Nálunk bukott először a Citroen
WTCC a Hungaroringen
Negyedszer jött a Hungaroringre a túraautó-világbajnokság mezőnye. A megújult sorozattal borús időben ismerkedtek a magyar szurkolók, akiknek kevés öröm jutott a hétvégén. Hazai pályán adta meg magát egy lengőkar Michelisz Norbi Hondájában, a csapat pedig hiába várta az esőt. Szép vigasz, hogy Sébastien Loeb nem bírt a magyar sráccal. Itt bukott először a Citroen, és győztest avatott a Hungaroring.
A szinte mindig vidám Tom Coronel és szerelői mögött kemény hetek állnak. A marrákesi rajtbaleset nyomait még viseli a Cruze, de a tempóval nem volt gondja a hollandnak. Itt éppen vigyorogva magyaráz, pedig pénteken még sok szűz alkatrész volt a Chevroletben. Harminc perccel az első edzés előtt, három hét szerelés után végül összerakták az autót. (Fotó: Sági Elemér)
Bár ez az első szezonja a túraautó-világbajnokságon, José-María Lópeznek sem volt új a Hungaroring. A Citroen Racing argentin versenyzője 2001 óta több különböző formulaautós bajnokságban megfordult itt. Nyolcadiknál jobban korábban semmiben sem szerepelt Mogyoródon. Most az első futamon meglett neki a dobogó. (Fotó: Sági Elemér)
Michelisz Norbi egy kevésbé boldog pillanatában az időmérő edzés után. A tizenegyedik rajthelynél jobbat is hozhatott volna a hazai pálya, de a Mansell-kanyar felé megadta magát a lengőkar a Q1-ben. Szombat este a csapat egy emberként várta az esőt vasárnapra. (Fotó: Sági Elemér)
Gabriele Tarquini és Yvan Muller ezúttal csak az edzéseken autóztak egymás közelében. A bajnokság két legtapasztaltabb, legravaszabb versenyzője között idén aligha lesznek szoros meccsek. A Citroenek erőfölényével még az ötvenes éveit taposó Tarquini sem tud mit kezdeni. (Fotó: Sági Elemér)
A Lada négymillió euróból próbál eredményes lenni az idei szezonban. A költségvetést a Lada és a Lukoil dobja össze, ennél többet pedig egyik fél sem szeretne itt elkölteni. Ettől függetlenül az év végére kicsit közelebbre várják magukat az élmezőnyhöz, a Hungaroringre is elhoztak néhány apró fejlesztést. (Fotó: Sági Elemér)
Xavier Mestelan-Pinon, a Citroen Racing műszaki igazgatója (balra) és Yves Matton csapatvezető a vasárnap reggeli sajtótájékoztatón. Két vérprofi, akik a rali-világbajnokságon már bajnokká tették a Citroent. Egyelőre úgy néz ki, ez a WTCC-ben is sikerül majd nekik. (Fotó: Sági Elemér)
Az eső már reggel elállt, de a hideg megmaradt a futamokra. A hoszteszlányok hősiesen tartották a táblát a rajtrácson, aztán vacogtak, mikor nem látta a kamera. Legtöbbjük a paddockban keresett melegedőt két program között. (Fotó: Sági Elemér)
Tiago Monteiro az első futam rajta előtt. A hétvége legjobb hondása mindkét futamon dobogóra állt. Az első futamon még csak távolról nézte a Citroeneket, a másodikon már a győzelemért meccselt Morbidellivel. (Fotó: Sági Elemér)
Túraautós mércéhez mérten különösen szolid rajtokat hozott a két futam. Az első futam nagy vesztese mégis négy helyett bukott az első két kanyarban. Loeb volt az, aki mellett éppen Norbi megy el, és jön fel hatodiknak. (Fotó: Sági Elemér)
Norbi karrierjében egy újabb pipa. Kevesen mondhatják el magukról, hogy egy egész futamon át maguk mögött tudták tartani Sébastien Loeböt. Neki ez sikerült az első futamon. A Citroen erőfölényét ellensúlyozta, hogy a Hungaroringen kevés helyen lehet könnyen előzni. (Fotó: Sági Elemér)
Az idei már a negyedik ladás szezonja Thompsonnak. A brit túraautó-bajnokság korábbi sztárja a Hungaroringen még a pontszerzéstől is messze volt. Egyelőre tart a türelme, de a futamok előtt már többször hangoztatta, hogy a Grantán még a legalapvetőbb dolgok sincsenek rendben. Például fél mázsával nehezebb mint az ellenfelek autói. (Fotó: Sági Elemér)
Honda 3-6 az első futamon. A képen csak hárman a négyes sorból: Monteiro ekkor már messze előttük követte Müllert és Lopezt. A portugál hondás az egész hétvégén magasan verte a márkatársakat. (Fotó: Sági Elemér)
Franz Engstler idén a tavalyi autóknak kiírt Yokohama Trophy-ban versenyez saját csapatával. Nincs nehéz dolga, az egyetlen valamire való ellenfele itt éppen csapattársa, Pasquale Di Sabatino. A Hungaroring után 5:1 a mérleg a rutinos német javára. (Fotó: Sági Elemér)
Hiába az erős szezonkezdés, Marrákes óta keresi a helyét Sébastien Loeb. Mind a két futamon egy hondáson akadt fenn, pedig a Hungaroring neki sem volt új. (Fotó: Sági Elemér)
A sikertelen formulaautós évek után a túraautó-világbajnokságon próbálkozik Pasquale Di Sabatino. A huszonhat éves olasz srác épp fele annyi idős, mint csapattársa, egyben csapatfőnöke, Franz Engstler. A hungaroringi első futamon idén először sikerült elvernie az öreget. (Fotó: Sági Elemér)
A második futamra fordult a helyzet Loeb és Michelisz között. Előzés ekkor sem volt köztük, végigautózták együtt a tizennégy kört. A 9-10. hellyel egyikük sem volt boldog a célban. (Fotó: Sági Elemér)
Nem újdonság, hogy a Hungaroringen kevés az előzés, de az a vonatozás, ami itt ment meglepő volt. A Müller-Lopez duó sem volt képes átlépni Coronelen, a Citroen Racing ezzel bukta az öt futam óta tartó veretlenségi sorozatát. (Fotó: Sági Elemér)
Huszonegy évesen első teljes WTCC-szezonját teljesíti épp a francia Hugo Valente. A Campos Racing versenyzője a szezonnyitó után ismét dobogóra állt. Akárcsak Marrákesben, úgy most is a második futamon lett harmadik. (Fotó: Sági Elemér)
A fordított rajt két nyertese, Tiago Monteiro és Gianni Morbidelli lógtak meg a második futamon. A kilencvenes években több Forma-1-es magyar nagydíjat megjárt Morbidellinek nem volt könnyű dolga Monteiróval. A Münnich Motorsport Chevroletje még nem állt össze, a fékek miatt az utolsó kanyarokban majdnem odalett az olasz első helye. Végül 3,5 tized döntött a győzelemről. (Fotó: Sági Elemér)
Váratlan győzelem, mondta Morbidelli a verseny után. Negyvenhat évesen, öt sikeres szezon után a nem túl neves Superstars szériában végre egy világbajnokságon is futamot nyert. (Fotó: Sági Elemér)
Kár belegondolni, mi lett volna, ha nem megy el a hazai hétvége egy elfáradt lengőkaron. Norbi a pontverseny tizedik helyéről folytatja a Slovakiaringen, már ezen a hétvégén. (Fotó: Sági Elemér)