Hírek

Katonai részleget alapít a General Motors

október 10., 11:23 Módosítva: 2017-10-13 21:52
133

Az amerikai gyártó az Opel eladása után ugyan sokkal kisebb lett, de nyereségesebb is, és most új piac felé kacsintgat. Első körben az amerikai hadsereg pénztárcáját szeretnék szélesebbre nyitni, de az új védelmi részleg más országok haderőit is elláthatja.

Távolról sincs vége, olvasson még

370 milliót ért az utolsó Maybach G650 Landaulet

október 10., 06:09 Módosítva: 2017-10-13 21:52
122

A Maybach-Mercedes G650 Landaulet valószínűleg a legmegosztóbb terepjáró, amelyet a német luxusautó-gyártó eddig bemutatott. Méregdrága és hivalkodó, ez egyértelmű, és most az utolsó példány mégis jó célt szolgált.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vezethetjük az álom-Peugeot-t

október 9., 17:39 Módosítva: 2017-10-12 17:50
26

Egy játék mindent elvisel, például vezethetünk benne olyan autókat, amelyeket az adott gyártónak eszébe sem jutna a valóságban elkészíteni. A PS4-en futó Gran Turismo Sportban például vezethető lesz a valaha volt – vagyis nem volt – legdurvább Peugeot sportkocsi, az L750 R.

Távolról sincs vége, olvasson még

Majdnem Mercedes az új Kamaz

október 9., 16:44 Módosítva: 2017-10-12 11:17
351

A szovjet teherautóipar a nyolcvanas évek első felében több mint félmillió járművet állított elő évente. Ebből a Kamaz is kivette a részét az évi 130-140 ezer legyártott teherautójával. A Daimler résztulajdonában lévő, óriás vállalat napjainkban mindössze 40 000 teherautót gyárt évente, de a tervek szerint ez a szám hamarosan százezerre nő. Az orosz tehergépkocsi-gyártás épp reneszánszát éli, sokszor igen pofás a végeredményt. Gondoljunk az új URAL Nextre, amely igen jól sikerült formatervet kapott. Most a Mercedesnek köszönhetően a Kamaz távolsági teherautó-családja is kapott egy jó designt és némi műszaki frissítést is.

Nálunk a rövid, háromtengelyes, robusztus, billencs teherautók képében jelennek meg a Kamszkij Avtomobilnijzavod, azaz a Kámai Autógyár, röviden: a Kamaz termékei. Az itthon jól ismert 5511-eseken kívül az ötös szériának még számos változata volt, például 8x8-as, katonai, kukás, tűzoltó és nyerges is. Habár a nyergesvontató már 2011 óta nem az ősöreg Kamaz fülkéjét kapja, az ötösök fülkéit néhány apró módosítással napjainkban is gyártják, a különböző kialakítású alvázakra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jöhet a négyajtós Lamborghini

október 9., 14:49 Módosítva: 2017-10-12 06:18
215

Az Autocar híre szerint a Lamborghini vezére, Stefano Domenicali már egy negyedik modell bemutatását tervezi, pedig az Urus SUV még meg sem érkezett. A kínálat további bővítését persze nem teljesen önerőből oldanák meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egyik alapítója hagyja el a Faraday Future-t

október 9., 06:49 Módosítva: 2017-10-12 06:18
24

Újabb szakembert veszített a Faraday Future. Ezúttal Tom Wessner hagyta el a vállalatot, aki ezzel a lépéssel az ellátási láncért felelős vezető pozícióját hagyta üresen. Néhány héttel ezelőtt a humánerőforrás területét irányító Alan Cherry lépett le. Mindketten ott voltak a márka alapítói között.

ff91-iceland 700
Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb agyament rekord. Hozzávalók: egy pár síléc és 380 lóerő

október 8., 15:59 Módosítva: 2017-10-12 06:18
46

Érdekes és egyáltalán nem veszélytelen rekordkísérletnek futott neki Graham Bell. A brit síző korábban öt téli olimpián is képviselte hazáját, és bár ma inkább már tévés műsorvezetőként, valamint újságíróként tevékenykedik, nem szakadt el teljesen szeretett sportágától.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mindjárt itt az első önálló Polestar-modell

október 8., 14:55 Módosítva: 2017-10-12 06:19
23

Az előzetesen vártnál jóval korábban megérkezik a Polestar első önálló modellje. Ahogyan azt már nyáron megírtuk, a Volvónál úgy döntöttek, háztáji tuningcégükből önálló márkát faragnak. Akkor azonban még elég sok volt a bizonytalanság az elképzelés körül. Most viszont egy olyan kirakóst tett közzé saját Instagram-oldalán a Polestar, amelyből egyértelműen látszik: nem várnak 2019-ig.

polestar-teaser
Távolról sincs vége, olvasson még

Putyin szerint a villanyautó még nem a jelen

október 8., 10:23 Módosítva: 2017-10-12 06:18
381

Nemcsak az Egyesült Államokról és Észak-Koreáról, hanem az alternatív hajtású járművekről is beszélt a moszkvai energiahéten Vlagyimir Putyin. Az orosz elnök elmondta: valóban a villanyautók jelentik a jövőt, de jelenleg a belsőégésű motorok még jobban kímélik a környezetet.

xl1-concept-putin-merkel
Távolról sincs vége, olvasson még

Már az Aston Martin is a Formula-E felé kacsintgat?

október 8., 06:38 Módosítva: 2017-10-11 06:40
30

Most, hogy hamarosan már elektromos autója is lesz, máris jobban érdekli a Formula-E az Aston Martint. Egész konkrétan maga a cégvezér, Andy Palmer ismerte el, hogy a RapidE érkezésével közelebb kerülnek az ügyhöz, de azért még nem kell számolni velük.

bet
Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs hova rakni a rendszámot a kis Teslán?

október 7., 15:27 Módosítva: 2017-10-11 06:40
205

Fúró, de minimum ragasztó kell ahhoz, hogy rendszám kerüljön a Model 3 orrára? Nagyon úgy fest, az ügyfelekre hagyta a feladatot a Tesla, legalábbis semmi jele más megoldásnak.

fngnr
Távolról sincs vége, olvasson még

400 millió eurót fektet müncheni kutató-fejlesztőközpontjába a BMW

október 7., 12:33 Módosítva: 2017-10-11 06:40
122

400 millió eurót (120 milliárd forint) fordít müncheni kutatóbázisa fejlesztésére a BMW. A projekt 2019-ben fejeződhet be, általa mintegy ötezer új munkahely jöhet létre – jelentette a vállalat vezetése pénteken.

A Forschungs- und Innovationszentrum látványterve
A Forschungs- und Innovationszentrum látványterve
Távolról sincs vége, olvasson még

Álcázott prototípust láttunk az Üllői úton

október 7., 07:50 Módosítva: 2017-10-11 06:40
90

Külsős kollégánk, Kristóf botlott bele ebbe az álcázott szabadidő-autóba tegnap. Egy kicsit tanácstalanul küldte be a szerkesztőségi levelezőlistára, ami nem csoda: mostanság boldog-boldogtalan ilyen fazonú autókat fejleszt, és itt tényleg nem spóroltak az álcázással.

Távolról sincs vége, olvasson még

Érdekes lett a Gazoo GT86

október 6., 16:39 Módosítva: 2017-10-10 06:16
158

Knight-Rider feketében, cápaorral, LED-lámpákkal és nyitható tetővel egész más karakter a Toyota GT86, mint amit a boltban kapni. Ez itt a Gazoo Racing átirata, amelyet a Tokiói Autószalonra készített a japán gyártó házi tunincége, méghozzá hibrid hajtással.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Toyota nem tréfál. Vagy mégis?

október 6., 15:17 Módosítva: 2017-10-09 17:54
697

„Játékautó. Más nem lehet. Valami hülye egy rossz pillanatában mindenféle más autókból vagdalta. De az nem lehet, mindenféle szögből lefényképezték. Ez tényleg van! Jesszus!” - ez itt a hírszerkesztő fejében lejátszódott pánireakció a TJ Cruiser első képei láttán. Igazából mostanáig sem sikerült teljesen kihevernem a sokkot, de azért megpróbálnám összeszedni a lényeget.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lenne a Mitsubishi Evo utódja?

október 6., 13:23 Módosítva: 2017-10-09 17:54
62

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a Mitsubishivel indult a máig tartó villanyautó-hisztéria, ám a japán gyártó az i-MIEV (Citroën C-Zero, Peugeot i0n) óta nem mutatott mást ezen a fronton. Most viszont egy tisztán elektromos tanulmányt állítanak ki a Tokyo Motor Show-n, e-Evolution néven, ami elég egyértelmű utalás a legendás Lancer Evo sportszedánokra.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Koenigsegg jobban gyorsul a Bugatti Chironnál

október 6., 11:50 Módosítva: 2017-10-10 06:16
18

A Koenigsegg Agera RS gyengébb ugyan a Bugatti Chironnál, de a gyorsulás és fékezés esetében sokat számít a kisebb tömeg is. A svéd sportkocsi így elég komoly előnnyel szárnyalta túl Juan Pablo Montoya és a Bugatti eredményét.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön az elektromos, önvezető Renault Clio

október 6., 11:11 Módosítva: 2017-10-09 06:53
99

A Renault is az aktuális trendeket követi 2022-ig tartó, Drive to the Future elnevezésű tervében: a kínálatban sokkal több lesz a villanyautó, sokkal kevesebb a dízelmotoros modell, és megjelenhetnek az első önvezetésre is képes modellek. Teljes technológiaváltásra azonban nem készülnek a francia gyártónál sem.

Távolról sincs vége, olvasson még

Néhány személyautótól megszabadulhat a Ford

október 6., 06:50 Módosítva: 2017-10-09 06:53
47

A cél természetesen a nyereség növelése: a Fordnál a jövőben azokra a típusokra koncentrálnak majd, amelyektől nagy profitot várhatnak, és úgy néz ki, ezek most nem a személyautók.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Volkswagen megijedt a Škodától

október 5., 17:31 Módosítva: 2017-10-09 06:53
791

Kívülről általában szép, egységes vállalatnak tűnik a Volkswagen csoport, de most kivillannak a belső konfliktusok. A Reuters híre szerint a Volkswagen azzal próbálhatja megnyugtatni a német szakszervezeteket, hogy visszafogja a Škoda megállíthatatlannak tűnő növekedését.

skoda vs vw
Távolról sincs vége, olvasson még

Ötcsillagosan törik a Range Rover Velar

október 5., 14:55 Módosítva: 2017-10-07 21:01
56

A Velar természetesen kipróbált alapokra épül. A Jaguar-Land Rover alumínium platformjára épül a cégcsoport minden nagyobb modellje, így nem nagy csoda, hogy a törésteszteken jól szerepelt a típus. Apróbb hiányosságok akadnak, de így is kényelmesen meg lett az öt csillag, legalább részben a gazdag alapfelszereltségnek köszönhetően.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ennyire drága lenne a Tesla alkatrész?

október 5., 13:58 Módosítva: 2017-10-09 06:53
292

A házibarkács megoldások nem csak nálunk fordulnak elő, sőt, ennél az amerikai karosszéria-pótlási próbálkozáshoz hasonlót itthon sem igen látni. Lehet, hogy az elképesztő Tesla alkatrész-árak állnak a háttérben?

tesla-diy
Távolról sincs vége, olvasson még

Íme, a japán Rolls-Royce

október 5., 11:30 Módosítva: 2017-10-07 21:01
289

A Century sokákig az állandóságot képviselte a Toyota kínálatában: 1967 és 1997 között minimális változtatásokkal készült az első generáció. A második leváltásával már csak húsz évet vártak, de jól látszik, hogy minden eszközzel igyekeztek megőrizni az elődök karakterét.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az autógyártók ráugranak a szaudi nőkre?

október 5., 06:12 Módosítva: 2017-10-09 06:53
77

Napokkal azután, hogy bejelentették, a nők 2018 nyarától újra vezethetnek autót Szaud-Arábiában, már kezdődik is a kampány. Az autógyártók természetesen egyöntetűen üdvözlik a döntést, de nem feltétlenül azért, amiért maguk a szaudi nők, a nőjogi mozgalmak, vagy úgy általában, a legtöbb jóérzésű ember. Új piac nyílik itt, 9 millió lehetséges vásárlóval – jellemzően ennek a töredékéért is mindent bevetnek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Biztonságosnak bizonyult az Alfa Giulia

október 4., 17:50 Módosítva: 2017-10-09 06:53
208

Ahhoz képest, hogy olyan pletykákat is hallottunk az Alfa Romeo szedánjáról, hogy biztonsági problémák miatt csúszott a bemutatója, kellemes meglepetés a legutóbbi szereplése az IIHS töréstesztjén. Ezt a szervezetet az amerikai biztosítótársaságok alapították, így talán ez mondható a leginkább függetlennek – ennek fényében különösen értékes ez az eredmény.

Távolról sincs vége, olvasson még