér a dobozforma karosszériába, de nyilván sokat segít a kényelmes berendezkedésben, hogy a magas tető alatt praktikus tárolórendszert alakítottak ki. A tervezők célszerűségre törekvését mutatja a dobozautó két hatalmas tolóajtaja is: ezek kinyitva sem foglalnak sok helyet, mégis viszonylag nagy nyíláson át teszik megközelíthetővé a belső teret.

A Honda Step Bus minden bizonnyal praktikus városi jármű volna - bár belegondolni is rossz, hogy milyen lehet erős oldalszélben vezetni -, de mégsem valószínű, hogy valaha is gyártásba kerülhet, hiszen alighanem a japánok is tisztában vannak vele, hogy egy ilyen szélsőséges, már-már nevetséges külsejű járművet még azoknak is nehéz volna eladni, akiket sikerült meggyőzni a belső értékeiről.