Burmai bolyongás: buddhisták és batárok

2012. december 25., kedd 08:01
A „Jobbra tarts!” a főszabály a közlekedésben, miközben az autók 90 százaléka jobbkormányos? Ez az ország csakis Burma lehet, Ázsia sokáig elzárt, titokzatos gyöngyszeme, ahol kivénhedt pickupok araszolnak a dülöngélő ökröskordék között! Karácsonyi túránkon burmai utakon bolyongunk, különös járműveket veszünk szemügyre, és bekukkantunk a legszebb helyekre is.

Burma, (mai, hivatalos nevén Mianmar), ez a változatos történelmű és kultúrájú délkelet-ázsiai ország évtizedeken át el volt zárva a külvilágtól. A nyitás első biztató jele a turizmus lassú, fokozatos növekedése volt, majd pár évvel ezelőtt az 1962 óta uralkodó katonai junta megkezdte az óvatos gazdasági és politikai nyitást is. Ennek eredményei mára, ha nem is látványosak, de már kézzel foghatóak. A korábban betiltott ellenzéki párt a 2010-es országgyűlési választáson bejutott a parlamentbe, számos politikai foglyot szabadon engedtek, enyhült a diktatúra szorítása, fejlett országok mértékadó politikusai látogattak el az országba, és megjelentek a tőkeerős nemzetközi vállalatok.

Burma nyersanyagokban, termőföldben gazdag, és lakói szorgalmasak, ezért jó esély van arra, hogy fel fog zárkózni a térség vezető országaihoz. Mondjuk, hosszú az út, és lesz rajta kátyú is bőven, hiszen jelenleg Burma fejlettsége úgy aránylik például a thaiföldihez, mint mondjuk Grúziáé a németországihoz. Az infrastruktúrában, az üzleti életben, az életszínvonalban éppúgy érzékelhető ez a különbség, mint a közlekedésben. Ez utóbbi területen azonban már tetten érhetők a változások is: a lepusztult régi japán autók mellett megjelentek a legújabb modellek, eltöröltek néhány beszerzési és tulajdonlási korlátozást, a nagyobb centrumok környékén fejlesztik az úthálózatot. Úton voltunk Burmában – aki kíváncsi erre a távoli, és valóban egzotikus országra, tekintse meg képeinket.

Címkék:

A Totalcar címlapjáról ajánljuk

18+ Kacsa vagy Bogár?
Kacsa vagy Bogár?
Mindkettőt a második világháború előtt készítették, mindkettő olcsó, népautó. Mégis rettenetesen mások.
Öreg az izzó, kicseréljük?
Mintha rosszabbul látnék sötétben vezetve, vajon a szemem öregszik, vagy az izzó gyengül? Érdemes az öreg izzót kicserélni újabbra?
18+ Vázlatokon a legdurvább gyári Golf
Összkerék-hajtással és 400 lóerős motorral a kategória leggyorsabb autói közé tartozik.
Ez szívja le Paksot
Magyar fejlesztés a műanyag elemekből épült busz, és ez tíz év múlva sem kormol.
Teszt Radar a pápaszem helyett
Ledobta a szemüveget, mégis mindent lát. Nincs jogsija, mégis a sofőr helyett vezet. Mi az?
A teleobjektív a rendőrség új fegyvere?
Akár hétszáz méterről kiszúrjhatják vele a mobiltelefonálókat, a biztonsági öv nélkül vezetőket – esély sincs elkerülni a büntetést.
Nepper Szabad használt Cruze-ot venni?
Fabiámat cserélném tágasabbra kétmillióig. Nagy szedán és egyterű is szóba jöhet.
Mikor lesz már harmadik rendszám?
Változott bármit a helyzet? Van remény arra, hogy jogszabályi szinten rendet tegyenek a megfelelő szervek valaha is?