Elbúcsúzik a zöldkártya

2010. január 2., szombat 12:23
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Kérem, keressék elő autójuk papírjait, válasszák ki a pakliból a szép zöld Környezetvédelmi Igazolólapot! Vessenek rá egy nosztalgiától könnyező pillantást, majd vegyenek egy nagy levegőt, és tépjék ketté. Hevesebb vérmérsékletűek akár négyfelé, nyolc-, vagy tizenhatfelé.

Megtehetik, 2010 január elsejétől ugyanis mindannyiunk kedves Zöldkártyája megszűnt létezni. A környezetvédelmi felülvizsgálat részévé vált az időszakos műszaki felülvizsgálatnak (a.k.a. műszaki vizsga), annak minden előnyével és hátrányával együtt.

A környezetvédelmi vizsgálat intézményét és az ezt igazoló zöld színű kártyát 1992-ben vezették be. Százforintos nagyságrendű tétel volt akkoriban, de pontos összegre talán már senki sem emlékszik. A cél az elöregedett autópark igazán környezetszennyező darabjainak kiszűrése volt, és bár a Közlekedési Hatóság ennek sikerével indokolja a megszüntetést (illetve a vizsgába olvasztást), valljuk be, mindannyiunk ismer számtalan, ennek ellentmondó történeteket. Eredményt csupán az autók átlagéletkorának természetes csökkenése hozott, illetve az a nyilvánvaló tény, hogy a ma tíz éves autók már legalább az Euro-II normának felelnek meg.

Az idei év első napjától tehát sem a közúti ellenőrzésnél, sem az aktuális műszaki vizsgán nem lesz szükség a kis kartonlapra. Bízzunk benne, hogy erről az út mentén integető rendőrök is tudni fognak.

Mi hát a teendő?

A közlekedési hatóság honlapján olvasható tájékozató szerint a következők szerint kell eljárni:

  1. A műszaki és a zöldkártya érvényessége is 2010 január elseje után jár le, de a zöldkártya előbb – a zöldkártya érvényessége kitolódik a műszaki érvényességéig;
  2. A műszaki és a zöldkártya érvényessége is 2010 január elseje után jár le, de a zöldkártya utóbb – a zöldkártya érvényessége megrövidül a műszaki érvényességéig;
  3. A műszaki vizsga 2010 január 1 előtt megtörtént, a zöldkártya érvényessége azonban lejár 2010-ben – a zöldkártya érvényessége kitolódik a műszaki érvényességéig

Van persze egy negyedik, nem hivatalos verzió. A november-december környékén lejáró zöldkártyákat néhányan egyszerűen nem hosszabbították meg. Ők vagy nem járnak az autóval, vagy bíznak az ellenőrzés elkerülésében, megspórolva ezzel jó pár ezrest. Az ő esetükben – ha meg nem dőlnek az átmeneti időszakban – hasonló a helyzet. Január elsejétől nem kell tovább rejtőzniük, a következő műszakiig bátran autózhatnak.

Akkor örüljünk?

Igen, hiszen egyszerűsödik az életünk. Kezdünk hasonlítani egy olyan, elképzelt országra, ahol az autóval kapcsolatos adminisztratív teendőink egy lusta délelőttön némi készpénz kicsengetésével egyetlen helyen elintézhetőek. Mert valljuk be, ez lenne a normális. Ha igaz, anyagilag is jobban járunk, mert bár a tervezett hatósági díj nagyjából megegyezik az eddigi műszaki vizsga és zöldkártya összegével, de a két év alatt a két ZK helyett csak egyet fizetünk ki. Nem is értem, hogyan fordulhatott elő, hogy már megint az autósok számára KEDVEZŐ változás történt. Nálunk ez egészen egyszerűen nem szokás. Legalább annyira pszichedelikus látomásnak tűnik ez, mintha tavaly tényleg rendeztek volna MotoGP futamot Sávolyon. Reméljük, ez esetben azért nem kell majd nagyot csalódnunk.

Veteránosok, Youngtimeresek, figyelem!

A gyönyörű nevű 77/2009 (XII. 15.) KHEM–IRM–KvVM együttes rendelet 5. paragrafusának 4. pontja szerint:

„A motor normális működése mellett elérhető legalacsonyabb kibocsátási szintre beszabályozott – 1980. január 1-je előtt gyártott – négyütemű Otto-rendszerű motorral meghajtott járművet megfelelőnek kell minősíteni”

Extrémebb olvasók akár a régi plakettet is levakarhatják, érkeznek ugyanis az újak, amelyet a következő felülvizsgálaton ragasztanak majd fel a következők szerint:

Fekete plakett: korszerűtlen, nem környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.

Piros színű plakett – korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.

2.3. Kék színű plakett – korszerű, környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.

2.4. Zöld színű plakett – korszerű, kiemelten környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, és az e fölöttiek.

A tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású, illetőleg – hibrid (elektromos és Otto- vagy dízelmotoros) 5. számú környezetvédelmi osztályba sorolt járművekhez, amennyiben az az Otto- vagy dízelmotor osztályba sorolása szerint korszerűtlen, akkor piros, minden más esetben zöld színű plakettet kell kiadni.

Akik szívnak

Nem mindenki öröme ilyen felhőtlen ám. Ezres nagyságrendben működnek olyan vállalkozások, amelyek műszaki vizsgáztatást nem, ám környezetvédelmi mérést végeznek. Előttük két út áll. Vagy elbúcsúznak az erre vonatkozó engedélyüktől, és 2010 közepétől nem végezhetnek környezetvédelmi felülvizsgálatot, vagy vállalják, hogy két éven belül műszaki vizsgahelyet építenek ki telephelyükön. Ez tízmilliós nagyságrendű beruházást igényel, amelyet nehéz egy kisvállalkozásnak kigazdálkodnia.

Különösen annak fényében, hogy a közlekedési hatóság elég furcsán és érthetetlenül kezeli ezeket a szervizeket, akik mellesleg évek óta óriási összegeket hagynak a hatóság kasszájában. Nem feltétlen a plakettek és az igazolólapok költsége a komoly tétel, sokkal jelentősebb a tanúsítványadói képzés költsége, a műszerek, szoftverek beszerzése, ezek megújítása. Komoly bevétel ez az NKH-nak, mégsem érezhető az az ügyfélbarát hozzáállás, amelyet hasonló helyzetben egy piaci szereplőtől elvárnánk.

Néhány, sebtében megkérdezett környezetvédelmi felülvizsgálatot végző műhely elképesztő sztorikat mesélt. Volt, aki 2009 végén beiskolázta a frissen felvett kolléganőt a közlekedési hatósághoz, valamint megújíttatta meg a vizsgálathoz szükséges szoftver karbantartási szerződését, és nyugodtan várta az év végét. Aztán december 22-én (!!!) kézhez kapta a körlevelet, amelyből kiderült, teljesen feleslegesen adta ki a fentiekért a nagyjából kétszázezres nagyságrendű összeget. Legtöbbjük a mai napig nem ismeri a vizsgálat január elsejétől érvényes hatósági árát. A megvásárolt plaketteket és igazolólapokat a december végi zárás után le kell leltározniuk, de arról még nem szól a fáma, vajon ezek árát visszakapják-e.

Gázos szoftver

Sajnos cseppet sem szokatlan az eljárás. Jártam olyan gázautó-szervizben, ahol az egyedi beépítéshez szüksége tanúsítványt elkészítő szoftver háromszor annyiba került, mint amennyit visszahozott a tanúsítványok díja. Hat autó gázosítása után ugyanis központilag lecserélték a szoftvert, és a „régit” többé nem lehetett felhasználni.

Az újat nem vették meg.

Várakozó állásponton

Persze, aki nem gondolkodik a komplett vizsgasor kiépítésében, nem is nagyon bizakodik. Az NKH honlapján olvasható tájékoztatók szegényesek ugyan, de a csurranó-cseppenő információmorzsákból úgy tűnik, a zöldkártyások nagy része egyszerűen befejezi ezt a fajta vizsgálatot. Elméletileg nyitva a lehetőség, hogy az autós a műszaki vizsga előtt máshol elvégeztesse (a még ismeretlen hatósági ár kifizetése mellett) a vizsgálatot, és a harminc napig érvényes, A4 méretű igazolással a kezében érkezzen a vizsgaállomásra. Ott azonban – lévén a vizsga is szabott áras – nem csökkentik a vizsgadíjat. Legalábbis az információk egyelőre erről szólnak – persze minden esetben ott szerepel a „valószínűleg” kitétel, még az NKH részéről is.

A www.nkh.hu nem siet, és nem bőbeszédű. Megtaláljuk ugyan az ügyfeleknek szóló tájékoztatót és a vizsgálóállomások számára szóló rövid összefoglalót.

Persze, még ha olcsóbb is lesz a vizsga kézben tartott környezetvédelmi minősítő lappal, akkor is igen valószínűtlen, hogy akad olyan ügyfél, aki külön időben, külön helyen szeretné elintézni azt, amit egyszerre is megtehet. A zöldkártyások tehát várnak. Aki megteheti, az év eleji forgalom alapján majd eldönti, beleugrik-e egy műszaki vizsgasor kiépítésébe. Akinek a költségvetésébe nem fér bele, nem hosszabbítja meg az engedélyt, elesve így akár évi egy-másfél milliós bevételtől. Sok szerviz kerül ezzel igen nehéz helyzetbe, hiszen ez az összeg nagyjából egy átlagos éves telephelybérlet lehet, amelyet valamilyen módon pótolniuk kell.

Nem lesz könnyű.

Kommentek

  • 2010.01.03 10:07:43Don Giovanni

    Ezt konkrétan láttad, hogy csak akkor lesz eredetvizsga, ha NINCS törzskönyv?
    Mert adás-vételnél pl. mindenképpen kell, hába van törzskönyv...

  • 2010.01.03 10:17:28lpg

    hali
    A 2005 ös benzines autók károsanyag kibocsátása ugyananyi mint egy 2001 esé,de a matrica szine nem,valamint aki begázositotta az autóját arrol mért gondolják ,hogy benzinnel fog járni mikor a gáz ára kb a fele a benzinének?

  • 2010.01.03 10:26:48prokee

    Don Giovanni:
    Eredetvizsga lesz, abban nincs változás ügyfél oldaláról.
    Néhány éve (talán 2007-től?) azonban a műszakin, ha az autónak nem volt törzskönyve(*), akkor csináltak egy ún. kis-eredetvizsgát - ezt hívták integrált vizsgának. Természetesen plusz pénzért, de kötelezően.
    Ez most is megmarad, de komolyabban, tehát a vizsgán a törzskönyvvel nem rendelkező autókon gyakorlatilag egy komplett eredetvizsgát végeznek el, külön díjért, viszont ez alkalmatlan lesz az "igazi" eredetvizsga igazolására.

    (*): bizonyos autók úgy is kaphattak törzskönyvet egy átmeneti időszakban, hogy nem volt előzetes eredtvizsga. Ezt jelölik, ha jól emlékszem, a törzskönyvön, ők szintén eredetvizsgás műszakira készülhetnek.

    Namost, jelzem, egy 1997-es autó, amelynek még azóta sem volt tulajdonosváltása, legalább egyszer, de valószínűleg kétszer volt már vizsgázni 2007 óta. Így, ha volt esze, megcsinálta az eredetvizsgát, és kiváltotta a törzskönyvet, mert egyszerűen jobban jött ki anyagilag. Így - remélhetőleg - igen kevés autó maradt, aki nem rendelkezik törzskönnyvel.

    Akinek mégis ilyen van, a vizsgáig még beszerezheti a törzskönyvet.

  • 2010.01.03 10:31:49Don Giovanni

    prokee: Nagyon szépen köszönöm kimerítő válaszodat!

    Mivel úgy látom, jól tájékozott vagy, tőled is megkérdezném, mert nagyon röviden (igen/nem) lehet rá válaszolni:
    A kortól függetlenül mindig 2 évre adnak műszakit, vagy 12 év felett tényleg csak 1 évre, ahogy néhányan mondták?

  • 2010.01.03 10:33:24prokee

    I.peter:
    "81/2009.(xii.29.)KHEM rendelet alapján:"

    Kisebb szépséghiba, hogy ez a rendelet például még a Magyar Közlönyben sem jelent meg. Mondjuk nem kell kapkodni, alig van még január eleje.

  • 2010.01.03 10:35:51Dövan

    De jó, hogy dec 22-én csináltattam zöldkártyát. Most azt mondanám, hogy a kurvaistenbasszameg, de legalább ennyivel kevesebbet ittunk el!

  • 2010.01.03 10:35:56Ciri

    „Lényeges változás, hogy a tulajdonos, üzembentartó felelőssége nő abban a tekintetben,
    hogy a jármű műszaki állapota feleljen meg a jogszabályokban meghatározott
    követelményeknek. Amennyiben a vizsgálat során a jármű nem felel meg, úgy 2010.január 1-től a hatósági ellenőrzést követően a jármű forgalmi engedélyének érvényességi ideje megszűntetésre, míg a környezetvédelmi plakett és az érvényesítő címke a jármű
    rendszámáról eltávolításra kerül.
    A fenti esetben a forgalmi engedély érvényessége az ellenőrzés napján szűnik meg, így a
    jármű vezetője a járművel - saját felelősségére és kockázatára- a helyszínt elhagyhatja
    közlekedhet, hogy azt műszaki vizsgára felkészítse.

    A fentieken túl további jelentős változás, hogy megszűnik az integrált vizsgálat és helyette a
    műszaki vizsga során a jármű előzetes eredetiségvizsgálatnak elvégzése történik, minden olyan esetben amikor korábban a nyilvántartások alapján (integrált és eredetiségvizsgálati
    hatósági nyilvántartás) nem került sor. Ennek díja természetesen hozzáadódik a műszaki
    megvizsgálás díjához. A változás lényege, hogy a hatósági nyilvántartások alapján kerül
    megállapításra, hogy a jármű korábban átesett-e integrált, vagy eredetiségvizsgálaton.”

  • 2010.01.03 10:41:37prokee

    Don Giovanni:
    Szerencsére ezt az évenkénti vizsgát nem vezették be, tehát az idősebb autók is kétévente vizsgáznak (kivéve persze a múzeális minősítettek).
    Nem tudom, milyen lobbiszervezet dolgozot ilyen sikeresen, de ezúton is csókoltatom őket :)

  • 2010.01.03 10:51:30dizzib

    Én a nem hivatalos 4. kategóriába tartozom (2009 év végén lejárt a zöld kártya, de 2010 októberig érvényes a műszaki). Tegnap este megállítottak a kékek és kérték a papírokat. Nekem még benne van a lejárt zöld kártyám a pakliban és ki is szúrták, hogy az bizony 2009-ben lejárt. Én mondtam, hogy tudom és 2009-ben nem is használtam az autót, de mivel 2010-től már nem kell a zöld kártya, ezért most már autózom vele. A egyik rendőrúr erre, azt mondta, hogy ez nem így van, mire én tovább bizonygattam az álláspontomat, mire a másik biztos nagy kegyesen mondta, hogy engedjük el, így elengedtek.
    Egy a lényeg, a rendőrök vagy más tájékoztatást kaptak, de még inkább semmilyent és azt csinálják, amit helyesnek vélnek.
    Mindenesetre én most kinyomtattam a Közlekedési Hatóság linkelt dokumentumát, és ezt ezentúl viszem magammal, de azért nem ártana mindenki számára tisztázni ezt a helyzetet, mert szerintem elég sok hasonló eset fog adódni, mint az enyém.

  • 2010.01.03 11:02:54Dövan

    dizzib 2010.01.03 10:51:30

    Hát persze, hogy elengedtek. Mert fingjuk nincs róla mit is kellett volna csinálniuk. És még mindig ez volt a szemszögükből a jobb megoldás, mint vállalni a kockázatot, hogy hüjét csinálnak magukból!

  • 2010.01.03 11:08:35Don Giovanni

    prokee: ismét nagyon köszönöm a jó híreidet :-)

    Egyébként nem is lenne igazságos, mert szerintem nem feltétlenül függ össze a korral a műszaki állapot, inkább a futott kilométerrel...
    Hiszen egyre többen vannak, (főleg nyugdíjasok), akiknek még van autójuk, de alig-alig használják.
    Nekem is van egy 10 éves kocsim 30000 alatti futással. Teljesen újszerű állapotban. De láttam már 4 éves széthajtott autót is gyakran.

  • 2010.01.03 11:20:12l.peter

    Kedves prokee! A példám a Skodára jó!! Holnaptól élesben is megtörténik a járműtulajdonosok árnyékravetődése!!Több mint 10 éve ezt csinálom,ha valaki én tudom hogy miről van itt szó.

  • 2010.01.03 11:23:25l.peter

    prokee!Magyar Közlöny 194 szám. 48040-48044.

  • 2010.01.03 11:23:29prokee

    I.Peter:
    (azt mondd már, hogy i vagy l van elöl! :) )
    A 2004-es Fabiának van törzskönyve, tehát nem jó a példa.

  • 2010.01.03 11:27:16prokee

    Hopp, kösz, tényleg nem találtam. Mondjuk ezzel sem siettek :)

  • 2010.01.03 11:27:45l.peter

    prokee! Nem a törzskönyv számít!!A nyilvántartási adatok alapján ha nincs eredet-integrált vizsgája járműnek, akkor lehet zsebbe nyúlni!A törzskönyv nem=az eredetvizsgával.

  • 2010.01.03 11:28:38prokee

    Viszont végre egy hivatalos tájékoztató, amiből kiderül, hogy a máshol kiadott környezetvédelmi igazolólappal olcsóbb a vizsga...

  • 2010.01.03 11:29:19Ciri

    prokee:

    Semmi köze a törzskönyvhöz.

  • 2010.01.03 11:31:08l.peter

    prokee! Keress holnaptól olyan zöldkártyást aki dolgozik!!90%-nak holnaptól kapuzárás!!SAJNOS!!!

  • 2010.01.03 11:36:00prokee

    „(15) Az idõszakos vizsgálat során a vizsgáló állomás – a 2006. január 1-jét követõen újként forgalomba helyezett jármû
    kivételével – a gépjármû és a gépjármû pótkocsija azonosító adatainak ellenõrzését elõzetes eredetiségvizsgálat
    keretében végzi:
    a) amennyiben a vizsgált jármûvön nem végeztek sem eredetiségvizsgálatot, sem integrált vizsgálatot, továbbá
    b) a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló
    miniszteri rendeletben meghatározott feltételek esetén.”

    Erre gondolsz?

    Hmmmm... Érdekes... Mindenesetre még mindig úgy gondolom, hogy a magyarországi forgalomba helyezésű autóknál a járműkísérő lap jelenti az "eredetvizsgát", mint ahogyan eddig is elfogadták az első forgalomba helyezéshez.

    Persze kiderül majd a gyakorlatban, ami valószínűleg közel sem lesz egységes.

  • 2010.01.03 11:38:27prokee

    Ciri:
    "Semmi köze a törzskönyvhöz"

    Nem azonos a halmaz, de nagy az átfedés. Aki legalább második tulajdonos 1998(?) óta, annak van törzskönyve, mert volt eredetvizsgája.
    Itt a komoly mennyiség az 1998-2006 közötti új autók lehetnek, de mint írtam, az itthoni első forgalomba helyezés esetén szerintem nincs ilyen problem.
    Mindenesetre kérünk egy hivatalos állásfoglalást :)

  • 2010.01.03 11:39:26prokee

    l.peter:
    "Keress holnaptól olyan zöldkártyást aki dolgozik!!90%-nak holnaptól kapuzárás!!SAJNOS!!!"

    A cikk egy része éppen erről szól. Bár a legtöbben azt mondták, megvárják, mit hoz a január, de nem túl bizakodóak.

  • 2010.01.03 11:41:48l.peter

    2007-2009-es időszakban a KIV-GJM vizsgarendszerben az összes "maradék" jármü integrált vizsgálata megtörtént!A KÖKIR-ben holnaptól új feltételekkel beindul a müszaki vizsga és eredetvizsga együtt!Akörnyezetvédelmi felülvizsgálaz csak hab a tortán!

  • 2010.01.03 11:43:01l.peter

    Bocs a helyesírási bakiért!

  • 2010.01.03 11:46:57Don Giovanni

    prokee:
    "Mindenesetre még mindig úgy gondolom, hogy a magyarországi forgalomba helyezésű autóknál a járműkísérő lap jelenti az "eredetvizsgát", mint ahogyan eddig is elfogadták az első forgalomba helyezéshez."

    Szerintem ez így nem igaz, ahogy már mondtam, adás-vételnél eddig sem fogadták el csak a törzskönyvet, mindenképpen kellett külön eredetvizsgálatot csinálni.

  • 2010.01.03 11:57:51l.peter

    Holnaptól a műszaki-zöldkártya vizsgán már önmagában is egy fél eredetvizsgát fognak végrehajtani!Példa:a járműről készítendő kötelezö fényképek:1.a jármű előröl 2.alvázszám 3.fékpadkép(első tengely fékmérése közben) 4.adattábla(ha van) 5.kilóméterszámláló 6.(később)zöldkártyamérés közben egy véletlenszerű fénykép készítése.7. forgalmi engedély mindkét oldalának szkennelése!!

  • 2010.01.03 11:58:13prokee

    Don Giovanni:
    Adás-vételnél ezután is kell, ebben nincs is változás. Itt most arról beszélgetünk, vajon a rendelet szerinti 2006 jan. 1. előtt Magyarországon először forgalomba helyezett (=járműkísérő lap alapján kapott forgalmit és törzskönyvet) autók, amelyeknek még nem volt tulajdonosváltásuk, fognak-e eredetvizsgázni a műszakin?

  • 2010.01.03 12:00:35l.peter

    prokke! A válasz a kérdésedre:IGEN.+ EREDETVIZSGÁLAT teljes áron!

  • 2010.01.03 12:03:45prokee

    l.peter:
    Igen kíváncsi vagyok a holnapi kezdésre. Különösen azért gáz, ha igazad van, mert - az eddigi integrált vizsgához hasonlóan - egyébként az elvégzett és kifizetett teljese eredtvizsga nem lesz alkalmas eredetvizsga igazolására. Ha tehát az autódat levizsgáztatod, kap egy komplett eredetvizsgát, kifizeted, és el akarod adni, akkor hipp-hopp csináltatnod kell egy újabb eredetvizsgát, immár kérésre indítva, újabb zsetonért, és majd ezzel mehetsz az okmányba...

  • 2010.01.03 12:07:50l.peter

    Bizony ez így lesz!!Ez a totális szopatás az egészben.Az eredetvizsgálat eredménye a műszaki adatlapon fog szerepelni,amit kifizetetnek és semmit sem ér!!Csak van.

  • 2010.01.03 12:08:16Ciri

    prokee:

    "immár kérésre indítva, újabb zsetonért, és majd ezzel mehetsz az okmányba..."

    Ha a két "aktus" között 1 hónap(?) van, akkor igen.

  • 2010.01.03 12:08:51Don Giovanni

    prokee: Épp ezt akartam feszegetni én is, hogy mi a fenének kell eladásnál újra eredetvizsgálat! Eddig is elég lehetett volna a törzskönyv, ezután meg pláne az "új" forgalmi + törzskönyv!

  • 2010.01.03 12:10:54l.peter

    Círi!! a két "aktus" között tíz perc van akkor is!!!

  • 2010.01.03 12:11:16prokee

    Ciri:
    Nem, nem, nédda:
    http://www.nkh.hu/images/stories/Muszaki%20vizsga/muszaki%20vizsga/tj_gyfl_eredet_091230.pdf

    Mindegy, mennyi idő telt el, teljesen külön eljárásként kezelik a két eljárást.
    "A „Műszaki adatlap” nem alkalmas az okmányirodai eljárásokban előírt eredetiségvizsgálat megtörténtének igazolására."

  • 2010.01.03 12:13:09Ciri

    "Épp ezt akartam feszegetni én is, hogy mi a fenének kell eladásnál újra eredetvizsgálat!"

    Azért, mert bizonyítanod kell az autód eredetiségét, illetve az eredetiséget át is "ruházod" a következő tulajra.

    Kár, hogy itt is van korrupció, mert ennek elviekben jól kellene működni...(például a kilométerállás)

  • 2010.01.03 12:14:21l.peter

    Sajnos amiket itt kérdeztek,azokat nekem holnaptól kell a járműtulajdonosoknak megmagyarázni.a legrosszabb az hogy én sem tudok rá értelmes választ adni.Sőt!Senki!!

  • 2010.01.03 12:14:30Ciri

    Prokee I.Peter

    Valóban, én is megnéztem még egyszer. Ez viszont b.u.z.i.ság!

  • 2010.01.03 12:30:32tekniq

    "Én ma láttam egy vattaúj 7-es bömöst felfele haladni előttem hűvösvölgyi úton. Váltakozó Kék, fehér, és sűrű fekete füstöt hagyott maga mögött."

    F01-est, valtozo szinu fustokkel. Tudod kinek meseld ezt a hulyeseget.

  • 2010.01.03 12:33:24Ciri

    "Én ma láttam egy vattaúj 7-es bömöst felfele haladni előttem hűvösvölgyi úton. Váltakozó Kék, fehér, és sűrű fekete füstöt hagyott maga mögött."

    Feltéve, ha akár 2002-ben is gyártották de új rendszám van rajta. Az mind vattaúj...
    :)))))

    (F01-est meg még nem is látott :D )

  • 2010.01.03 12:33:51soska71

    PERELNI, PERELNI, PERELNI!
    Tessék a vizsgáztató helyeknek pertársaságot alapítani, felfogadni egy ügyvédet és pereljék a NKH-t! Milyen dolog az, hogy simán év végén eltesznek százezreket az egyes válllakozásoktól, majd bejelentik, ennyi volt! Felháborító!

    Amúgy a mozaik utcai vizsgahely egy sóhivatal. Megállt az idő, mintha a 80-as években járnánk. Azt kéne kipucolni előbb nem? Meg az idióta NKH vezetést, akik pl. a mopedautók kapcsán még feddést is kaptak az alkotmánybíróságtól. RÖHEJ az egész! Ha kell valakinek a mai napig megvan a mozaik utcai NKH-s vizsgáztató srác telszáma, aki plusz egy 10esért még a kerék nélküli roncsot is áttolja. Innen gratula vezetőinknek, hogy megint szépen, kultúráltam, a lényegere tapintva oldottak meg egy problémát. A versenyszférában meghalnátok!

  • 2010.01.03 12:49:20Don Giovanni

    Én még mindig nem egészen értem, a törzskönyv nem bizonyítja a jármű eredetiségét? Ha nem, akkor minek egyáltalán törzskönyv?

  • 2010.01.03 12:56:52l.peter

    Don Giovanni!A törzskönyv egy plusz okmány amit szép tokkal együtt adnak,és 7000FT-ba kerűl.És persze egy adásvételi szerződés is van benne.

  • 2010.01.03 12:59:57Ciri

    "Én még mindig nem egészen értem, a törzskönyv nem bizonyítja a jármű eredetiségét?"

    Egy darab lapocska? Mit bizonyítana? Magyarországon van "törzskönyvezve". Ennyi.

    Ha öt évesen kettéfűrészelik az autót és lesz két alvázszáma, akkor mit ér a törzskönyv? :)

    Nem véletlen, hogy átíráskor már nem elég a törzskönyv.

  • 2010.01.03 13:00:31prokee

    DG:
    A törzskönyv a jármű tulajdonjogát igazolja. Azt, hogy a rajta feltüntetett adatoknak megfelelő jármű a te tulajdonodban van.
    Az eredetvizsgálat pedig azt, hogy az átadni kívánt autó azonos azzal, ami a törzskönyvön szerepel.

  • 2010.01.03 13:04:50Ratnet

    prokee: "A törzskönyv a jármű tulajdonjogát igazolja. Azt, hogy a rajta feltüntetett adatoknak megfelelő jármű a te tulajdonodban van.
    Az eredetvizsgálat pedig azt, hogy az átadni kívánt autó azonos azzal, ami a törzskönyvön szerepel."

    De miközben ezt leírod, ugye te is érzed, hogy orbitális baromság ecélból két külön 'papír': a forgalmi és a törzskönyv?:-)

  • 2010.01.03 13:07:12prokee

    Ratnet:
    Természetesen baromság, de van még pár ilyen a magyar autósok zsebében. Például az utánfutó KGFB-je, miközben utánfutóVAL nem okozhatsz kárt, csak a vontatóval. Ráadásul, még ha okoznál is, nem adhatsz betétlapot rá, csak a vontatóra.
    És? Baromság, viszont létezik.

  • 2010.01.03 13:10:26Ratnet

    Mint pl. a kötelező biztosítás is baromság amikor napokig nem közlekedsz az autóddal.
    Sajnos sok ilyen van.

  • 2010.01.03 13:22:44ufonauta

    Sziasztok!

    2004-es 1,4-es G Astrámnak 8-án lejár a műszakija.
    Ha elviszem vizsgára mire számítsak? Mennyibe fog ez nekem fájni? Zöldkártyája elvileg még 2011. április 09-ig lenne.

  • 2010.01.03 13:28:38Einstein

    Alapvetően félrevezetőnek látom a cikket. Ha a 2010-ben lejáró zöldkártya meghosszabbodik a műszaki vizsga esedékességéig, akkor senkit sem biztatnék az igazolólap széttépésére, ugyanis az érvényessége meghosszabbodik, tehát fel kell tudni mutatni. Akinek 2009-ben lejárt a zöldkártyája, annak nem elég 2010-ig kibekkelnie, hanem legalább a következő műszakiig. A többi variációt nem részletezném. Felhívnám a figyelmet, hogy egy ilyen sokat látogatott helyen, ahol sok okosságot tanulhatunk, ne hülyítsétek a felhasználótennyire, arra itt vagyunk mi.

  • 2010.01.03 13:33:00prokee

    Einstein:
    "A környezetvédelmi igazoló lap (zöldkártya) 2010. január 1-jei hatállyal megszűnik."
    Persze a megszűnés - mint te bizonyára tudod - relatív, ehhehe, bocs :)

  • 2010.01.03 13:35:43Ratnet

    Én nemhogy széttéptem, de rituálisan el is égettem a zöldkártyámat. Igaz, 2009 októberében lejárt.:-) Pápá.

  • 2010.01.03 13:36:15adt

    autosave!
    "egy olyan országban, ahol az emberek basznak rendben tartani az autójukat, nincs más megoldás, mint a gyakori műszaki vizsga..."És ez melyik ország?Mert hogy nem a miénk az is biztos.Itt eleve ezt meg sem tehetnéd!De mondok neked jobbat.Az Egyesült Államokban még ilyen vizsga sincs, ott mindenki azzal jár, amivel akar.Ha kopott gumival, akkor azzal, de ha balesetet okoz, akkor rárohad a gumilakat.A másik, környezetvédelmi vizsgálat is csak a nagyvárosokban élőknek kell, a kisvárosokban nem kötelező érvényű, talán nem véletlen, hogy a 68-ban gyártott Chevy-k is simán futkozhatnak odakint.Ami a mi a vizsgálatunkat illeti, az nem volt egy épelméjű ember, aki kitalálta, hogy a dízeleket pl. teljes fordulaton kell megnézni.Mikor, és ki használ dízelt teljes fordulaton, mikor az a halála?Az meg hogy lát az ember füstölős dízelt, az meg nem csoda, mivel hidegen, vagy terhelés alatt a dízel tényleg füstöl, még az Euro 4-es motor is.Tehát eleve hibás, és teljesen felesleges a zöldkártyázás(így ebben a formában), mivel akkor egyetlenegy teherautó, meg busznak sem szabadna minősítést megadni.Nálunk amúgy maga a vizsgáztatási rendszerrel van baj, és végre rá kellene jönnie az államnak, hogy nem a kisember van az államért, hanem ő van miértünk.Akkor talán elérjük azt a baráti színvonalat hivatalos helyeken-mint mondjuk vzsgabázis- ahol nem a buktatás lesz a főprofil, hanem az, hogy egy jármű viszonylagos megfelelő állapotú, állagú legyen 2-3 évente.(lásd Ausztria)

  • 2010.01.03 13:37:26Ciri

    Einstein:

    A környezetvédelmi igazoló lap 2010 Januári hatállyal megszűnt.Nem hosszabbodik meg az érvényessége. Megszűnik.

    A járművel a forgalomban a műszaki vizsga lejártáig lehet részt venni.

  • 2010.01.03 13:43:24Ratnet

    adt: Azt is vegyük hozzá, hogy ha a 'kisember' nem az extrém adóterhekre meg a kitalált 'papírokat' intéző hivatalnokokra szórná a pénzét, akkor lehet, hogy tudna az autójára is egy kicsit többet költeni...:-)

  • 2010.01.03 13:44:35Ratnet

    Egy átírási procedúra árából pl. kijön egy könnyed szűrő, szíj, olaj, satöbbi csere...

  • 2010.01.03 13:45:44Einstein

    A közlekedési hatóság honlapján olvasható tájékozató szerint a következők szerint kell eljárni:

    1. A műszaki és a zöldkártya érvényessége is 2010 január elseje után jár le, de a zöldkártya előbb – a zöldkártya érvényessége kitolódik a műszaki érvényességéig;
    2. A műszaki és a zöldkártya érvényessége is 2010 január elseje után jár le, de a zöldkártya utóbb – a zöldkártya érvényessége megrövidül a műszaki érvényességéig;
    3. A műszaki vizsga 2010 január 1 előtt megtörtént, a zöldkártya érvényessége azonban lejár 2010-ben – a zöldkártya érvényessége kitolódik a műszaki érvényességéig

  • 2010.01.03 13:48:19Ciri

    Einstein:

    Pontosan!

    Mi a kérdés?

  • 2010.01.03 13:50:56Ratnet

    "Einstein": Akkor mi nem világos?
    Mivel 2010 január elseje előtt, érvényes zöldkártya meglétével kaphatott csak műszaki vizsgát az autó, így logikus, hogy a zöldkártyád 'valószinüleg' megvolt....nem?
    Minek ezt külön igazolni egy érvénytelen fecnivel 2010-ben!?:-)

  • 2010.01.03 13:57:53Einstein

    A környezetvédelmi mérés érvényességi ideje (időbeli hatálya) a műszaki vizsga érvényességgel megegyezik azoknál a járműveknél, amelyeknél a műszaki vizsgára 2010. január 1 után került sor.

  • 2010.01.03 14:00:34Einstein

    Az nem világos, hogy megint sikerült egy intézkedést hozni, amiről majd csak az első bírósági ítéletek után tudjuk meg, hogyan is kellett volna eljárni. Az okos rendőr talán nem fogja erőltetni.

  • 2010.01.03 14:02:08Einstein

    ill. miért kezdi úgy a cikk, hogy. meghosszabbodik, megrövidül. Ezt csak az a zöldkártya tudja, ami megvan. Akkor most megszűnik, vagy meghosszabbodik?

  • 2010.01.03 14:02:44Einstein

    Ratnet: időközben lejárhatott.

  • 2010.01.03 14:04:43Rocko-

    2010.01.02 23:17:07 tekniq
    azt írta: "Én tegnap egy olyan új bmw-t láttam ami feketébb és több füstöt okádott, mint egy lepusztult ifa."
    ebből neked az jön le hogy nem látta. neked mi a szar van az agyad helyén?

    2010.01.03 01:14:18 tomboy
    a rendelet szerint nem.

  • 2010.01.03 14:06:39Ratnet

    Lejárt mondjuk tavaly. És? Akkor csináltatnod kellett újat. Nemde?

  • 2010.01.03 14:12:29Szsrobert

    Ha az állami léhűtők nem az indokolatlan pénzharácsolást tartanák a legkívánatosabbnak, a régi autók elektromossá alakítására még támogatást is adnának.
    Ha valóban a környezet védelmét tartanák szem előtt.

  • 2010.01.03 14:13:55Gyurma73

    "Mivel 2010 január elseje előtt, érvényes zöldkártya meglétével kaphatott csak műszaki vizsgát az autó, így logikus, hogy a zöldkártyád 'valószinüleg' megvolt....nem? "
    ha 2008 decemberében csinálta a zöldkártyát és a műszakit is ,akkor a zöldkártya már lejárt de a műstaki még nem ,de mivel nEM KELL ZÖLDKÁRTYA A KOCSI MŰSZAKI VIZSGÁJA ÉRVÉNYES!!!2010 DECEMBERÉIG!!!

  • 2010.01.03 14:15:59Gyurma73

    Lejárt mondjuk tavaly. És? Akkor csináltatnod kellett újat. Nemde?

    HA TÉLIRE KIVONJA akkor nem kellett érvényesnek lenni a zöldkártyának ,csak a műszakinak.De A közterületen állásnak asem volt feltétele a zöldkártya CSAK a műszaki.

  • 2010.01.03 14:21:01Gyurma73

    Szerintem jó hogy megszünt a zöldkártya.
    Nekem a biztosítás is olcsobb lett,a súlyadót viszont emelik 15 %al.Az hogy a jövedéki adót is emelik egyben az már szemétség.Mert ha csökkenne a súly(teljesítmény)adó akkor még megértemén a jövedéki adó emelését de így...
    Mert aki kevest jár annak is sok a fix költsége.

  • 2010.01.03 14:33:27Ratnet

    Gyurma73: Stimmel, tehát majdnem az új szabály bevezetéséig volt zöldkártyája, utána meg úgysem kell. No akkor? Vagy netán nekiállt valaki 2009 decemberében zk-t csináltatni mikor már 'kibukott' az új szabály?:-)

    Előtte meg úgyis muszáj volt. Aki mégsem csináltatott -és 'kockáztatott' zöldkártya nélkül, hogy megtossza a rendőr-, az meg most jól járt. Ennyi.

    Én vizsgáztattam egy kocsit tavaly december közepén, és hát oda még kellett zöldkártya. Csak zk-ra azonban nem vittem volna el.

  • 2010.01.03 14:53:20Gyurma73

    én is vittem vizsgára dec.ben és kellett a zöldkártya.Most máe nem kéne de az ár az hasonló lenne kb 1 ezresl kevesebb mint tavalya kettő együtt.

  • 2010.01.03 18:04:57binrashid

    Ez egy nagyon helyes, logikus lépés volt! Igaz,hogy néhány cég rosszul jár, de hát nem lehet párszáz ember egyéni érdekét kétmillió fölé helyezni.

    Basszus, már kezdtem örülni, hogy végre egyszerűsödik egy kicsit az életem, mikor eszembe jutott, hogy két éve német rendszámmal járok...

  • 2010.01.03 18:26:35w126sd

    Ha még eltörölnék a g..i regadót is,én komolyan Gyurcsányra fogok szavazni!!!!!!!!!!!!!!!
    Ha nem,akkor Vona Gáborra.

  • 2010.01.03 18:51:44prokee

    Érdekes adalék lehet, hátha valakinek szüksége lesz rá:
    A környezetvédelmi osztályba sorolásról, amely szerint a plaketteket "kiosztják" majd, a 6/1990 KöHÉM rendelet szól.

    Ennek 5. számú mellékletének II. fejezete szerint:
    "Az 1996. január 1. napját követően az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban újként forgalomba helyezett katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros gépkocsit az ENSZ-EGB 83.02/B. jelű jóváhagyási jellel ellátottnak kell tekinteni és a forgalomba helyezés engedélyezésekor, illetőleg a gépkocsi üzemben tartójának kérelmére a 4. környezetvédelmi osztályba kell besorolni/átsorolni."

  • 2010.01.03 18:58:53qmatch

    boldog új évet kívánok, de többet nem, azoknak a szegény vállalkozóknak, akik a műhelyük jövőjét a zöldkártyára alapozták. igazi szakember a javításból élt meg eddig is - ja, ahhoz érteni is kell...

  • 2010.01.03 19:02:58seyss-inquart

    Ha Ti az elmúlt 4-5 évben 30 alatt levizsgáztattatok a mozaikon kívűl kocsit,akkor leszopni nem, de kinyalni hajlamos vagyok 30 alatti lélegző,normális testhőmérséklettel rendelkező tiszta vászoncselédet.Nőben 30 alatti,autóban 35 feletti az igazi.

  • 2010.01.03 19:04:59prokee

    seyss-inquart:
    Decemberben vizsgáztattam, 18.000 forint. Benzin-gáz, tehát nem is mehettem bárhová (értsd: ahová szerettem volna). Ja, és nem Mozaik, nem is vidéki NKH.
    Nyalivalót ne én küldjek már, oldd meg légszíves!

  • 2010.01.03 19:32:16Szárnyati Gézа

    @seyss-inquart: 2008. nyarán, Érd, Kárász (másnéven Car-Ace), 15000 körül volt.

  • 2010.01.03 19:56:30prokee

    Szárnyati Géza:
    Eeeeeehhehhee, és véletlen vizsgáztatnak gázos autót is :D

  • 2010.01.03 21:06:45PeeWee

    Kedves Szárnyati Géza!
    Szerintem igazam. Egy vizsga(kb 9.000-), egy zk(kb.7500-) "csak" 16 eFt. Nem 23.260-. A befizetendő összeghez az elvégzendő munka lett kevesebb a hatóság részéről. Akkor miért nem annyit kérnek érte, mint amennyit "megdolgoznak"? Csak maguknak spórolnak munkát, az autósnak pénzt meg nem. Ez a színfalak mögé bújtatott igazság.
    Tisztelettel B.

  • 2010.01.03 21:31:06fogóskérdés

    Pá Pá zöldkari.pedig jó lett volna.Régebben olvastam valahol (papírmédia)hogy üzembe állították az első, aprópénzzel működő füstgázelemzőt Budapesten egy benzinkúton .Valaki tud róla valamit?Mert én nem találok róla semmit.

  • 2010.01.04 02:11:51pucros

    Hát énszerintem legyen a minimálbér félmillió, ne kelljen adózni, és legyen minden ingyen!

  • 2010.01.04 05:45:32Ciri

    seyss-inquart

    2009.Augusztus: KPM Nyíregyháza: 9500 Ft.
    Nem kívánok rosszat, ezért nyald ki a párodét.:))

  • 2010.01.04 06:57:01JohnnyB

    A vizsgadíjakról esetleg tájékozódni is lehet valamilyen egyszerű formában? Ahogy látom, azért van szórás. Javaslom egy www.holvizsgaztassak.hu honlap létrehozását. :)

  • 2010.01.04 07:00:34JohnnyB

    (Off: ez nagyon gáz kommentlistázás. Egy oldalon időben növekvő, az oldalak időben csökkenő formában rendezve. Gondolom direkt ilyen...)

  • 2010.01.04 07:09:38imittto

    Eddig ugye 2 kategóriát tudtak felmutatni, katalizátoros illetve katalizátor nélküli. Utóbbiak már nincsenek túl sokan így pl. a belvárosból való fél éves eltiltásukkal szinte semmi sem változott. Most lett négy kategória, a KRESZ módosítások között pedig már ott van a megoldás:
    " Az R. 14. §-ának (1) bekezdése a következő z/3. ponttal egészül ki:
    „z/3. „Környezetvédelmi övezet (zóna)” (53/e. ábra); a jelzőtábla azt jelzi, hogy a „Környezetvédelmi övezet (zóna) vége” (53/f. ábra) jelzőtábláig az úton (övezetben) a gépkocsik nem közlekedhetnek. A kiegészítő jelzőtábla jelzi (53/g. ábra) azon környezetvédelmi igazolólaphoz tartozó – a hatósági jelzésen (rendszámtáblán) elhelyezett – matrica színét, amellyel rendelkező gépkocsira a behajtás tilalma vonatkozik. A behajtási tilalom alól az út kezelője felmentést adhat. A kiegészítő jelzőtáblán „Kivéve engedéllyel” felirat is elhelyezhető.
    A „Környezetvédelmi övezet (zóna)” jelzés bevezetésével lehetővé válik a sűrűn lakott övezetekben a környezetet szennyező gépjárművek közlekedésének korlátozása. "
    Kérdés hogy mi a különböző színű plakettek mit fognak jelölni, erről egyenlőre a közlekedési felügyelet honlapján nincs infó. Ha a fekete marad a katalizátor nélküli, akkor a pirossal kiegészülve már jóval szélesebb réteget sikerül majd pl. a belvárosból kitiltani. Szóval szerintem kicsit korai örülni.

  • 2010.01.04 09:21:57ier6w7i

    @ Szárnyati Géza

    A pontos képhez hozzátartozik, hogy az OMV Schwechatról hozza be a benzint, nem Százhalombattáról veszi a MOL-tól. Persze ezzel nem ezt karnám állítani, hogy ettől bármivel is jobb lenne (mert hát ugye az nyugati!)ill. hogy a battai rosszabb lenne.

  • 2010.01.04 09:25:36ier6w7i

    Nem értem mi a gond: meg lett tendereztetve, hogy az egyik nagy felhasználót melyik országos kúthálózat szolgálna ki olcsóbban. És az OMV nyert, mert (gondolom) ők adták a legjobb árat.

    Szerintem egy kicsit túl van lihegve, hogy ezzel egy külföldi cég kezébe kerül az NBH-s kocsik adatai, hogy ti. merre jártak (ill pontosabban, hoyg hol tankoltak). Hát ha ez olyan nagy gond, akkor az NBH-t vonják ki alóla!

  • 2010.01.04 10:20:03Szárnyati Gézа

    Kétlem, hogy mondjuk a nyíregyházi ömv-kútra Schwechatról hoznák a lét. Szerintem ez városi legenda. Egyszer megkérdeztem egy kúton, ott sem tudták megerősíteni.

  • 2010.01.04 10:25:07hubertusz

    Akkor egy 2009. december 30-án kiadott zöldkártya teljesen felesleges volt, ha a műszaki 2010-ben esedékes? Ha felesleges volt, akkor miért nem kapott tájékoztatást az egyszerű ember, aki nem járatos a vizsgáztatás/zöldkártya ügyben, mert mondjuk mással foglalkozik alapvetően? Mert hogy akkor lehúzták redesen...

  • 2010.01.04 10:28:27prokee

    hubertusz:
    Nem csak az egyszerű ember nem tudta, ha ez vigasztal bármennyire is...

  • 2010.01.04 11:27:06BadMojo

    Hót egyszerű, hogy miért az utolsó (utáni +2) pillanatban szóltak (nemcsak az embereknek, hanem a vizsgáztatóknak is).
    Ha végigolvassátok a hozzászólásokat nem egy emberke van, akinek régebben lejárt a ZK-ja.
    Namost ha (teszem azt) októberben bejelentik, hogy jan 1.-től nem kell zöld kártya, lehet tippelni, hány autós ment volna lejárt ZK-t csináltatni...A nagy része inkább kibekkelte volna az uccsó 2-3 hónapot.

  • 2010.01.04 12:41:07grinccs

    Részlet a magyar közlönyből:

    A KÖZÚTI JÁRMŰVEK MŰSZAKI MEGVIZSGÁLÁSÁRÓL SZÓLÓ MINISZTERI RENDELET ALAPJÁN VÉGZETT HATÓSÁGI TEVÉKENYSÉGEK DÍJAI:

    4.3. M1 kategóriájú jármű („személygépkocsi”), továbbá az M1 és N1 kategóriájú járműhöz kapcsolható pótkocsi
    a) Vizsgálat díja 16 290
    b) Vizsgálat díja környezetvédelmi adatlappal rendelkező M1 kategóriájú, illetve környezetvédelmi
    felülvizsgálatra nem kötelezett jármű esetén (műszaki és közlekedésbiztonsági díjrész) 10 490


    2. Az időszakos vizsgálat hatósági eljárása keretében, de attól elkülönítetten végzett környezetvédelmi
    felülvizsgálat díja
    2.1. 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetén 5 800
    2.2. 3500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetén 10 360

  • 2010.01.04 12:55:12grinccs

    Tehát ha úgy gondolod fitt az autód, elviszed műszakira és ott levizsgáztatnak 16290Ft-ért.

    Ha úgy érzed nem fitt, elviszed a szakihoz, hogy ő vigye el neked műszakira. Ő csinál neked ZK papirost 5800Ft-é Ekkor a műszaki csak 10490Ft.
    Tehát 5800+10490 = 16290+ a szaki fáradozásai, javítás stb.

  • 2010.01.04 12:57:20grinccs

    Jaaaa ui:

    Ha nem akarsz bonyodalmakat, mert 2009ben lejárt a dolog, akkor kaparjad le a plakettet és égessed el a kártyát. :)

  • 2010.01.04 13:53:22tibcsiketb

    "Sicc

    Egy a lényeg:
    ELVEGYÉK A PÉNZEDET. Ehhez majd alkotnak törvényeket, rendeleteket, bármit.
    Ez a kormány arra törekszik, hogy élj minél nyomorultabban! Ne tudj közlekedni, ne tudd kifizetni az adódat, ne tudj enni, ne tudj fűteni, ne tudd a gyerekedet iskoláztatni, ne élj sokáig, soha ne legyél nyugdíjas, ne legyen vagyonod, és tengődj bután életed végéig.
    Ők erre esküdtek fel, és ezt is teszik!"

    +1

    Ja és nefürgyé le!

  • 2010.01.04 18:25:30Maski

    "14) Az időszakos vizsgálat során a vizsgáló állomáson a járműazonosítók ellenőrzése a (16) bekezdésben meghatározottak kivételével szemle keretében történik.

    (15) Az időszakos vizsgálat során a vizsgáló állomás - a 2006. január 1-jét követően újként forgalomba helyezett jármű kivételével - a gépjármű és a gépjármű pótkocsija azonosító adatainak ellenőrzését előzetes eredetiségvizsgálat keretében végzi:
    "
    Ez még + kb 18 000 Ft. mindazoknak akik 2006 elött vettek új autót és azóta nem volt eredetvizsgálat rajta. teheát 1998-tól 2006-ig az összes 1. tulajos autó.

  • 2010.01.04 19:32:09prokee

    Maski:
    Ma délelőtt azt hallottam több helyről, hogy ideiglenese felfüggesztették ezt a rendelkezést március 31-ig. Hogy ez általános érvényű-e, vagy csak néhány NKH-s vizsgaállomásra vonatkozik, nem tudom.

  • 2010.01.05 16:00:43Maski

    Sajnos nem!

  • 2010.01.05 19:40:01Pappcs

    Na ma sikerült meglőnöm egy kocsit amin az új címke van. A kocsi egy 1999 es gyártmányú citroen. A 2010 ig érvényes műszaki címke arról árúlkodik, hogy két évre kapta a vizsgát a kocsi.
    Ezen már látszik az új, piros plakett.

    http://kepfeltoltes.hu/view/100105/K_p013a_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    http://kepfeltoltes.hu/view/100105/1067204587K_p014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Ez az új plakett rendszer jó példa arra, hogy megint "elkúrták", ugyanis a katalizátoros, injektoros kocsik (az autók nagy része ilyen) "korszerűtlen, kevésbé környezetbarát jármű" (piros), míg az Euro II es gyárkémény meg "korszerű, környezetbarát jármű" (kék cimke)

    De a legjobb, legszupereb, legkörnyezetbarátabb a "bizonyos izraeli származású személyek" tulajdonában lévő bankoktól hitelre vett új aútó....

    Közröhely ez az egész, úgy ahogy van!

  • 2010.01.06 00:50:20Cona

    Maski
    Igazad van ami a népnyúzást illeti, de azért nem fogok Vona Gáborra szavazni!