A Hungaroring nem bírta a DTM-tesztet

2014.03.31. 19:18 Módosítva: 2014.03.31. 19:18

A berepedezett aszfaltba a télen beszivárog a víz, megfagy, majd kirepeszti az útburkolatot. Aztán a kiszakad egy kis darab, majd ahogy ugyanott haladnak a kerekek, egyre több és egyre nagyobb. Sajnos túlságosan is megszoktuk ezt a helyzetet.

Aztán ha szerencsénk van, a tavasszal jönnek az útjavítók és befoltozzák. És ma délután pont ez történt.

Hurrá?

Nem.

Mert mindez a Hungaroringen történt. Itt van nálunk a DTM, vagyis a Német Túrakocsi Bajnokság teljes mezőnye, mert Formula-1-es pályánkat nézték ki maguknak a szezon előtti tesztelésre. A világ legrangosabb nemzeti bajnoksága tipikus német precizitással kezdte meg hétfőn a négynapos tesztprogramját. Négy napon át, mindennap reggel 9-töl délután 5-ig – legalábbis így tervezték.

De hétfőn már délután 3-kor vége is volt mindennek, mert a 2-es kanyar előtti féktávon leszakadt a pálya jobb széle. Piros zászló, piros lámpa, síri csend. Majd kijött az útépítőbrigád két furgonnal és egy teherautóval, majd nekiálltak javításnak. Felexelés, betonozás, aszfaltozás, festés. De jó lenne, ha a mi utcánkban is ilyen fürgén menne.

Viszont hétfőre befellegzett a tesztelésnek. A sokmilliárdos technika ott áll a depóban, drága órák telnek el anélkül, hogy a pontosan megtervezett és beosztott tesztprogramot elvégezhetnék. A pilóták, a technikusok és a kiszolgáló cégek emberei most türelmesen várnak, abban a reményben, hogy keddre ismét jó lesz a pálya.

Azért ne higgyük, hogy a DTM-ben nincsenek hozzászokva a váratlan fordulatokhoz. Elméletileg már egy hónapja le kellett volna zajlania a homologizációnak, de mivel a német szövetség úgy vélte, hogy a gyárak másként értelmezték a tavaly kiadott új szabályokat, mint ahogy ők azokat kitalálták, megy a huzavona. Pedig öt hét múlva elkezdődik a bajnokság.

A DTM autói egységesen Hankook gumikon mennek. A gumigyár versenyigazgatója, a francia Christophe Stucki a megtestesült nyugalom. Nem is csoda, másként nem élné túl a munkáját. Még ő sem tudja, hogy milyen szabályok vonatkoznak majd a gumik felhasználására. Most, öt héttel az első futam előtt, a gumik még Koreában készülnek. „Ez jó nap volt nekünk”, jegyezte meg a felső depó lelátókorlátján támaszkodva. „Bebizonyosodott, hogy jobban tapadnak a gumijaink, mint a Forma 1-ben. Mert másként mitől szakadt volna ki a pálya?”

Reméljük, kedden folytathatják.

Azért volt ma menet a javából. Négy Audi-pilóta ment a leggyorsabban az új RS5 DTM-el, őket követték a BMW-sek az új M4 DTM-mel, majd a mercedesesek az új AMG C-Coupéval.

1. Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:37,972
2. Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:38,200
3. Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:38,518
4. Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:38,842
5. Bruno Spengler (CAN) BMW M4 DTM 1:39,242
6. Maxime Martin (B) BMW M4 DTM 1:39.549
7. Antonio Felix da Costa (P) BMW M4 DTM 1:39,666
8. Joey Hand (USA) BMW M4 DTM 1:39,679
9. Paul di Resta (GB) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:40,383
10. Gary Paffet (GB) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:40,434
11. Vitali Petrov (RUS) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:40,741