2016.03.15. 06:35
Már van programod a következő hétvégére, mert március 18-án, pénteken kezdődik, és vasárnap estig minden autóbolondot vár a budapesti Autó- Motor és Tuning Show. Összeszedtük a legfontosabb információkat, neked már csak el kelljen jönnöd.

Nem túloznak a szervezők, amikor azt állítják, a tizenegy éve létező Autó- Motor és Tuning Show (AMTS) már nemcsak Magyarország, de Közép-Európa egyik legnagyobb autós rendezvénye. A háromnapos kiállításon tavaly 53 ezren fordultak meg és évről-évre egyre több a látnivaló. Tényleg itt toporog a legtöbb érdekes autós arc, akik nem csak egymásra kíváncsiak, de szívesen válaszolnak a látogatók kérdéseire is és megmutatják, mit alkottak az elmúlt évben.

A március 18-án, vagyis most pénteken kezdődő és vasárnap (március 20.) estig tartó AMTS-en ezúttal is több száz épített és tuning autót láthatunk. Bemutatkoznak az ország legjobb tuning műhelyei, egy helyen állítják ki a legnépszerűbb kiegészítőket, és persze lesznek új autók is. A motorosoknak szintén érdemes lesz kijönniük, mert itt ülhetnek fel először a kezdődő szezon legjobb gépeire, a klasszikusok kedvelői számára pedig önálló pavilonban állítják majd ki az elmúlt száz év autó- és motorgyártásának megőrzött példányait.

Az AMTS helyszíne már hagyományosan a Hungexpo (Budapest, Albertirsai út 10.), az ország legnagyobb rendezvényközpontja lesz, ahol összesen 100 ezer négyzetméteren lesz mit nézni. A mintegy 2500 járművet felvonultató kiállítás szervezői nemcsak az összes hadra fogható pavilont rendezik be látnivalókkal, de szabadtéri programokkal is készülnek.

Egyebek mellett itt kezdődik a magyar Stunt Riding bajnokság, vagyis a motoros akrobaták versenye és az autósok gymkhana bajnoksága is. Szintén kint lesznek a magyar autó- és motorépítő bajnokság legjobbjai, sőt, ezen a három napon élőben követhetjük majd egy BMW Z4 teljes átalakulását, mégpedig a 18. pavilonban. Az AMTS idei nyereményautója mindössze ennyi idő alatt nyeri el végleges formáját, mielőtt egy szerencsés látogató átveheti a kulcsait.

Ehhez a BMW-hez nekünk is van egy kis közünk, mert miközben Göbölyös Zsolt múlt heti tesztjéből alaposan megismerhették a hathengeres sportkocsit, lázasan figyeltük a tuning előkészületeit. Miután kiderült, pontosan milyen alkatrészek: optikai kiegészítők, felnik, abroncsok, sportkipufogó, illetve ültetőrugók kerülnek majd bele, elkezdődött az engedélyek felkutatása, hogy ez a BMW a tuning után se legyen a rendőrök és a műszaki vizsgák réme. Az összes módosítás teljesen legális lesz, így a Z4 példáján hamarosan megmutatjuk, pontos térképet adunk annak, aki saját autója átépítésébe kezdene. 

Totalcar Street Legal

Járhatok legálisan a gyárinál nagyobb alufelnivel? Megöli a motort és a váltót a chiptuning? És mi a helyzet a műszaki vizsgán? Használhatok egyedi légterelőket? Íme néhány a magyar autósok gyakori kérdései közül. Rengetegen változtatnának ezt-azt az autójukon, de sokan nem ismerik a pontos szabályokat. Még többen állítják: ebben az országban lehetetlen legálisan tuningolni. Cikksorozatunkban részletesen bemutatjuk a lehetőségeket, a korlátozásokat és a leggyakoribb tévedéseket.  A kiállítás programja itt olvasható. Mi is ott leszünk! Ez a Totalcar Street Legal, tartsanak velünk!

Eddig megjelent anyagaink a sorozatban:

A Totalcar Street Legal 2016 kampányának részeként előadássorozattal is készülünk az AMTS helyszínén, a B pavilon emeleti Médiatermében. Pénteken, délelőtt 10 órától velünk lesz Dolhai Krisztián, aki valóra váltotta ifjúkori álmát és épített magának két egyedi Opel Calibrát. Az egyik 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, de mindkettőhöz rengeteg részletes terv és komoly számítások tartoznak, az építő mindent engedélyeztetett, így bármikor bárki ellenőrizheti őket, nem talál majd kivetnivalót.

A Tuning és műszaki vizsga? című beszélgetés másik vendége Mikulás Róbert a Nemzeti Közlekedési Hatóság, Közúti gépjármű-közlekedési hivatal, Jármű-módszertani főosztályának vezetője, aki mindent tud a legális tuningról, amit ma Magyarországon tudni lehet. A kettejük előadásainak végén feltesszük a közönségtől érkező kérdéseket, amelyeket most nekem is elküldhetnek, ha erre a címre kattintanak.

Szombaton, ugyanezen a helyszínen és szintén 10 órai kezdettel egy valódi autóipari legenda, Dr. Hanula Barna,Ladától a Bugatti Veyronig című előadását hallgathatjuk majd meg. Nagyon kevés embert ismerek, aki ekkora átéléssel és ilyen érthetően képes elmagyarázni a motorok működését, a dízelek és benzinesek tuningolásának lehetőségeit és buktatóit, és ennyire sok tapasztalata volna, mint neki. Mindez nem véletlen, hiszen Dr. Hanula jelenleg az Audi mérnöke és a Széchenyi Egyetem dékánja, de korábban ő vezette a Bugatti Veyron tizenhat hengeres blokkját tervező csapatot is. Ott volt a legendás VR6-os VW motor kifejlesztésénél és a kisujjában van az 1600 köbcentis, 160 lóerős Lada versenymotorok építésének minden fortélya, tehát lesz mit mesélnie nekünk. Mikulás Róbert ezen a napon szintén velünk lesz, hogy ismét válaszoljon a közönség, autó tuninggal kapcsolatos kérdéseire.

Vasárnap sem lazítunk majd, mert ekkor Christian Wolff tart majd rendkívül izgalmas előadása kezdődik, szintén 10 órakor a Médiateremben. Wolff úr mindössze három hónapja vezeti a kecskeméti Mercedes gyárat, de egész eddigi pályáját a Mercedesnél töltötte. Ezúttal azért hívtuk meg, hogy meséljen nekünk az AMG történetéről, a legújabb fejlesztésekről, a biturbós V8-asról és a 360 lóerős négyhengeresről. Mivel a korábbi években ő vezette a Mercedes gyári tuning részlegét, aligha van nála felkészültebb előadó ebben a témában. Az előadás címe: Hogyan születik az AMG Mercedes?

A Street Legal 2016 előadások az AMTS látogatói számára ingyenesek, a kiállítás jegyárusításával kapcsolatos fontos információk pedig erre a linkre kattintva olvashatók

A cikksorozat létrejöttét támogatta az NKH.
NKH