Mégis gyártásba kerül az egyliteres VW?

2007.04.17. 11:30

A Volkswagen igazgatótanácsának elnöke, Ferdidnand Piech beszélt egyik kedvenc tervezetének megvalósulásáról. 2002-ben még a Volkswagen vezérigazgatójaként ő maga mutatta be az 1 liter/100 km átlagfogyasztású autót a nagyközönségnek. Ezzel a fura prototípussal ment arra a vállalati közgyűlésre, amelyen leköszönt addigi posztjáról.

Akkor úgy tűnt, a fura, tandemüléses kapszula soha nem jut túl a prototípus fázison, és nem csak azért, mert legfőbb támogatója búcsúzik a cégvezetéstől. Az apró kétszemélyes építéséhez használt magnézium váz és a karbonszálas burkolat alapanyagainak ára manapság is 35 ezer euró, és ebben nincsen benne a gyártás költsége, hogy a haszonról ne is beszéljünk. Piech azonban újra kulcspozícióba került a VW-nél, és azt állítja, a beszállítókkal való tárgyalások, és a konstrukció átalakítása révén az alapanyagköltséget sikerült 5000 euróra csökkenteni, így a fejlesztés folytatódhat, és négy éven belül bemutatkozhat az egyliteres fogyasztású személyautó sorozatgyártású változata.

Úgy tudjuk, a Volkswagen nemrég leváltott vezérigazgatója, Bernd Pischetsrieder nem rajongott elődje furcsa mániáiért. Piech idején több alacsony fogyasztású típust is bemutattak – például a 3 literes átlagfogyasztású VW Lupót és Audi A2-est is –, de ezek röviddel a Porsche-unoka távozása után eltűntek a kínálatból, mivel a gyártásuk csak veszteséget hozott, és megkérdőjelezhető volt a közönségre gyakorolt pozitív hatásuk is. A VW-csoport jelenlegi vezérigazgatója, Martin Winterkorn azonban állítólag épp Ferdinand Piechnek köszönheti jelenlegi pozícióját, így valószínűleg nem lesz akadálya, hogy a kis fogyasztású Volkswagen modellek fejlesztésébe újabb milliárdokat öljön a cég.