Bemutatkozik a KTM sportkocsija, az X-Bow

2007.02.05. 14:30

Galéria - kattintson a képre

Újabb információk és képek láttak napvilágot az osztrák motorkerékpár-gyártó első autójáról, amely a motorozás élményét hivatott visszaadni négy keréken. Az elképesztő formatervet nagy vonalakban már megismerhettük a korábban közölt skiccek alapján, bár így is meglepő, ahogy az itt-ott elhelyezett narancssárga műanyag burkolóelemek alól kilóg az autó legtöbb szerkezeti eleme.


Galéria - kattintson a képre

Az ötlet nem teljesen új – hasonló spártai sportkocsikat Angliában több cég is készít –, de a megvalósítás színvonala meglepő. Az X-Bow egy alig hetven kilogrammos szénszálas műanyag vázszerkezet köré épül, amelyet a világ talán legsikeresebb versenyautó-építő cége, az olasz Dallara segítségével fejlesztettek ki. A könnyű és merev karosszéria ráadásul biztonságos is, az elöl kialakított energiaelnyelő elemnek köszönhetően. Az is kiderült, hogy az alig 700 kilogrammos roadsterbe az Audi melyik motorja kerül. A KTM a jól ismert kétliteres, 16 szelepes alumínium négyhengerest kapja meg, amely alaphelyzetben 220 lóerős, így 4 másodpercen belül gyorsíthatja az X-Bow kis testét 100 km/h-ra. Ha minden jól megy, később ugyanennek a motornak egy erősebb, kb. 300 lóerős változata is bekerülhet a KTM autójába.


Galéria - kattintson a képre

Az X-Bow alkatrészeinek beszerzésekor a KTM a motorkerékpár-üzletben már bevált partnereket is segítségül hívta. Így a fékrendszer a Brembótól érkezik, a rugóstagokat pedig a White Power szállítja. Az osztrákok ráadásul arra is gondoltak, hogy szükség lesz valamiféle időjárás elleni védelemre a huzatos kabinban, ezért komplett ruházatot is kínálnak az autójukhoz, speciálisan kialakított kezeslábassal és integrált kommunikációs rendszerrel felszerelt sisakkal. Természetesen ez sem az osztrák motorgyárból származik, hanem a motoros felszereléseiről ismert olasz Dainese cégtől.


Galéria - kattintson a képre

Az X-Bow élőben először a Genfi Autószalonon lesz látható, de még nem biztos, hogy a KTM valóban beleveti magát az autós kalandba. Először csak egy 100 darabos kis sorozatot készíttetnek a Dallara műhelyében, és ezzel az idén megpróbálják felmérni a közönség érdeklődését. Ha a 40 ezer eurós alapárú X-Bow sikeresnek bizonyul – a döntés a leadott rendelések alapján 2007 áprilisáig biztosan megszületik –, akkor 2008 elején megindulhat a szériagyártás Ausztriában, igaz, a KTM ekkor sem tervezi, hogy évi 500 példánynál többet készít belőle.

A tervek szerint a forgalmazás egyelőre Németországban, Finnországban, Görögországban, Nagy-Britanniában, Hollandiában, Ausztriában, Portugáliában és Svájcban indul meg, bár nem zárható ki, hogy később más piacokon is bevezetik az X-Bow típust.