Száguldás? Buli?

2005.04.28. 08:22
Az illegális és a legális gyorsulási versenyek után a civil autósport új szakága érkezett Magyarországra. Ágyúgolyófutam; Burt Reynolds, Roger Moore, Farrah Fawcett, kaja, csajok, száguldás. És rögtön két, egymástól független cég is hirdeti a saját három napját.

Mag Zoltán és Balogh Dávid a Nyugati Pályaudvar közelében, az általunk is kedvelt, Senkivej néven emlegetett (valójában Sen csuj vej, vagy ha pinjinben jobban tetszik: Shen Qui Wei) távirányításos miniautókat forgalmazó üzletükből irányítják a saját versenyüket.

– Február 15-én indultunk, megvan az időpont: július 8–9–10. 8-án prológ, 9–10-én futam.
– Micsoda?! Prológ?
– Hát... nevezés, felrakjuk az autókra a matricát.
– Tehát akkor semmi. Csak ismerkednek az emberek.
– Igen. A helyszín még képlékeny.
– Van már nevező?
– Konkrét nevező, aki konkrétan...
– befizette a 60 ezer forintot...
– Eddig huszonöt. Viszont 1554-en töltötték le a netről a jelentkezési lapot . Lesz médiafutam, a szereplőkkel még tárgyalunk, de Besenyei Péter műrepülő biztosan indul


– Hogyan találtátok ki, hogy ágyugolyófutamot rendeztek? Addig néztétek a... hogy is hívják a bajszos kaszkadőrt?
– Burt Reynolds?
– Ez az, köszönöm. Szóval addig-addig néztétek, míg egyszerre csak megkívántátok?
– Nem. Modellautókkal foglalkoztunk. Először két éve kezdtük a Miniracerrel, ezeket hozogattuk be. Végülis autós vonalon mozogtunk, tehát kijártunk a gyorsulási versenyekre, árulni, reklámozni. Honnan is jött az ötlet? Ja, kitaláltam egy hülye reality showt, de idejében rájöttem, hogy valami egyszerűbb dolog kéne.
– Volt már ilyen Magyarországon?
– Igen, bár ezt mi is akkor tudtuk meg, amikor a sajátunkat kezdtük az elsőként reklámozni. Akkor szóltak többen, hogy 1997-ben már tartottak egyet, ami botrányba fulladt, mert nem fizették ki a nyereményeket. Aztán állítólag két éve volt még egy, nevezési díjakkal, nyereményekkel. Ott állítólag több mint hetven jelentkező volt, viszont a szervezők megint leléptek a pénzzel.

– Ti viszont azzal próbáltok bizalmat gerjeszteni, hogy titeket adott esetben meg lehet találni és meg lehet verni?
– Autós körökben már szerintem elég sokan ismernek minket, van valamennyi múltja a cégnek.
– Hogy találtátok ki a nevezési díjat? Miért pont hatvanezer? Hány nevező kell, hogy összejöjjön az egymilliós fődíj, meg a rezsi?
– Ez természetesen üzleti titok, de száz autóban limitáltuk a mezőnyt. Ennyi az, amennyit tudunk kezelni, szállásolni.
– Szállásolni? Nem mindenki úgy megy, ahogy akar?
– Nem, ez nálunk... Ismered a Gumballt? Cannonball Run? Ezek az angliai futamok.


– Nem amerikai?
– A Gumball indult Amerikából. Amerikában hasonlóan megy a dolog, mint a filmekben, start, aztán mindenki boldogul, ahogy tud. Azt mondjátok, menjetek, aztán nyolc államban nyolc különféle dologért csukhatják le őket. Hallottam már olyan Cannonball-résztvevőről, akit köröznek is nyolc különböző államban. Sehol se tudták elkapni. Agliában a Gumball az, amin indulnak a marha milliomosok, 8–10 ezer fontos nevezési díjért, állítólag megint átjönnek Magyarországon, és július 17-én lesznek itt. A Cannonball szintén európai, de ott kisebb a nevezési díj, ötezer font körüli.

– És ebben mi a jó?
– Fíling. Végigmész az országon, csajok, ki a legügyesebb, csapatok, csajok...
– Kommunikációs szempontból azért nem könnyű nektek. Nyilván azt kéne kifelé nyomni, legalábbis a célközönségnek az lenne vonzó, hogy mint Amerikában, tűz kétszázzal, ami a csövön kifér. Ezt viszont hivatalosan nem képviselhetitek. Egy szabályos, 50–90–130-as „autóverseny” viszont maximum az oldtimereseket érdekli, ők meg már foglaltak.
– Van egy meghirdetett szakasz, amit a KRESZ-nek megfelelően megállapított szintidőhöz közel kell megtenni.
– Tehát ha valaki 300-as átlaggal ment végig, a cél előtt pár kilométerrel heverésznie kell másfél órát, hogy ne érjen be túl korán?
– Nem egészen; minden autóban lesz GPS-jeladó, az effajta, gyorshajtásból következő kempingezés pedig tilos.
– Szóval a buli.
– Öt buli lesz összesen. 8-án este, 9-én reggel, az egy light buli, 9-én este, 10-én este, ez három nagyobb buli. És öt alkalommal kiállításmegjelenés van. Vacsora, ökörsütés-babgulyás, őrzött parkoló. Végülis egy két és fél napos autós buli. Megyünk, csajozunk, bulizunk, inni csak ha nem vezetünk.


– Meg persze a partidrogok. És ha egy árva csaj se lesz?
– Lesznek. Van egy csaj, aki motorral fog akrobatikus mutatványokat csinálni, félmeztelenül, 90%, hogy ott lesz.
– Ez eddig egy. Jó, persze, félmeztelen.
– Lesz több is.
– Nehéz dolog egy ilyen műfajban az első kapavágás.
– Nem egyszerű, ezt tudjuk. Be kell jelenteni a rendőrségnek, de mivel nem zárunk le utat, csak jóhiszeműségből kell bejelenteni, valami ilyesmi a jogi terminus. Egyébként magánterületről indul a verseny, oda is érkezik. Valószínűleg rendőri biztosítás lesz a rajtnál és a célnál.
– És úgy kezelik, mint egy nyugodalmas veteránderbit.
– Nincs átlagsebesség az ellenőrzőpontok között, csak a napi szakaszok végén, ami azt jelenti, hogy két nap és 1500 kilométeres ösztáv, tehát kb. 750–750 km.