Audi Sportback: reszkess, Panamera

2009.01.12. 08:12

Ismét egy négyajtós kupé érkezett Németországból, ezúttal Audi-jelvénnyel és igazán kellemes arányokkal. A Detroitban bemutatott autó még csak tanulmány, de ha minden a tervek szerint alakul, rövidesen sorozatgyártmány lehet belőle A7-es néven.

A Sportback igazán kellemes meglepetés a sok egyen-Audi láttán elfásult szemeknek, ugyanakkor sikerült megtartani valamit a márkára jellemző visszafogott eleganciából. Az egyetlen lendületes ívet követő tetővonal, a kilincsek felett még lejtősen futó, majd hátul hirtelen felfelé húzódó él, a far formájába tökéletesen belesimuló hátsó lámpák önmagukban is jól mutatnak, de amitől az autó igazán látványossá válik, az az arányok és a formák meglepő egysége. A csaknem A8-as méretű négyajtós könnyed jelenség, akár egy sportkocsi, mégis megvan benne a luxusautók tekintélyt parancsoló fellépése. Talán csak a LED-es első lámpák és az óriási, hatszögletű hűtőrács lóg ki a képből valamelyest, de talán ezek a megoldások is finomodnak még, ha a Sportbackből valóban szériamodell válik. Az Audi formatervezőinek jól sikerült munkája talán a Porsche számára jelentheti a legnagyobb fenyegetést, hiszen a nemrég leleplezett Panamera kifejezetten esetlennek tűnhet mellette.

A nagyszerű forma alatt szokványos Audi-technikát találunk, és abból sem az autó karakteréhez igazán illőt. Politikailag korrekt autógyártó manapság nem mutathat be tanulmányautót brutális, 4-500 lóerős benzinzabáló nyolc- vagy tízhengeresekkel, így érzésünk szerint az utolsó pillanatban cserélték le a Sportback motorját egy takarékos, háromliteres, 225 lóerős turbódízel V6-osra. Került mellé a raktárból hétfokozatú, dupla kuplungos S-Tronic váltó és stop-start elektronika is, így sikerült hatliteres átlagfogyasztást kihozni a jobb sorsra érdemes négyajtós kupéból.

Ezek után csak remélni tudjuk, hogy valóban lesz A7-es, és időközben nem rontják el, nem csak takarékosságra kihegyezett dízelmotorokkal, de vérbő benzinesekkel is kapható lesz - kár volna, ha az elmúlt évek egyik legjobban sikerült Audi-formaterve a hiányzó teljesítmény miatt szorulna háttérbe.