A sztár: dízel Citroen BX survival

2001.04.02. 13:42
Az ember örök elégedetlen. Főleg azzal, amit más talál ki. Így van ezzel a motoros, aki gyári, vagy közel gyári motorját megvásárolja. Miután kigyönyörködte magát az új szerzeményben, a következő gondolat már a bontásé. A kormány nem elég magas, hogyan is rakhattak fel ilyen keskeny (vagy széles) ülést a japánok, különben is, minek a hátsó lábtartó? A kipufogó hangja pedig: mint egy villanymotoré...
 
   
 

A keletkezett alkatrészkupac mehet a börzére, és hogy mi kerül fel a cserélni kívánt részek helyett? Ezt szintén a börze kínálata szabja meg. Nincs is izgalmasabb, mint járni a sorok között, és keresni a ládák alján a lábtartót, amin csak az avatott szem látja, hogy letakarítva a rárakódott évtizedes olajsarat tökéletes lesz a tavalyi borulás miatt elgörbült bal (vagy jobb?) lábtartó helyett. Ha olyan szerencsés vagy, hogy meg van minden amit szerettél volna, még ne hagyj fel a keresgéléssel. Biztos találsz még valami apróságot, ami megtetszi, és egyszer jó lehet még valamire.

 
   
   

Nagy nyüzsgés volt a hétvégén a Petőfi Csarnokban. Nemcsak az alkatrész vásár vonzotta a motoros társadalmat, hanem a színpadon rögtönzött motorkerékpár szépségversenyre is sokan kiváncsiak voltak. Az eseményt V. Devils Motor Show-ként hirdették, de sajnos csak kistestvére lehetne az ezt megelőző négy nagyszabású rendezvénynek. Idén csak tizenkettő előzsűrizett gép vett részt a megmérettetésben, szemben az elmúlt évek versenyeivel, amikor több mint ötven válogatatlanul benevezett motorkerékpár indult a különböző kategóriákban kiosztott díjakért.

 
   
  H-D Sportster

Ez egyrészt elkedvetlenítette a "még kezdő" motorépítő mestereket, másrészt a közönség is elég gyorsan kinézegette magát. Ezek a gépek nem csak szemet gyönyörködtetők, hanem vitatémát és ötleteket adnak. Mi az, amit fel lehetne használni saját motorunk átalakításakor, mi az, amit máshogy csináltunk volna meg, és egyáltalán, lehet-e eredeti funkciójában, azaz motorozásra használni egyik-másik csodabringát.

 
   
    Citroen BX19 D

Az alternatív kategória győztese csak annyiban hasonlított egy motorkerékpárra, hogy két kereke volt. A túlélô - survival - gép erőforrása egy Diesel Citroen BX 1900 cm3 motorja volt. A futómű megoldás leírhatatlan. A tulaj elmondása szerint az autója is diesel, a motorja is, - ez a leggazdaságosabb üzemanyag. Legalábbis neki. Csak nem az olajbiznísz egyik szereplője?

 
   
  Horex Regina

A Best of Show díjat egy Horex blokkos átalakítás nyerte. Az elhivatott veteránosok szörnyülködtek, hogy lehet egyáltalán hozzányúlni egy 1947-ből ránk maradt régiséghez. A gazdájától tudjuk, hogy a motor annyira hiányos és rossz állapotban került hozzá, hogy kilátástalannak ítélete a gyári állapot visszaállítását. A blokkon kívül semmilyen használható része nem lévén épített köré egy motorkerékpárt.

 
   
    Demon Lords

A turkálásban, nézelődésben, próbálgatásban elfáradt népek hangulatát a Rock'in Rockcat's rockabilly banda hozta vissza, akik szokásukhoz híven fergeteges show-t adtak elő. Akit esetleg egyéb elfoglaltságai nem engedtek kilátogatni a PeCSába, az online nézhette a rendezvényt, ugyanis az eseményeket webkamerával rögzítették, és a Wild honlapján közvetítették.

A dicsőségtábla a nyertesek és motorjaik nevével:
Alternatív (Amargo díj): Kiss Lajos, Citroen BX 19 D
Chopper (Maxx Power díj): Peter Kecek Szlovénia, HD Sportster
Lowrider (Fokt díj): Soha László, HD Sportster 883
Harley-Davidson különdíj: Diga, Desperado MC, HD Softail Custom
Best of Show: Sárközi Sándor, Horex Regina