Az ember örök elégedetlen. Főleg azzal, amit más talál ki. Így van ezzel a motoros, aki gyári, vagy közel gyári motorját megvásárolja. Miután kigyönyörködte magát az új szerzeményben, a következő gondolat már a bontásé. A kormány nem elég magas, hogyan is rakhattak fel ilyen keskeny (vagy széles) ülést a japánok, különben is, minek a hátsó lábtartó? A kipufogó hangja pedig: mint egy villanymotoré...
A keletkezett alkatrészkupac mehet a börzére,
és hogy mi kerül fel a cserélni kívánt részek helyett? Ezt szintén
a börze kínálata szabja meg. Nincs is izgalmasabb, mint járni a
sorok között, és keresni a ládák alján a lábtartót, amin csak az
avatott szem látja, hogy
letakarítva a rárakódott évtizedes olajsarat tökéletes lesz
a tavalyi borulás miatt elgörbült bal (vagy jobb?) lábtartó
helyett. Ha olyan szerencsés vagy, hogy meg van minden amit
szerettél volna, még ne hagyj fel a keresgéléssel. Biztos találsz
még valami apróságot, ami megtetszi, és egyszer jó lehet még
valamire.
Nagy nyüzsgés volt a hétvégén a Petőfi
Csarnokban. Nemcsak az alkatrész vásár vonzotta a motoros
társadalmat, hanem a színpadon rögtönzött motorkerékpár
szépségversenyre is sokan kiváncsiak voltak. Az eseményt V. Devils
Motor Show-ként hirdették, de sajnos csak kistestvére lehetne az
ezt megelőző négy nagyszabású rendezvénynek.
Idén csak tizenkettő előzsűrizett gép vett részt a
megmérettetésben, szemben az elmúlt évek versenyeivel, amikor több
mint ötven válogatatlanul benevezett motorkerékpár indult a
különböző kategóriákban kiosztott díjakért.
H-D Sportster |
Ez egyrészt elkedvetlenítette a "még kezdő"
motorépítő mestereket, másrészt a közönség is elég gyorsan
kinézegette magát. Ezek a gépek nem csak szemet gyönyörködtetők,
hanem vitatémát és ötleteket adnak. Mi az, amit fel lehetne
használni saját motorunk átalakításakor, mi az, amit máshogy
csináltunk volna meg, és egyáltalán,
lehet-e eredeti funkciójában, azaz motorozásra használni
egyik-másik csodabringát.
Citroen BX19 D |
Az alternatív kategória győztese csak annyiban
hasonlított egy motorkerékpárra, hogy két kereke volt. A túlélô -
survival - gép erőforrása
egy Diesel Citroen BX 1900 cm3 motorja volt. A futómű
megoldás leírhatatlan. A tulaj elmondása szerint az autója is
diesel, a motorja is, - ez a leggazdaságosabb üzemanyag. Legalábbis
neki. Csak nem az olajbiznísz egyik szereplője?
Horex Regina |
A Best of Show díjat egy Horex blokkos
átalakítás nyerte. Az elhivatott veteránosok szörnyülködtek, hogy
lehet egyáltalán hozzányúlni egy 1947-ből ránk maradt régiséghez. A
gazdájától tudjuk, hogy a motor
annyira hiányos és rossz állapotban került hozzá, hogy
kilátástalannak ítélete a gyári állapot visszaállítását. A blokkon
kívül semmilyen használható része nem lévén épített köré egy
motorkerékpárt.
Demon Lords |
A turkálásban, nézelődésben, próbálgatásban
elfáradt népek hangulatát a Rock'in Rockcat's rockabilly banda
hozta vissza, akik szokásukhoz híven fergeteges show-t adtak elő.
Akit esetleg egyéb elfoglaltságai nem engedtek kilátogatni a
PeCSába, az
online nézhette a rendezvényt, ugyanis az eseményeket
webkamerával rögzítették, és a Wild honlapján közvetítették.
A dicsőségtábla a nyertesek és motorjaik
nevével:
Alternatív (Amargo díj): Kiss Lajos, Citroen BX 19 D
Chopper (Maxx Power díj): Peter Kecek Szlovénia, HD Sportster
Lowrider (Fokt díj): Soha László, HD Sportster 883
Harley-Davidson különdíj: Diga, Desperado MC, HD Softail
Custom
Best of Show: Sárközi Sándor, Horex Regina