Ruf RGT: klasszikus Porsche-tuning

2006.12.07. 12:35


A német Porsche-specialista az 1973-as Carrera RS szellemét próbálta megidézni legújabb alkotásával. Alapul természetesen a 911-es aktuális, 997-es gyári kódú változatát vették, de turbófeltöltőt, vagy négyekrék-hajtást hiába is keresnénk az RGT-ben, hiszen 23 éve sem kínált ilyesmit a Porsche. A Ruf tervezői ennek ellenére alapos munkát végeztek. A 3,8 literes boxermotor sűrítési viszonyát 12:1-re növelték, és a maximális fordulatszámát is tovább emelték, így 445 lóerő leadására lett képes. Ennek köszönhetően az autó 4,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, 13,5 másodperccel az indulás után már 200-zal száguldhat, a végsebessége pedig 315 km/h, azaz valamivel gyorsabb a gyári 911 GT3-asnál is. A félelmetes erejű motorhoz rövid áttételezésű hatsebességes váltó és önzáró differenciálmű jár.


Az RGT külsőre meglehetősen visszafogott jelenség: a tervezők nem a látványosságra, hanem a hatékonyságra törekedtek. A sárvédő-szélesítések ugyan nem hiányozhatnak, de ezeket az elemeket úgy tervezték, hogy egyértelmű legyen: utólag kerültek a karosszériára. Hasonló stílust képvisel a magasba nyúló hátsó szárny is, amely a karosszéria színétől függetlenül fekete. Ezekkel a fogásokkal igyekeztek elérni, hogy az RGT inkább hasson utcára szelídített versenyautóra, mint tuningolt sportkocsira. Ugyanezt az érzést hivatott erősíteni a szinte versenyautósan kemény futómű, amelyhez a Bilstein szállította a gáztötésű lengéscsillapítókat, és az utastérben az Alcantara bevonatú bukócső is.