A Totalcar első népi kezdeményezése

2011.01.04. 15:37
A Totalcar tíz év működés után jutott el oda, hogy népi kezdeményezést indítson. A népi kezdeményezés annyiban más, mint a népszavazás, hogy kevesebb aláírás kell hozzá (ötvenezer), és semmire sem kötelezi a Parlamentet, csak mintegy jelzi a nép igényét valamire. És a szándékunk pontosan ennyi.

Kedves olvasóink, tekintetes állampolgárok!

Nem mondom, hogy hiszünk a politikában, de legalább megpróbáljuk, izomból. Az eredeti, 2010. augusztusi határozati javaslatot nagy valószínűséggel nem azért szavazta le az illetékes bizottság, mert ellenezték, hanem egyszerűen nem érdekelte őket. Mondjuk úgy, nem ütötte meg az ingerküszöbüket. Ellenzéki képviselő (Volner János, Jobbik) nyújtotta be. Ha tudták volna, hogy ez sok választót érdekel, nyilván foglalkoznak vele egy kicsit, de szerintem nem tudták.

Egy szóval sem mondom, hogy a 125 köbcentis robogók B kategóriás jogosítvánnyal történő vezethetősége az egyetlen megoldás a világ valamennyi problémájára. Még azt sem mondanám, hogy kizárólag pozitív hatásai lennének. De a világon nem sok mindent tudnék most mondani, aminek csak pozitív hatásai vannak. Ha például több százmillió forintot nyerünk a lottón, azonnal felbukkannak a rokonok-ismerősök, hogy ugyan már, nekünk meg se kottyan, ha egy-két-tízmillió hiányzik, adjuk már kölcsön. És persze annyi tényleg nem hiányzik  Akkor pedig kezdhetjük súlyozni a rokonságot, kinek mennyi jusson, vagy elgondolkodunk, hogy inkább csendesen megszökünk, és a maradék életünket egy trópusi szigeten éljük le. Adódhatnak tehát gondok, de abban nincs vita, hogy egy lottó ötös alapvetően jó.

Nyilvánvalóan annak is lennének hátrányai, ha lehetne Magyarországon 125 köbcentis robogót B-s jogsival vezetni. Több robogó=több robogós baleset. Amelyik robogós nem öltözik fel rendesen, tüdőgyulladást kap. A parkoló robogók sok helyet foglalnak majd a járdákon. És a többi, és a többi – esetünkben szerkesztőségünk egyszerűen úgy látja, aránytalanul több előnnyel, mint hátránnyal járna a változtatás.

Egy 125-ös robogóval már tartható a mai városi közlekedés üteme, egy 125-ösön már nem zsákmányállatok vagyunk, mint egy négyütemű 50-essel, tudjuk tartani a ritmust. A nagyvárosok közlekedése érezhetően fellélegezne, hasonlóan a nyári szezonhoz, amikor a nyaralni távozott autók hiányában egészen könnyű közlekedni. Egy 125-ös robogóval ráadásul a 90 km/h-s utazótempó is tartható, így kijelenthetjük, hogy ingázásra is tökéletesen alkalmas. Márpedig melyik polgár vitatná, hogy jó dolog, na nem vagyunk kiszolgáltatva a MÁV-nak és a busztársaságoknak?

A robogó esőben is használható – erre találták fel az esőruhát. És robogózni nem csak nyáron lehet: kis átalakítással a robogó az év kétharmadában könnyedén használható. Az olaszok ilyesfajta telepített bundákkal nyomják végig akár a telet is. A kerékpárosok nagyobb biztonságban vannak, mert kevesebb az autó, de az autók is nagyobb biztonságban lennének, mert a 125-ös robogókra már kötelező a rendszám, így nem az ismeretlen pizzafutár karistolja össze a fényezést. A nyilvántartás miatt ellopni, illetve lopottan értékesíteni sokkal nehezebb egy 125-öst, ráadásul Casco biztosítás is köthető rá. Rendszámos robogóval utas is szállítható, tehát akár fiatal párok mobilitásán is kategóriákkal javíthat. Nyugaton és Délen is sok helyen így csinálják, és működik. Továbbá a végtelenségig sorolhatnánk a legkülönfélébb, már-már demagógiába hajló adatokat a szálló por mennyiségének csökkentéséről és az autókéhoz képest fele annyi fogyasztásról. Meg hogy a modern robogók mennyivel környezetkímélőbbek, mint a halálukon lévő magyar helyijáratú buszok.

Jákli Tamás és Bende Tibor az ívek átadásánál
Jákli Tamás és Bende Tibor az ívek átadásánál

A következő hetekben folyamatosan tudósítunk a szavazatgyűjtés állásáról, és azokról a partnereinkről, ahol az aláírásokat gyűjtik. Aláírást bárki gyűjthet, ha letölti az ívet pdf formátumban INNEN, vagy kinyomtatja a galéria JPG formátumú képét. A lényeg, hogy munkahelyen kollégákat ilyesmivel zaklatni törvényellenes, tehát kérjük tisztelt főnök beosztású olvasóinkat, a lobbizást tartsák legális mederben.

Ötvenezer aláírást kell összegyűjtenünk kevesebb mint két hónap alatt. Mondhatnánk, hogy mindenki vonszoljon el magával az aláírásgyűjtő helyig még egy embert, illetve mivel két keze van, akár kettőt, de nem mondjuk. Ez a népi kezdeményezés nem presztízskérdés. Nem győzni akarunk. A választói akaratot ellenben szeretnénk artikulálni, érzékelhetővé tenni az Országgyűlésben. Nekünk nem lesz se jobb, se rosszabb attól, hogy összegyűlik az ötvenezer aláírás, vagy ha nem gyűlik össze. Viszont lehetőséget szeretnénk nyújtani azoknak, akiket érdekel ez a probléma, arra, hogy kifejezzék óhajukat.

Holnaptól az ország valamennyi, robogókat is árusító üzletében hozzáférhetőek lesznek az aláírásgyűjtő ívek. Hamarosan közöljük azoknak a kereskedéseknek az országos listáját, melyek partnereink az aláírások gyűjtésében. Természetesen mások is jelentkezhetnek, számítunk motoros boltokra, motoros és nem motoros kocsmákra, mindenféle intézményre, ahol akad valaki, akit érdekel a téma.

Ha nem jön össze ötvenezer aláírás, valószínűleg nincs ilyen igény a magyar választók között. De a többiek igyekezzenek, mert február 25-ig össze kell szednünk a paksamétát.

A további fejleményekről és teendőkről mindenkit értesíteni fogunk. A kinyomtatott aláírási ívet kitöltve elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Kíváncsi még valamire?

Ha kérdése van a témában, a cikk blogposztjában felteheti. Mi válaszolunk.