16

Csak felnőtteknek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet. Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését a gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

Nesze, Mondeó!

2011.09.02. 07:31 Módosítva: 2011-09-02 07:32:29
Drága Winkli, Assur, véreim!

Megjöttem erről a remek egyórás programról Berlinből, amelyért 5-kor keltem és délután egykor vége volt. Most éjfél van.

A cucc még azzal együtt sem ér egy közéletet, hogy az évautójás duót még jobban átkúrták, mert azt mondták, hogy exkluzív COTY-esemény lesz. Oszt volt nagy meglepődés, amikor megláttak minket. Ők már hétfő délben elutazhattak Berlinbe, hogy aztán étlen-szomjan sétáljanak az esőben, majd éjfélig bájologjanak a fordos főmuftikkal egy vacsorán, ahol nem árulták el, mi ez a kurva nagy titok.

Majd kedd reggel Suresz (Surányi Péter, Az Autó főszerkesztője - a szerk.) szállodai széfje magába zárta a fényképezőt, a kamerát és minden más értéket, így sokat nem fotózott, csak mikor a nyitási próbálkozások miatt letiltó széfből meghozták neki, az ebédhez... A Gajdánnak azt mondta Zsombor (Ford.hu PR), hogy tilos lesz fotózni, ezért ő beadta a gépet a ruhatárba a táskájában. Persze, aztán gyorsan kivette. Ja, a Vezess.hu Orosz doktort küldte, aki a reptéren megjelent csokornyakkendőben, és megkérdezte, mégis milyen márka hívott meg minket. Mi is csak annyival tudtunk többet, hogy a Ford.

A cikkel helyzet a következő.

Az anyag szerdáig embargós, tehát holnap mindenki megírja, az is, aki ott sem volt, mert kikerül a médiaoldalra. Ész nem kell hozzá, mert valódi infó nincs. Gondolom, praktikus lenne nekiállnom, és megírnom reggel, vagyis Assur (a Totalcar hírszerkesztője) ezzel ne fáradj).

Csakhogy így kiesik a pénteki anyag. Mert ez az egész hóbelebanc nem ér többet egy hírnél. Bemutattak egy tanulmányautót, amiről elmondták, hogy hű, de szép, mit kell gondolnod, amikor meglátod, elemzi a fingodat és a fingösszetételt adatfelhőben tárolja. Ja, meg le tudja játszani az iPadről a zenét, sőt onnan folytatja, ahol a reggeli szaráskor félbehagytad.

Amúgy ezt az Evos-t (ez a neve, nem vicc) a Frankfurti Szalonon mutatják be, de ott egy ilyet csak akkor venne észre egy újságíró, ha fel is gyújtanák, annyi ilyen LED-lámpás, szárnyas ajtós műanyag szart állítanak ki. Hát ezért csinálják ezt az előzetes újságíró-szopatást.

Fényképezni valójában szabad volt, és ahogy az origós Balogh Bencének jósoltam, egy tökéletesen feketére drapériázottt teremben lesz foltosan megvilágítva, hogy mégis a gyári fotókat használd. Természetesen az első sorban a fordosok ülnek, hogy garantáltan mindenki fotójába belelógjon pár fej, ha mégis lenne éles köztük.

Annyiban alábecsültem a Fordot, hogy egy átkozott színváltós fényezéssel is megfejelte a dolgot. Ja, és még egy remek ötlet: eddig az újságírók a prezentációkat lefotózták, a töksötétben jegyzetelni amúgy sem lehet, mert mindig elfelejtek bányászlámpát vinni. Na, most egy közel vízszintesig döntött felületre vetítettek.

Még szerencse, hogy az autó jól néz ki. A különböző dudorokat és íveket maga J Mays magyarázta meg, aki a Ford dizájnfőnöke. Komoly szakember, ő a Ford Chris Bangle-je. Mielőtt idejött volna, részt vett a szivar Audi 100-as tervezésében, a New Beetle tanulmány is az övé, ami formaként tényleg zseniális. A modern Thunderbird formájáról nem is beszélve.

Az Evosról annyit lehet tudni, hogy ez a Ford első globális formavonulatának  bemutatása, tehát most már arra sem veszik a fáradságot, hogy legalább kontinensenként igazodjanak az emberek ízléséhez. Ez lesz belőle: egy Mustangba oltott Aston Martin-Jaguar keverék, hiszen olyan cuccokra kell utalni, amit a világon mindenki ikonként ismer. Nekem speciel a részletei tetszenek, de az autó orra és oldala kupénak aránytalanul magas, amit azzal próbáltak elsikálni, hogy a küszöböt ezüst színűre csinálták. Szerencsére az ebédhez kirakták az autó agyagmodelljét is, rendes sárga színben, így, amikor nincs emelvényen, egészen hétköznapi. Mint minden Ford.

Pár ember arra tippelt, hogy ez valami Mustang-előhírnök, viszont a tájékozott Miki (Gajdán) szerint ilyen lesz az új Mondeo. Bár marhára más lesz, de ilyen kupészerűt csinálnak, a Passat CC példája nyomán. Szerintem inkább Ford X6 készül, de erre Miki annyit mondott, hogy azt a fordosok az előző esti vacsin különösen ízléstelennek minősítették.

Egy fordos bármit is ízléstelennek tart?! Ne vicceljünk már! Ha ennyire komoly figyelemmel szaroznak valamit, az tutira nem véletlen. Úgyhogy szerintem lesz itt még terepkupé, egyhatos dízellel, fronthajtással.

Apropó jó ízlés: elő is hozták a Titanium kiviteleket, hogy milyen remekül fogynak. A Kugánál az arányuk hatvan százalék fölötti, de a C szegmensben (=Focus) 50, a D-E-ben (Mondeo és nagybuszok, gondolom) 56 százalék. Hiába, ilyen az, amikor az ember valaki más pénzét költi autóra, és választhat, hogy a cégautó-keretből legyen egy 3-as Bömöse kurblis hátsó ablakkal, vagy egy fémszínű műanyagokkal megszórt, LED-csíkos Mondeója. Ilyen gyarlók vagyunk. Vajon a Fiestából miért nem vesznek annyi Titaniumot?

Azt tisztelem a Fordban, hogy tudják, kik a vevőik és miért. Ezt úgy fogalmazták meg, hogy a vevők buknak a „visually premium”-ra, és külön kiemelték, hogy nem valódi prémium. Ez virágnyelven azt jelenti, hogy drágaautó-kinézetűnek lennie. A Titánium-ikszelgető csávó úgy érzi, jól járt. Egyébként jól is jár, kap egy kényelmes és tágas, jól megcsinált, télen is használható autót.

Ja, az ilyen semmire nem jó tanulmányautóknál mindig a mese a kedvencem, hogyan változtatja majd meg az életed. Elvégre bármit bele le het hazudni, úgyis csak forog egy emelvényen. A lényeg, hogy divatos legyen.

Tehát, kedves gyerekek: az Evos egy hibridautó, amely tud tisztán villanyhajtással menni a villanyautóknak fenntartott sávban. De amikor az ájpeden megjön a szosölnetvörkös üzenet, hogy csúszik a míting, elmész még élményautózni munkába menet, egy útvonalon, amit a haverjaid osztottak meg veled. Mondjuk a Budai alsó rakpart helyett a Hungária körúton kanyarogsz, utána rá az izgi Dózsagyurkára, át a Margit-hídon... és az Evos érzi, a szívecskéd jobban dobog és már nagyon élvezed. Ezért nem zavar holmi sms-ekkel, meg mailekkel, csak majd ha megálltál. Közben fellövi az összes monitorozott biológiai adatodat egy adatfelhőbe, amit egy hatéves hacker feltör unalomból, mert a jelszavad ugyanaz, mint minden második hülyének: 1234. Így a biztosítód megtudhatja a fácsén, hogy a beleid nem bírják a chilisbabot, ami a középkorúak agyi infarktusának rizikófaktora, ezért megemeli az életbiztosításod díját.

Szeretnék egy ilyen kocsit, jobb, mint egy iPad-dokkoló.

Hát, ennyi.

Vagy maradjon mégis a péntek?

Pt

UI.

Mivel a rengeteg program mellett volt hat-hét órányi üresjárat, elugrottunk a közeli műszaki múzeumba, a helyi sajtós Petra szervezett nekünk egy fullextrás Transitot, amihez hasonlót ritkán látni. Nagy élmény volt.

Mindenkinek javaslom, ha arra jár, ugorjon be (a weblapjuk: www.sdtb.de). Láthat lelőtt Lancastert, mellette a légvédelmi ágyúval, épp hogy nem írták ki mellé hogy: ezt ezzel lőttük. Én sosem láttam V1-et, Rheintochter-1 rakétát (kétfokozatú, szilárd hajtóanyagú légvédelmi rakéta) és Henschel 117-es távirányítású rakétát. Csináltam pár képet itt is.

Ja, a fordosok adtak egy gömb alakú iPod-hangszórót, meg pár tábla chilis csokit, mert ma mindenki azt hiszi, mennyire baró, ha a csípős paprikát belekúrják a csokiba, de arra már nem emlékeznek a filmből, hogy ennek nem szabad érződnie. Az ebédnél is volt csípős crème brûlée, olyan íze volt, mint a pörköltnek, ahogy nagybátyám szerette. Mindegy, a cuccokat majd kinyomom hiénába.

Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!